Keresés

Miért a hang megszállotja mindenki?

2003. április 4., péntek 0:23
így legalább neked is volt egy jó napod :DDD
0
2003. április 3., csütörtök 23:57
Hehe, de azért mégis ugrottál csettintésre... blöki. :)))
0
2003. április 3., csütörtök 23:51
John Williams: szerintem is túlzott hangsúlyt kap a hang a DVD-filmek esetében, ami az új produkciók esetében érthető. Bosszantó, amikor egy Különvélemény Surround magyar szinkronnal jelenik meg és nem minimum DD 5.1-ben, de ennél - szerintem - még bosszantóbb az, hogy a vásárlókban kialakult egy látszat igény az 5.1-es hangra, így a kiadók egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy akár egy klasszikust, vagy egy 10-15 évvel ezelőtt készített filmet az eredeti hangkeveréssel, vagyis sztereóban, neadjisten monóban adjanak ki. A vásárlók nagy része ugyanis azonnal félreteszi a filmet, ha meglátja, hogy az nem használja ki a DVD-k nyújtotta szolgáltatások maximumát, vagyis nem 5.1-ben szólal meg a hang. Ennek a látszat-igénynek (vagy valódi igénynek?) aztán néha születnek olyan vadhajtásai, amelyekre diplomáciai okok miatt most nem mondanék konkrét példákat. Mindenesetre a monó eredeti szinkronból a többcsatornás nemzetközi hangsáv nélkül, vagy újrazörejezés (pozitív példa: Brian élete!!!) nélkül "kevert" 5.1-es hangok a borítón ugyan jól mutatnak, de a lejátszásnál....
A legideálisabb megoldás az lenne, ha az eredeti keverés is mindig ott figyelne a lemezen az esetleges új keverés mellett (hányan örültek volna a régi Vissza a jövőbe szinkronnak, de persze külföldi produkcióknál nem lehet az ember válogatós - már azzal is megelégednénk, ha legalább kapni lehetne), és a nagyobb kiadók tettek is már erre vonatkozólag néhány bátortalan lépést - persze nem a mi kis nyelvünkön. Az Ilyenek voltunk lemezen például három nyelven is fent van a korongon a régi monó szinkron, és mindegyik nyelvnek megvan a maga felkevert, 5.1-es változata is.
Somma: én azon a véleményen vagyok, hogy új filmeknél egyértelműen a lehető legjobb hang a cél és az elvárható minimum, míg a klasszikusoknál egy digitálisan megtisztított, sercegésmentesített kétcsatornás monó hang tökéletesen elegendő - senki nem azért szereti a Máltai sólyom Bogartját, mert jól lehet vele tesztelni az új DTS erősítőt. Egy minőségi új keverés (Ben Hur) csak hab a tortán. Nálam azonban mindig a film volt az elsődleges, és van néhány olyan lemez a gyűjteményemben, amely technikailag gyalázatosnak minősül, mégis (jobb híján) megvettem a kiadványt, mert maga a film értékes. Úgyhogy támogatom a javaslatot, miszerint szóljon gazdagabban a legtöbb kritika magáról a filmről, aztán a technikai paramétereket nyugodtan szét lehet cincálni ezután is.
0
2003. április 3., csütörtök 23:43
úgy tűnik, ez a dolog kölcsönös, ugyanis azt írod:

"Szeretnék már néhány igazi kritikát is olvasni."

ilyeneket néhanapján [na jó, naponta hármat :]]] én is el szoktam követni...
0
2003. április 3., csütörtök 23:40
tudod.. kinek a pap, kinek a lánya. :DD
0
2003. április 3., csütörtök 23:30
Elnézést a helyesírási hibákért, és a helyenként nem túl pontos megfogalmazásért.
0
2003. április 3., csütörtök 23:27
Kedved jamamura szadakó! Látom te egyáltalán nem olvastad el, amit írtam, hanem alig vártad, hogy ellenvéleményt írj valamire, amit végig sem gondoltál előtte. Én arról beszélek, hogy itt szinte mindenki már alig fordít figyelmet az alkotásoknak, hanem a legújabb, éppen aktuális technikának szentel alá minden mást. Ez már rég nem a filmekről szól, hanem a hangzásról. Ezek az emberek, és nem tudom te beletartozol-e, egy Zongorista című filmet is csak a robbantások miatt veszik meg. Én ezt nem értem, és ezért indítottam ezt a beszélgetést. Én azt gondolom, hogy a film nem a hangról szól elsősorban, még a fantasztikus sci-fi sem. Én még a Csillagok háborúját, vagy a Gyűrűk urát sem a hang miatt nézem meg, és nem azért veszem meg dvd-n, hogy dts-ben vagy THX-ben hallgathassam. Ráadásul, ha egy filmről kritikát írok, akkor legalább annyi mondatot fordítok a szereplők, a történet, a zene ésatöbbi értékelésére, mint a hang minőségére. Én nem azt mondom, hogy a hang nem fontos, csak ne a dvd hangminősége döntse el, hogy egy film jó-e avagy sem. Ennyi.
0
2003. április 3., csütörtök 22:53
igen, benned van a hiba. :] hogy lehet 4x megnézni a requiemet...
0
2003. április 3., csütörtök 22:50
tudod.. kinek a pap, kinek a lánya. :DD
0
2003. április 3., csütörtök 22:50
igen, benned van a hiba. :] hogy lehet 4x megnézni a requiemet...
0
2003. április 3., csütörtök 22:45
érdekes, mert engem még a csúcs szuper erősítők és csúcs szuper hagok sem tudtak mind a mai napig megfogni, lehet benne van a hiba, de engem tényleg maximálisan nem érdekel a hagzás. hm, érdekes.
0
2003. április 3., csütörtök 22:40
"Átélni."

