Keresés
DVD

Alien díszdoboz

Alien Legacy
Rendezo: Ridley Scott, James Cameron, David Fincher, Jean-Pierre Jeunet
Szereplo: Sigourney Weaver ... , John Hurt, Ian Holm, Harry Dean Stanton, Michael Biehn, Lance Henriksen, Charles Dance, Charles S. Dutton, Winona Ryder, Ron Perlman, Dan Hedaya (további nevek)
Induló ár:  29 999 Ft
27 990 Ft

Készlet: Nem beszerezhető

Várható szállítás: Bizonytalan

A legendás Alien-sorozat rajongói számára bizonyára jó hír, hogy kedvenc sorozatuk mostani, DVD-változata a lehető legjobb kép- és hangminőségben adja vissza az élményt az egyes részeket mozibemutatói óta. Az Alien-filmek DVD-változatait nagy gonddal készítette a stúdió: minden rész az eredeti filmkópiák alapján újradigitalizált képpel, újrakevert, 5.1-es angol hanggal jelenik meg.
A filmek már önmaguk miatt is helyet kell, hogy kapjanak minden sci-fi és DVD-rajongó gyűjteményében, de az alkotók ezúttal az extrák tekintetében is kitettek magukért! Werkfilmek, rendezői kommentár, fotógalériák, interjúk, kimaradt, túl rémisztőnek tartott jelenetek teszik teljessé az élményt. De ez még nem minden! A James Cameron által rendezett második rész, az Aliens - A bolygó neve: Halál 17 perccel több izgalmat, látványt és akciót kínál, mint az eredeti mozifilm, ugyanis DVD-n a rendező által eredetileg elképzelt, monumentális, 148 perc hosszúságú változat lesz kapható!
Az egyes részek külön-külön is megvásárolhatók, de a gyűjtők számára készült díszdoboz a négy filmen kívül egy extra, ajándék DVD-korongot is tartalmaz. Az Alien - Nyolcadik utas: a Halál dobozában található második korongon egy külön erre az alkalomra készült több mint egy órás dokumentumfilmet találunk, amelyben megszólal az első rész rendezője, Ridley Scott (aki személyesen felügyelte a film DVD-átdolgozását), H.R. Giger, a szörnyek „atyja“, valamint a stáb több más tagja.

Alien - A nyolcadik utas: a Halál

A Nostromo csillaghajó évekkel ezelőtt hagyta el a Földet és még évek telnek el, mire - küldetésük befejezésével - visszaérkezhetnek oda. A legénység hibernálva várja, hogy a központi számítógép - néhány héttel a hazaérkezés előtt - kiolvassza őket. Bár még messze van a szülőbolygó, a dehibernációs program mégis elindul: különleges helyzet áll fenn.

Egy közeli bolygóról titokzatos rádiójelek érkeznek. A legénység néhány tagja megkeresi a jel forrását és legnagyobb megrökönyödésükre egy idegen űrhajó roncsára bukkannak. A roncsban a titokzatos idegen holttestén kívül különös, lüktető tojásszerű képződményeket is találnak. Az egyik tojásból félelmetes, skorpió-szerű lény robban elő, és azonnal rátelepszik a közelben álló űrhajós arcára...

Az űrhajósok megszegve a szabályokat a fedélzetre hozzák megtámadt társukat, akinek arcáról még mindig nem sikerült eltávolítani a lényt. És ezzel megpecsételték az egész legénység sorsát...

Aliens - A bolygó neve: Halál (rendezői változat)

   A tökéletes organizmus mintapéldáját, a távoli világból érkezett idegent már jól ismerjük - túl jól. A földöntúli gyilkológép rendkívüli fizikai adottságainál csupán hihetetlen szívóssága és állhatatossága teszi még veszélyesebbé. Mindennek Ellen Ripley a megmondhatója - aze gyetlen személy a Nostromo űrhajó hét tagú legénységéből, aki túlélte az utolsó küldetést...

   Miután - a lénnyel együtt - felrobbantotta a Nostromót, évtizedeken át hibernálva, tehetetlenül sodródott kozmikus mentőcsónakjában, csak azért, hogy menekülése és ébredése után újra visszatérjen az idegenek feltételezett lakhelyére, az L.V. 426-os kódszámot viselő bolygóra, ahol időközben mit sem sejtő földi telepesek is megvetették a lábukat.

