• {name} ({TCS})


Nem regisztrált felhasználó  - [belépés]

Információs oldal
Gyakran ismételt kérdések (FAQ)
1. KÉRDÉS: Mik azok a Gyakran Ismételt Kérdések?
 

V.: A fórumunkon, e-mailen és telefonon hozzánk intézett vásárlói kérdések döntő többsége olyan általánosan ismétlődő kérdés, amelyeket kollégáinknak naponta több tucatszor is feltesznek. A leggyakrabban előforduló kérdéseket és az ezekre adott válaszokat gyűjtöttük össze a Gyakran Ismételt Kérdések gyűjteményében. Ha bármilyen kérdésed felmerülne üzletünkkel kapcsolatban, arra kérünk, hogy mielőtt kapcsolatba lépnél velünk, vagy feltennéd a kérdést a fórumon, böngészd át a Gyakran Ismételt Kérdések gyűjteményét, hiszen itt nagy valószínűséggel megtalálod a választ. Így hamarabb találsz megoldást a problémádra, kollégáinknak pedig értékes erőforrásai szabadulnak fel és az ismételt válaszok helyett a rendelések teljesítésére, új termékek rögzítésére, az üzlet működtetésére fordíthatják energiáikat!

2. KÉRDÉS: Több terméket is megrendeltem egyszerre, mégis egyesével, több csomagban érkeznek a filmek! Szerettem volna spórolni a szállítási költségen, miért nem együtt külditek a filmeket?!
 
RÖVID VÁLASZ: Ha a rendelés során a SZÁLLÍTÁSI BEÁLLÍTÁSOK oldalon (ahol megadhatod például, hogy GLS-sel, futárral, vagy személyes átvétellel szeretnéd megkapni a rendelésedet) a LEGKEVESEBB HÁNY TERMÉKET KÜLDJÜNK? kérdésnél beállítod, hogy legkevesebb mennyi terméket szeretnél egyszerre megkapni, csak akkor indítjuk útnak a csomagot, ha legalább az általad kért minimális mennyiséget egyszerre tudjuk szállítani. Ha nem változtatsz az alapbeállításokon, akkor - mint azt az oldalon is jelezzük - minden azonnal szállítható terméket azonnal útnak indítunk a következő feldolgozás során. Ha egyszerre több termék is szállítható, természetesen az összes azonnal szállítható terméket egy csomagban küldjük.

RÉSZLETESEBB VÁLASZ: Az egyes termékek különböző szállíthatósági státuszszal rendelkeznek - ezeket az állapotokat a rendelés-gombnál, a kosárban, és a rendelésről küldött visszaigazoló e-mailben is jelezzük. Vannak AZONNAL szállítható termékek, amelyek értelemszerűen a raktárunkban vannak, és a megrendelést követő 1 munkanapon belül útnak tudjuk indítani a megrendelő felé. A kb. 1-5 NAP ALATT szállítható termékek ugyan nincsenek raktáron, de legutolsó információink szerint a kiadó, vagy a nagykereskedő nagy valószínűséggel tud szállítani a kiadványból. A BIZONYTALAN státuszú kiadványok pillanatnyilag beszerezhetetlenek és megjósolhatatlan, hogy mikor lesznek újra szállíthatók. A még meg nem jelent termékekre ELŐRENDELÉST veszünk fel, ezek a termékek a feltüntetett megjelenési naptól kezdve szállíthatók (amennyiben nem késik a megjelenés).

A különböző szállíthatósági állapotok miatt ki kellett találnunk egy rendszert, amely rugalmasan alkalmazkodik a vásárlói igényekhez és a kiszámíthatatlan magyar piachoz is. Ezért nálunk nem az egyszerre rendelt termékeket tekinti a rendszer egy csomagnak, hanem a vásárló által megadott paramétereknek megfelelően automatikusan áll össze egy-egy csomag.

A rendelési folyamat során a rendszer megkérdezi a vásárlót, hogy egy csomagban LEGKEVESEBB HÁNY TERMÉKET KÜLDJÜNK. Amennyiben a vevő nem jelöl meg konkrét darabszámot, az alapértelmezés szerint minden AZONNAL SZÁLLÍTHATÓ terméket azonnal küldünk a következő feldolgozáskor, az előrendelt, vagy 1-5 napos beszerzési idejű termékeket pedig akkor, amikor azok beérkeznek a raktárunkba. Ha szeretnéd, hogy az AZONNAL SZÁLLÍTHATÓ termékeket ne azonnal küldjük, hanem bevárjunk néhány további előrendelt terméket a csomag indításával, a LEGKEVESEBB HÁNY TERMÉKET KÜLDJÜNK kérdésnél jelöld meg, hogy mennyi terméket várjunk össze. Így a rendszer a feldolgozáskor az AZONNAL SZÁLLÍTHATÓ termékeket félreteszi Neked (erről levelet is küld), és csak akkor indítja útnak a csomagot, ha megérkezik annyi előrendelt termék is, amellyel együtt már eléri a küldhető termékek száma az általad beállított limitet. Természetesen a limitet bármikor módosíthatod, és a félretett termékeket is bármikor kiküldetheted az ADMINISZTRÁCIÓ oldal RENDELÉSI BEÁLLÍTÁSOK MÓDOSÍTÁSA, illetve az AKTÍV RENDELÉSEK menüpontok alatt található opciók segítségével.