ezt írtad, kedves túlértékelt zeneszerző, kolléga. :] a ma készülő filmek többségének készítése során már nagy figyelmet szentelnek annak, hogy minél élethűbb [értsd: térbeli] hangot keverjenek a produkcióhoz, ezzel is növelve az átélési lehetőséget. régebbi moziknál az ember nem kívánhat hiperszuper hangot, a legújabb kiadásoknál azonban ez elvárható, és igen dühítő tud lenni, ha a nagyon-nagyon várt négylemezes lotr hangját ilyen frankón elcseszik, csak a mi kedvünkért.
0
2003. április 3., csütörtök 22:37
Mivel a hozzászólásom előtt csak egy értelmes beírást látok ezért arra reagálok:

Nem tagadom, tényleg a hang megszállotja vagyok. De csak olyan filmek esetében, ahol a hang jelentős szerephez jut. Pl a Ryan közlegény megmentése, első 15 perc. Hallottad már DTS-ben?  A The Hours dvd-ről biztosan nem fogom hiányolni a dts hangsávot.
Természetesen egy film értékelésénél nem a hangsáv az első szempont. Ha az ember megvesz egy dvd-t, az azt jelenti, hogy az a film tetszett neki, és még jópárszor meg fogja nézni. Ha pénzt adok egy dvd-re, akkor a lehető legjobb kiadású lemezt szeretném magaménak tudni. Hiszen ez már egy hosszabb távú médium, nem úgy mint a vhs.
Sokáig én sem tulajdonítottam jelentőséget a hangnak. Csak sztereó erősítőm volt, aztán egy jóbarátom megmutatta a Jurassic Parkot dts hanggal. Ég és föld.



0
2003. április 3., csütörtök 22:32
nem tudom, engem speciel tökéletesen hidegen hagy, értsd leszarom. és én sem értem.
0
2003. április 3., csütörtök 21:06
A kérdés jogos, bár topikot nem érdemel, de szerintem várjuk meg a legnagyobb "szakértő", sutter hozzászólását.
0
2003. április 3., csütörtök 20:15
Kedves Xpress-közösség!
Egyre olvasom a kritikákat, és alig-alig találkozom olyan hozzászólással, ahol esetleg a film tartalmáról, a szereplőkről, vagy arról lenne szó, hogy érdemes-e megnézni a mozit, avagy sem. Azt viszont mindenhol látom, hogy negatív kritikát ír valaki, de csupán a film hangját szapulja. Én nem tudom mások minek vesznek filmeket, de én speciel azért, mert szeretem őket. Nézni. Átélni. magasról teszek arra, hogy dts-sel, vagy dolbi didzsitál-lal (tudom, tudom, dolby digital) szól a hangszóró. Talán visszatérhetnénk ahhoz a minden bizonnyal őrült gondolathoz, mely szerint a filmeket egészükben kell élvezni, nem részleteikben. Igen, az ördög a részletekben lakozik, de inkább ne fessük a falra szegényt. DTS és Dolby nélkül is fantasztikus egy film, mert ugye dvd nem olyan régóta létezik, szemben a filmkészítéssel, mely igencsak nagy múltra tekint vissza. Szeretnék már néhány igazi kritikát is olvasni, ahol talán a színészi teljesítményt, vagy a rendezői erényeket is értékelik, majdnem annyira, mint a hangsávot. Én elhiszem, hogy ezek nem olyan fontosak, de azért mégsem elhanyagolhatók. Köszönöm mindenkinek, aki elolvasásra méltatott. További kellemes filmnézést kívánok mindenkinek!
John Williams
0