   Ripley csatlakozik az elit-kommandóhoz, hogy eddigi tapasztalatait kamatoztatva mentse, ami még menthető. A kolóniára érve azonban hamar rádöbbennek, hogy a vártnál is nagyobb a baj és a túlerő. És az egyetlen ember, akit még megmenthetnek nem más, mint egy rettegő, elárvult és elvadult kislány, aki már túl sok szörnyűséget látott...

Alien 3 - A végső megoldás: Halál

   Ripley űrhajóján meghibásodik a kabin kioldószerkezete és a hibernációs álmát alvó személyzet lezuhan a Fiorina 138. börtönbolygóra, ahol elvetemült és javíthatatlannak nyilvánított bűnözők egy maroknyi csapata őrködik az egykor nagyüzemben működő űr-Alcatraz romjain.

   A zuhanást csupán a már sokat próbált Ripley éli túl, akit - ébredése után - nem hagy nyugodni a gondolat: az "Idegen" még nem pusztult el, hanem mindvégig az űrhajón bújt meg - talán éppen a legénység egyik tagjának gyomrában...

   Hamarosan igazolódik szörnyű gyanúja, így kénytelen harmadszor is szembeszállni a gyilkos lénnyel, ezúttal azonban fegyvertelenül, kiszolgáltatva a zegzugos folyosórendszerben bujkáló "halálnak" és néhány erőszakos bűnöző elemi ösztönének.

Alien 4 - Feltámad a Halál

   Ellen Ripley, az előző Alien-filmek hősnője halott. Amikor rájött, hogy az utolsó idegen embriója az ő testében vár arra a pillanatra, amikor rászabadulhat a világra, úgy döntött: öngyilkos lesz, hogy a lénynek se legyen esélye az életben maradásra.

   200 év és nyolc rémes genetikai kísérlet eredményeképpen Ripley hadnagy újra életre kel. Megszállott tudósok "áldozatos" munkája kellett ahhoz, hogy klónozzák őt, és benne az idegen királynőt - azzal a nem titkolt céllal, hogy kitenyésszék a "tökéletes fegyvert".

    A királynő szaporodik, és savas vérű, kegyetlen utódai ellepik a támaszpontot. Hamarosan elszabadul a pokol. A már nem teljesen emberi, de még nem idegen Ripleyre, és az állomásra érkező csempészekre, köztük a különös Callra vár, hogy harcba szálljanak az elpusztíthatatlan faj egyedeivel...

    Minden idők legsikeresebb sci-fi/horror sorozatának negyedik része a korábbiaknál még több izgalmat és még több akciót tartogat a széria rajongói számára. A főszerepben ismét Sigourney Weavert (Tökéletes másolat, Dave, Szellemirtók, Dolgozó lány) láthatjuk, aki hosszú ideig hallani sem akart a folytatásról, de a nagyszerű forgatókönyv láttán nem tudott nemet mondani, nem kevés Alien-fanatikus legnagyobb örömére.

Alien - egy legenda születése

   Vajon a csillagok milyen szerencsés együttállásához van szükség ahhoz, hogy egy film - és később egy teljes sorozat - mérföldkővé váljon a filmtörténelem rögös útján? Az Alien (A nyolcadik utas: a Halál) sikerét valóban hihetetlen szerencse és a véletlenek szinte valószerűtlen összjátéka alapozta meg - de miután ezek az alapok már álltak, kérlelhetetlen szakmai profizmus, páratlanul tehetséges színészek, trükkmesterek és művészek együttes, kemény munkája kellett ahhoz, hogy felejthetetlen filmes élménnyé változzon egy tucat-horrornak induló történet.

