Keresés

Alien 5 James Cameronnal!!!

2003. augusztus 8., péntek 16:15
The late eighties and early nineties the CGI effects came of age. Industrial light and magic's work on films like The Abyss (1989) and Terminator 2 (1991) proved that these effects could be seamlessly merged with the live action. At this point CGI effects were used in isolated shots, with model shots still the staple of special effects. In 1992 Alien 3 rather unsuccessfully pushed the boundary further when CGI was used to replace the alien (or man in a rubber suit). This proved to be a case of jumping the gun, as the next year Jurassic Park would prove.

Klikk ide
0
2003. augusztus 8., péntek 14:07
És ez miért CG alien? Ez is "látszik"?
0
2003. augusztus 8., péntek 13:14
Újabb részlet

The special effects, provided by Edlund's Boss Film
Corporation, worked seamlessly with Fincher's live action
sequences, including those that featured an impressive but
briefly seen, fast-moving alien.  Most of the effects and
model work centered around the alien stalking prisoners
through the prison complex.  Although the creature was
supposed to be nine-feet tall, Edlund's crew worked with a
rod-puppet approximately a foot in height.  With special
puppetry techniques, they were able to make the alien move
in ways a man-in-a-rubber-suit could not.  Multiple
exposure shots, composited with a blue screen, were used to
give the illusion that the creature was actually crawling
up and down walls, moving across ceilings, and scampering
through dark corridors.  Other visual effects, which
include the establishing shots of the prison complex as
well as the few scenes in space, were completed with
miniatures and motion control photography.  Budgetary
constraints limited the total number of effects in the
film, but Edlund's brilliant artistry combined with the
latest technology from his Boss Film Corporation helped to
join that fine line between reality and magic.
0
2003. augusztus 8., péntek 13:07
ja, igen. de a lényegen nem változtat.
0
2003. augusztus 8., péntek 13:02
A forró az az ólom volt benne, én ott nem emléxem repedésre. Nem a hidegzuhanyra gondolsz?
0
2003. augusztus 8., péntek 13:00
rosszul emlékszel. a filmben van CGI alien. abban a jelenetben például, amiben az idegent nyakon öntik egy adag forró szmötyivel, számos CGI megoldás látható [CGI idegen fején CGI repedések jelennek meg].
0
2003. augusztus 8., péntek 12:59
Szóval már stop-motion is van benne?

Találtam még egy oldalt. Ez is a Boss stúdióról szól.

Itt egy részlet:

Filming Alien3 puppet composites.  
Steve Kosakura lining up the shot, Doug Calli operating the Motion Control computer.  Steve ran the MC system in England, using it as a recording device, saving each move of the dolly grip and camera man to disk. Later on playback, puppeteers matched their moves with the MC system, using video compositing (below) to assist them.

Sajna csak egy hangyafaszányi kép volt mellette, semmi értelme betenni.
0
2003. augusztus 8., péntek 12:55
Vissza kell keresni a fórumban. Akkor -ha jól emlékszem- Zalus volt a nem CGI vitapartner, vele szemben 15-en a CGI támogatók. :-) Egyébként nekem a "simán látszik" is meggyőző bizonyíték. Legalábbis én simán látom. Egy filmben a stop-motion-t is simán látni, a blue-box technikát is simán látni és a valós bábut is simán látni. A CGI sem kivétel.
0
2003. augusztus 8., péntek 12:50
Én éppen ezekre a bizonyítékokra lennék kíváncsi, mert eddig csak annyi hangzott el, hogy "hát ez látszik". De még1x mondom, hogy itt CG alienről van szó.
0
2003. augusztus 8., péntek 12:46
Ez igaz, ilyenkor használnak érzékenyebb filmet vagy világosabb égboltot. Így veszik fel az éjszakai várost a rohanó autókkal. Ott sem lehet nagy záridő mivel elmosódik a fény. Ezért érzékeny filmet használnak és nem sötétben hanem félhomályban filmeznek.

