Tulio: nem az akciók és a mellékletes kiadványok ellen indul ez a kezdeményezés, hanem a vásárlói bizalom visszaszerzése érdekében. Minden terméknek van egy normális életciklusa. Amikor újdonság, akkor magas az ára. Egy bizonyos idő elteltével kedvezményesebb áron kapható, aztán még kedvezményesebb áron, majd dömping-áron, végül akár újságmelléklet is lehet.
A mostani kezdeményezés arról szól, hogy egy kiadó kinyilvánítja: ő betartja ezt a játékszabályt, az ő termékeinél így kalkuláljunk ezentúl. Kereskedői szempontból is nagyon rossz, ha kiszámíthatatlan a kiadó árképzési politikája. Régebben magabiztosan vásároltunk az újdonságokból, bőségesen vettünk mindenből, hogy mindig legyen raktáron minden filmből, de amióta kiszámíthatatlan lett a piac eszünkben sincs az előrendelt mennyiségnél 1-2 kópiával többet berendelni a filmekből. Jártunk már úgy, hogy 2-3 hónapra elegendő mennyiséget vettünk egy filmből, majd váratlanul egy újság mellékleteként találkoztunk a kiadvánnyal, vagy hirtelen nagyszerű akciót hirdetett a film kiadója. Ilyenkor két lehetőségünk van: levisszük mi is a film árát az akciós árra, és százezreket bukunk, vagy magasan tartjuk az árat, és a nyakunkon marad a film.
A karácsonyi őrületben néhány filmnél mi is kaptunk olyan ajánlatot egy kiadótól, hogy bizonyos terméket harmadáron árusíthattunk volna, és bizonyára jó üzlet is lett volna, de mivel az adott film előtte néhány héttel jelent meg, úgy döntöttünk, inkább tartjuk az árat és nem adunk el egy darabot sem az adott filmből. Ennek egyetlen oka volt: nem tartottuk volna tisztességesnek az "akciót" azokkal szemben, akik az előző néhány napban, hétben magasabb áron vették meg tőlünk.
Most is van a raktárunkban olyan film, ami novemberben jelent meg, mi 4500 forint körül vettük a kiadótól, és rá két hétre ennek a harmadáésr árulta néhány multi.
Amit a kis cégek összefogásáról írtál az jól hangzik, csak egy a bökkenő: nincsenek kis cégek. A DVD-k irreálisan alacsony árrése és magas ára miatt már eleve nem vágott bele ebbe az üzletbe túl sok kicsi. Kisvárosi szinten, vagy 1-2 üzlettel rendelkező kereskedőknek túl nagy a kockázat pont az ilyen kiszámíthatatlan dolgok miatt. Gondolj bele: kereshetsz egy 5000 forintos filmen mondjuk bruttó 6-700 forintot, de ehhez meg kell finanszíroznod előre 4300 forintot (nincs bizományi értékesítés, nincs visszáru). Ha a polcon marad a film, és bejön egy akció, vagy újságmelléklet lesz a film, mit teszel? Minimum a kétszeresét bukod annak, amennyit kereshettél volna vele.
A lényeg, hogy nincsenek kis kereskedők, nincsenek olyanok, akikkel összefoghatnál, de nem is az összefogáson múlik. A multik sem kapnak irdatlan kedvezményeket, mert az általuk eladott mennyiség is csak csepp a tengerben nemzetközi viszonylatban. Bármennyire hihetetlen, de én is annak örülnék, ha minél több kis cég látna fantáziát a DVD-kereskedelemben, mert abban a pillanatban nem csak egy lábon állna a magyar piac (multik) és nem kellene különböző beteg értékesítési formákat találni ahhoz, hogy eljusson a film a vásárlókhoz (újságmellékletek). Ha minden kisvárosban lenne egy normális CD/DVD-kereskedés, ahol ismerik a filmeket, a zenéket a dolgozók, és nem ugyanazok rendelnék az árut, akik a lisztet is szokták, akkor a kiadók sem kényszerülnének meggondolatlan, kétségbeesett lépésekre, akciókra, újságmellékletesdire. De ez már egy másik történet - igaz, minden mindennel összefügg.