   Az Alien alaptörténetét két fiatal munkanélküli forgatókönyvíró, Dan O’Bannon és Ronald Shusett írta, és álmukban sem gondoltak arra, hogy írásukból (ami akkoriban még a Starbiest - kb. Csillagközi szörnyeteg - címet viselte) „A“ kategóriás filmet forgat majd valamelyik nagy stúdió. Ők csak összedobtak egy szokásos rémfilmnek való anyagot és arra számítottak, hogy néhány száz dollárért elpasszolhatják egy témahiánnyal küszködő független stúdiónak. A sztori ekkor még kissé összefüggéstelen volt, tele logikai bakugrásokkal és untig ismert klisékkel, úgyhogy - magyarán szólva - a kutyának sem kellett. Már egy éve hiába próbálták eladni a könyvet, amikor O’Bannon gondolt egyet és bedobott egy kópiát Walter Hill (a már akkor is jó nevű forgatókönyvíró) irodájába. Hill azonnal lecsapott a könyvre. Később így emlékezett viszsza az esetre: - Lélektelenül megírt, a minimális irodalmi igényességet is nélkülöző, stílustalan történet volt. Mivel csak úgy hemzsegtek benne a stilisztikai hibák, egyszerűen nem lehetett komolyan venni. Rosszul megírt amatőr munka volt - messziről lehetett érezni, hogy alkotói kényszerből írták és nem lelkesedésből. Nem csoda, hogy előttem mindenki visszadobta. Ami engem megfogott, az a történet központi problémája volt: hogyan pusztítsunk el egy olyan lényt, amelyet képtelenség úgy megölni, hogy vele együtt ne haljunk meg mi is. Erre a problémára már lehet filmet alapozni.

   Hill megvásárolta a történetet: ezer dollárt fizetett érte a fiatal forgatókönyvíró párosnak. Ezek után elkezdték együtt átírni a sztorit. Az eredeti katonai legénységből „hétköznapi munkások“ lettek - a stressz, a tanácstalanság, az ismeretlentől való rettegés és a pánik kevésbé lett volna hiteles, ha felkészült kommandósoknak gyűlik meg a baja az idegenekkel. A korabeli sci-fikből ismert csillogó-villogó, steril hatású űrhajóból teherűrhajó lett, ahol nem szokatlan az eldobott sörösdoboz, a borostás arc és egy kupac mosatlan edény látványa. A legfontosabb változtatás azonban a női főszereplő megjelenése volt. Az eseményekkel sodródó átlagos nő, aki a különös helyzetekben mégis megőrzi lélekjelenlétét és megpróbál szembeszállni a legyőzhetetlennek hitt ellenséggel - Ripley alakja mai napig az egyik legerősebb női karakter a filmtörténelemben!

   Amikor Hill bemutatta az átírt sztorit a Fox stúdió akkori vezetőségének, azok - tekintettel Hill korábbi munkáira - zöld utat adtak a projektnek, bár még mindig nem hitték, hogy szokványos sci-fi-horrornál komolyabb alkotás születhet. Eleinte kevesebb, mint ötmillió dollárban szabták meg a film költségvetését, amit aztán - a forgatás során - sikerült az alkotóknak tízmillióig feltornázniuk. Természetesen ilyen alacsony költségvetés mellett nem jutott pénz ismert sztárok és neves rendezők szerződtetésére, így csupa kezdővel kellett beérnie a producerré előlépett Walter Hillnek. Ez ismét csak azt jelentette, hogy kevés az esély a befektetett pénz megtérülésére...

   Hat rendező visszautasította a felkérést, hetedikre egy ifjú titánt választottak a feladatra. Ridley Scott neve korábban csak a reklámszakmában csengett ismerősen, ott azonban nagyon jól ismerték: több mint kétezer látványos, egyedi képi világú reklámfilmet készített. Reklámfilmes tapasztalata később jó alapnak bizonyult a jelenetek optimális ritmusának eltalálásához. Scott egyből a közepébe vágott. Elvetette az összes korábbi tervet, amit a stúdió trükkmesterei az idegen lények megjelenéséről készítettek és meglepő javaslattal állt elő: kérjék fel H. R. Gigert, a svájci szürrealista festőművészt, hogy a már évek óta meglévő, képes albumban is megjelent fantasztikus képei alapján tervezze meg az idegenek alakját és életterét.

   Giger elvállalta a munkát és Londonba utazott, hogy technikusok segítségével megalkossa rémisztő rajzainak három dimenziós változatát. (Később Giger fantasztikus víziója Oscar-díjat hozott a filmnek, a legjobb látvány kategóriában!)