A témához. Régebben már volt erről egy lefutott vita, hogy volt-e CGI az Alien 3-ban. Akkor az idecitált bizonyítékok alapján szerintem bebizonyosodott, hogy használtak CGI Alien-t. De teljesen mindegy, mivel nem a technika számít hanem a megvalósítás. Azt pedig el kell ismerni, hogy a harmadik rész a leggagyibb mind közül és nagyon nem érdekel, hogy milyen technikával csinálták ha egyszer szar.
0
2003. augusztus 8., péntek 12:41
"lévén nehézkes a megvilágítás, és szvsz egy deka csillagot nem látnál a filmen"

A makettek megvilágítása lenne nehézkes. ÉS, ezen kívül, plusssz, a kész felvételen szvsz nem látnád a csillagokat. Nagyobb záridőnél a makettből egy elmosódott csíkot látnál, nem?
0
2003. augusztus 8., péntek 12:38
SZVSZ a robbanások az űrben elég jól voltak megcsinálva a Star Wars-ban. Mikor szétlőttek egy űrhajót az néhány másodpercig (amíg a hajóban lévő oxigén elégett) robbant aztán néma csend.
Amúgy a csillagok felvételéhez nem megvilágítás kell, hanem érzékeny negatív vagy nagyobb záridő.
0
2003. augusztus 8., péntek 12:26
Mondom, hogy kevered a fogalmakat. Az életnagyságú Falcon volt több tonna, úgy 40. A legnagyobb makett 2 mázsás lehetett.
Az űrben való felvétel csak vicc volt, kicsit problémás is lenne, lévén nehézkes a megvilágítás, és szvsz egy deka csillagot nem látnál a filmen. De a robbanásokra az űrben kíváncsi lennék.
0
2003. augusztus 8., péntek 12:20
Nem azt mondtam, hogy nincs benne CG, hanem hogy nincs benen CG alien. Ne kavarjál, légy oly bátyám.

Most találtam egy 94-esRichard Edlund interjút. Nem olvastam végig, de itt egy részlet:

At that point did you lose faith in CG?

No, I never lost faith. It was just a matter of being patient for changes to occur. Basically, we started our CG department here, at Boss Films, with Jim Rygiel about 3-4 years ago. We bought a couple of PI's ( SGI's Personal Iris ) and created all of the shadows of the alien creature for "Alien 3". In fact "Alien 3" was our last film using the photo-chemical process - optical composites. We put one digital composite in - our first.
0
2003. augusztus 8., péntek 11:53
Ha van benne CG Technical Director akkor valszeg van benne CG is, nem gondolod? És nem biztos, hogy az animátor CG Alien Xenomorph Animator néven van felsorolva. Lehet, hogy a Creature Effects név allatt rejtezik amiből elég sok van.
Amúgy teljesen biztos voltam benne, hogy az SW űrjelenete elő fog jönni :DD
Tényleg egyszerűbb lett volna az űrben felvenni, meg olcsóbb is. A Milennium Falcon legnagyobb makettje is alig pár tonna volt, bagatel. Egy űrjelenetet az űrben felvenni ugyanolyan egyszerű mint egy folyosójelenetet egy folyosóban.

Mellesleg attól hogy blueboxban felvettek valamit arra később még rakhattak közömbös arcal cg-t, ...még blue box sem kell hozzá. Mondok két példát: Gollam, Jar jar. Mindkettő "alatt" ott volt egy színész. Sőt még érdekesebbet mondok, a Toy Storyban a kutyának volt egy makettje amiről bevitték a gépbe a 3D-s modellt és nem a gépen rajzolták meg.
(tényleg elég kuszán használom a jelzőket, tehát a makett a nem mozgó csak formát jelző tárgy, a modell géppel mozgatott figura, a báb pedig másként, dróttal, kézzel mozgatott figura, ami lehet beöltözött ember is)
0
2003. augusztus 8., péntek 10:38
Na ez így nem hangzott túl értelmesen. Az a -t tök felesleges.
0
2003. augusztus 8., péntek 10:37
Itt 3 db computer graphics technical director -t van, így első blikkre. Nekem animator köll.
0
2003. augusztus 8., péntek 10:30
ebben a felsorolásban azért akad néhány.
0
2003. augusztus 8., péntek 8:56
"Egy képről amiről ordít, hogy géppel csinálták, hogy bizonyítsam be, hogy géppel csinálták?"

Ez már észérv. Köszönöm.

"ha van egy létező bábu amit úgy tudnak mozgatni blueboxban, mintha a falon mászna akkor miért nem egyszerűen a falon mozgatták?????"

Már az előbb is feltűnt, hogy te kevered a fogalmakat. Az életnagyságú alient Tom Woudruff alakította, ez a közeliekhez kellett.



Amikor az alien-action van, akkor meg egy miniatűr,  sacc/kb 15-30 cm-es bábot mozgattak a blue-screen előtt.



(Sajna csak ilyen szar képek vannak, most nem találtam jobbat.)

"Esetleg úgy, hogy megkérdezem: ha van egy létező bábu amit úgy tudnak mozgatni blueboxban, mintha a falon mászna akkor miért nem egyszerűen a falon mozgatták?????"