A mostani kezdeményezés arról szól, hogy egy kiadó kinyilvánítja: ő betartja ezt a játékszabályt, az ő termékeinél így kalkuláljunk ezentúl. Kereskedői szempontból is nagyon rossz, ha kiszámíthatatlan a kiadó árképzési politikája. Régebben magabiztosan vásároltunk az újdonságokból, bőségesen vettünk mindenből, hogy mindig legyen raktáron minden filmből, de amióta kiszámíthatatlan lett a piac eszünkben sincs az előrendelt mennyiségnél 1-2 kópiával többet berendelni a filmekből. Jártunk már úgy, hogy 2-3 hónapra elegendő mennyiséget vettünk egy filmből, majd váratlanul egy újság mellékleteként találkoztunk a kiadvánnyal, vagy hirtelen nagyszerű akciót hirdetett a film kiadója. Ilyenkor két lehetőségünk van: levisszük mi is a film árát az akciós árra, és százezreket bukunk, vagy magasan tartjuk az árat, és a nyakunkon marad a film.
A karácsonyi őrületben néhány filmnél mi is kaptunk olyan ajánlatot egy kiadótól, hogy bizonyos terméket harmadáron árusíthattunk volna, és bizonyára jó üzlet is lett volna, de mivel az adott film előtte néhány héttel jelent meg, úgy döntöttünk, inkább tartjuk az árat és nem adunk el egy darabot sem az adott filmből. Ennek egyetlen oka volt: nem tartottuk volna tisztességesnek az "akciót" azokkal szemben, akik az előző néhány napban, hétben magasabb áron vették meg tőlünk.
Most is van a raktárunkban olyan film, ami novemberben jelent meg, mi 4500 forint körül vettük a kiadótól, és rá két hétre ennek a harmadáésr árulta néhány multi.
Amit a kis cégek összefogásáról írtál az jól hangzik, csak egy a bökkenő: nincsenek kis cégek. A DVD-k irreálisan alacsony árrése és magas ára miatt már eleve nem vágott bele ebbe az üzletbe túl sok kicsi. Kisvárosi szinten, vagy 1-2 üzlettel rendelkező kereskedőknek túl nagy a kockázat pont az ilyen kiszámíthatatlan dolgok miatt. Gondolj bele: kereshetsz egy 5000 forintos filmen mondjuk bruttó 6-700 forintot, de ehhez meg kell finanszíroznod előre 4300 forintot (nincs bizományi értékesítés, nincs visszáru). Ha a polcon marad a film, és bejön egy akció, vagy újságmelléklet lesz a film, mit teszel? Minimum a kétszeresét bukod annak, amennyit kereshettél volna vele.
A lényeg, hogy nincsenek kis kereskedők, nincsenek olyanok, akikkel összefoghatnál, de nem is az összefogáson múlik. A multik sem kapnak irdatlan kedvezményeket, mert az általuk eladott mennyiség is csak csepp a tengerben nemzetközi viszonylatban. Bármennyire hihetetlen, de én is annak örülnék, ha minél több kis cég látna fantáziát a DVD-kereskedelemben, mert abban a pillanatban nem csak egy lábon állna a magyar piac (multik) és nem kellene különböző beteg értékesítési formákat találni ahhoz, hogy eljusson a film a vásárlókhoz (újságmellékletek). Ha minden kisvárosban lenne egy normális CD/DVD-kereskedés, ahol ismerik a filmeket, a zenéket a dolgozók, és nem ugyanazok rendelnék az árut, akik a lisztet is szokták, akkor a kiadók sem kényszerülnének meggondolatlan, kétségbeesett lépésekre, akciókra, újságmellékletesdire. De ez már egy másik történet - igaz, minden mindennel összefügg.
0