Az első kettő nagyjábból stimmel, de a vetített hátteret hagyjuk meg az ötvenes évek autóvezetős jeleneteinek. Na most hadd kérdezzem már meg, ez komoly, hogy 91-92-ben nem tudnak megcsinálni egy életnagyságú bábut, aminek megrepedezik a bőre? Gondolom, akkor a Temple of Doomban a beforró szívseb is CGI, nem? Az meg, hogy az eldobott fáklya CGI, készséggel elhiszem nektek, de hogy a lény??? Minek? Mi a francnak szaroznának egy CG alien létrehozásával egy ilyen jelenethez? Éppen ezt ugatta Edlund, hogy az alien árnyékát készítették SGI gépekkel. Nyugodtan elkúrhatták a fényezést ezen utómunka alatt is.
A Boss Film Studiost Richard Edlund alapított, és sajna 97 végén bezárta kapuit. Pedig volt nekik Ghost Busters, Die Hard, Alien 3, Cliffhanger, Outbreak, meg AFO is.
Az Alien 3 stáblistája itt megtalálható.
Az egyetlen, aminek köze van a CGI-hoz az általad felsoroltak közül, az a CGI technical director. Benne van a nevükben, ők nem szoktak a gép előtt mereven ülni, és pötyögni. Ha megnézed az Young Sherlock Holmest, az Abysst, a T2-t vagy a Jurassic Parkot, mindenhol van CGI vagy computer graphics animator. Az Ő dolguk az, amit ti kerestek. Matte painter? Olyan már az Elfújta a szélben is volt. Az is digitális? Animátor? Mint Ray Harryhousen?
Jó lenne már a másik oldalt is megdícsérni, mert amíg én itt kezem-lábam töröm, addig ők válltig hangoztatják, hogy "én látom a CGI-t", meg "ordít róla, hogy CGI", stb. Egy kicsit már vitáznék olyannal is, aki ért is hozzá.