Na eddig ez tetszett a legjobban. Miért, szerinted a Birodalomban a makett űrhajókat az űrben vették fel?

De ha tényleg ilyen jó a szemed, akkor nézd meg a film végén a stáblistát, és keressél nekem CGI animatort, vagy computer graphics animatort.
0
2003. augusztus 7., csütörtök 20:49
Szerintem stackpointer túl rég látta az Alien3-at.

Ha megvan kazettán akkor gyorsan nézd újra és látni fogod hol CGI és hol nem. Ugyanis olyan iszonytatoan rossz a CGI animáció hogy szinte ordit akár egy Ürgammák részbe beékelt CGI átvezető. A film ennek ellenére a legjobb imho :)
0
2003. augusztus 7., csütörtök 16:37
Ezt gyakorlatilag úgy tudnám jellemezni, hogy ha hallgatsz zenét akkor felismered a hegedű hangját, ehhez nem kell azért abszolút hallás, de hogy bizonyítsam be egy hegedő szólamról, hogy nem zongora?

Egy képről amiről ordít, hogy géppel csinálták, hogy bizonyítsam be, hogy géppel csinálták?
Esetleg úgy, hogy megkérdezem: ha van egy létező bábu amit úgy tudnak mozgatni blueboxban, mintha a falon mászna akkor miért nem egyszerűen a falon mozgatták?????
0
2003. augusztus 7., csütörtök 16:05
Szerintem te csak szívatsz engem. Ugye?

Mint már említettem vala, a közeli "nyálcsorgatósakban" Tom Woudruff bújt jelmezbe. A plafonon szaladgálós volt a báb a blue screen előtt.

De még mindig nem válaszoltál, honnan veszed a CG-t.
0
2003. augusztus 7., csütörtök 15:44
Talán azért volt szükség rá mert egy plafonon gyorsan mozgó egészalakos figurát olcsóbb megcsinálni cgvel és ott a gyors mozgás miatt nem kell olyan részletességgel megcsinálni, de ugye az te is tudod, hogy attól, hogy egy filmben van cg attól még használhatnak bábokat is. A báb azért jó mert ha megvan akkor úgy lehet trükközni e fényekkel, füsttel, meg hasonlókkal mintha igazi szereplő lenne mert van egy fizikai valója amire hat a környezet. Egy közelről mutatott nyáltól csöpögő álkapocs hitelesebb ha báb, de ha gyorsan kell mozgatni egy nagy tömeget azt már egyszerűbb és olcsóbb cgre bízni. Mindannyian láttuk a T rex modelljét ami a Jurassic Parkban volt. Szted amikor a Jeep-et üldözi az cg, vagy modell? Elárulom, cg. Szted miért volt akkor szükség rá?

De nem hiszem, hogy ezt komolyan kérdezted, meg azt se, hogy nem látod rajta, hogy mikor cg és mikor báb.
0
2003. augusztus 7., csütörtök 15:12
Nahát, ez rohadtul érdekes. Mert amikor volt az Oscar kiosztó 93-ban, az Alien 3-mat is jelölték. Volt még Batman Returns és a nyertes Death Becomes Her. Bemutattak néhány pár másodperces behind-the-scenes jelenetet. És az Alien 3-ból pont olyat, ahol néhány faszi egy alien bábot mozgat egy blue-screen előtt.
Még a Cinema is mutatott két ilyen képet. Ha CG alienek voltak benne, akkor mi szükség volt ezekre?

Na de mesélj, honnan veszed, hogy CG volt?

Hogy miért jövök az Ózzal? Mert egy 79-es filmet fikázni a trükkjei miatt ugyanolyan, mintha a 39-es Ózt fikáznád ugyanezért.
0
2003. augusztus 7., csütörtök 13:05
A 3. rész nagy részében cg xenomorph rohangált, érdekes, hogy nem emlékszel rá, de mondok egy példát ami sokat magába foglal: amikor becsalogatják a végén az öntősablonba, az azt megelőző üldözések alatt gyakorlatilag végig cg van főleg amikor a plafonon mászkál. Vagy amikor kiugrik a forró ólomból(ha jól emlékszem az volt) és a hideg víztől elkezd repedezni.

És miért jössz az Ózzal? Tudtommal az alien sorozatról beszélünk és az 1 az egyik része. És jól gondolod, mert már anno is kiszúrtam amikor először láttam.

De szerintem ejtsük ezt a témát mert sárdagasztás jellege kezd lenni :)
0