   A fő szörnyeteg megalkotása volt talán a legnehezebb és legköltségesebb feladat. Úgy kellett felépíteni a gumiruhát, hogy abban az idegent „játszó", több mint két méter magas nigériai diák, Bolaji Badejo elférjen, és mégis olyan hatást keltsen, mintha a kiálló bordák és légzőcsápok rengetege csipkeszerűen áttetsző lenne. A ruhát tizenöt különálló darabból illesztették rá a színészre, majd „bedrótozták" a kezektől függetlenül mozgó testrészeket, csápokat, végül felhelyezték a lény fejét. A szerencsétlen statiszta iszonyatos kínokat állt ki. Órákon keresztül feszült rajta a negyedmillió dolláros jelmez - alig kapott levegőt -, a nehéz sisaktól gyakorlatilag semmit sem látott (olyan volt, mintha egy nagy banánt nyomtak volna a fejemre - mondta), és miután megszabadult a ruháktól, egész testét kék-zöld foltok borították.

   Ha belegondolunk, milyen aprólékosan, mennyi energiával és mennyi pénzért készült el a lény figurája, különösnek tűnhet, hogy a filmben gyakorlatilag alig látni belőle valamit - összesen négy apró jelenetben bukkan fel, és legtöbbször csupán másodpercekig látszik. Scott nem elsősorban a látvány borzalmával éri el a sokkhatást, hanem a thriller és a klasszikus horror legnemesebb hagyományait követve a meglepetés erejével hat a nézőkre - és a színészekre.

   A legfinnyásabb kritikusok is elismeréssel szóltak a színészek teljesítményéről. Többen megjegyezték, hogy ilyen élethű alakítással csak ritkán találkoztak - egyesek a sminkmestert is dicsérték, amiért olyan hitelesen jelenítette meg a rémült arcok sápadtságát. Scott később elárulta, hogy az említett esetekben nem ilyen trükköt alkalmazott. Sokkal egyszerűbben és hatásosabban oldotta meg a problémát. Bár a színészek ismerték a forgatókönyvet, azok a jelenetek, amelyekben felbukkan a szörny, csak elnagyolva szerepeltek a szövegben. Joggal hihették, hogy a trükkök többsége csak az élő szereplős forgatás után, a trükkstúdióban kerül a filmbe. Az első Alien legemlékezetesebb jelenetében az idegen az egyik űrhajós gyomorfalát átszakítva tör elő, miközben a legénység az ebédlőben ül. A jelenet felvétele előtt csak azt a színészt avatták be a részletekbe, aki „áldozatul esik" a lénynek - mellére egy ál-mellkast illesztettek, amelybe vért, csontszilánkokat és húscafatokat rejtettek, valamint egy szerkezetet, ami gombnyomásra felszakítja a műanyag borítást, és sugárként spricceli szét a mű-testrész tartalmát. A jelenet közepén - miközben a többi színész gyanútlanul játszotta a szerepét - váratlanul beindították a folyamatot. A látszólag szétrobbanó mellkas és a szétfröccsenő, undorító massza látványa megtette a hatását: a mit sem sejtő színészek közül többen elsápadtak, mások valódi hányingerrel küszködtek, és kivétel nélkül mindegyikük sokkot kapott. A felvétel után percekig nem tértek magukhoz a döbbenettől, de Scott végre dobozban tudhatta minden idők egyik leghatásosabb és a film legdermesztőbb jelenetét.

   A sorozat következő darabjai - A bolygó neve: Halál, A végső megoldás: Halál és a Feltámad a Halál - megtartották az első rész szellemiségét, képi világát, az eredeti sztorinak köszönhetően pedig ismét sokkolni tudták a közönséget. Persze nem véletlen, hogy az Alien sorozat a maga műfajában egyike a legszínvonalasabb szériáknak, hiszen Scott után olyan rendezőzsenik irányították a színészeket a kamerák mögül, mint James Cameron (Titanic, Terminátor), vagy David Fincher (Hetedik, Harcosok klubja)! Öröm lesz egy csomagban látni munkáikat!