Egy példa:

Tegyük fel, hogy a következő termékeket rendelted:

A helyszínelők - 1. évad - AZONNAL SZÁLLÍTHATÓ
Mátrix - kb. 1-5 NAP ALATT SZÁLLÍTHATÓ
Casino Royale - ELŐRENDELÉS - megjelenik 2 hét múlva (ez csak példa!)
Vissza a jövőbe - Szállítható: BIZONYTALAN

Ha a LEGKEVESEBB HÁNY TERMÉKET KÜLDJÜNK kérdésnél alapértelmezésen hagyod a beállítást, a rendszer úgy értelmezi, hogy minden azonnal szállítható terméket azonnal szeretnél megkapni, éppen ezért a rendelést követő első feldolgozásnál elküldi Neked a rendelésed egyetlen azonnal szállítható termékét, A helyszínelőket.

Két nappal később megérkezik hozzánk a Mátrix is, amelyet szintén azonnal elküldünk neked egy újabb csomagban.

Két héttel később megjelenik a Casino Royale, amelyet szintén azonnal elküldünk, immár a harmadik csomagban.

Fél év múlva végre újra szállítható státuszba kerül a Vissza a jövőbe, amit egy negyedik csomagban küldünk el.

Ha filmfüggő vagy, és nem a költség számít, hanem az, hogy minden megjelenő film a lehető leghamarabb eljusson hozzád, ez a beállítás bizonyára megfelel neked. Ha azonban türelmes vagy, és inkább megtakarítanál néhány ezer forintot a szállítási költségeket, érdemes a rendelés során jelezni a rendszernek, hogy legkevesebb mennyi terméket szeretnél látni az egyes neked küldött csomagokban.

Ha tehát a fenti példa-rendelés során azt kéred, hogy LEGKEVESEBB 4 TERMÉKET KÜLDJÜNK, a rendszer a következő feldolgozásnál nem küldi el Neked az azonnal szállítható A helyszínelők sorozatot, hanem félreteszi a kiadványt, és erről egy emlékeztető levelet is küld.

Amikor két nappal később megérkezik a Mátrix is, a minimum 4 darabos limit miatt ezt a filmet sem küldi el Neked a rendszer, hanem ezt is félreteszi, és ismét kapsz egy emlékeztető levelet, amelyben jelzi a rendszer, hogy immár két filmet tettünk félre Neked.

A Casino Royale megjelenésekor ugyanez történik, tehát már három bármikor szállítható filmről kapsz értesítést, de a csomagot még mindig nem küldjük, mert azt kérted, hogy legkevesebb 4 termékkel indítsuk útnak a csomagodat.

Ha Te úgy döntöttél, hogy inkább mégis kéred a három félretett film kiszállítását és nem vártsz tovább a bizonytalan státuszú Vissza a jövőbe beérkezésére, három lehetőséged is van:

1. Az ADMINISZTRÁCIÓ oldalon a RENDELÉSI BEÁLLÍTÁSOK MÓDOSÍTÁSA menüpont alatt módosíthatod a minimálisan küldhető termékek számát 3-ra, vagy ennél kevesebbre, így a következő feldolgozás során a három félretett terméket útnak indítjuk hozzád.

2. Az ADMINISZTRÁCIÓ oldalon az AKTÍV RENDELÉSEK menüpont alatt felsoroljuk a FÉLRETETT termékeket. Ezen az oldalon lehetőséged van arra, hogy kérd bármelyik félretett termék azonnali kiküldését, függetlenül a korábban beállított limittől (tehát hagyhatod minimum 4 darabon a legkevesebb szállítható termék számát, és kérheted a három félretett termék kiküldését).

3. Rendelhetsz további termékeket, és ha így eléri a szállítható mennyiség az általad beállított minimumot, akkor is azonnal küldjük a csomagot.

3. KÉRDÉS: Az általam megrendelt termék adatlapján az szerepel, hogy BIZONYTALAN a szállítása. Ez mit jelent? Mikor lesz szállítható a termék?
 
V: Nem véletlenül használjuk a BIZONYTALAN szót egyes termékek szállíthatóságára, ugyanis NEM TUDJUK, hogy ezek a kiadványok mikortól lesznek újra szállíthatók! Sajnos a magyar DVD-piac meglehetősen kiszámíthatatlan. Vannak olyan kiadványok, amelyeket évek, hónapok óta nem tud szállítani a kiadó/forgalmazó, ezek közül elképzelhető, hogy egyes címek talán már soha nem lesznek beszerezhetők (ha erről hivatalos megerősítést kapunk a kiadóktól, azt jelezzük a termék adatlapján), de az is előfordult már, hogy szinte reménytelenül hosszú idő - egy-két év, több hónap - után mégis érkezett utánpótlás az adott termékből. Szerencsére a BIZONYTALAN szállítású termékek egy része néhány nap, néhány hét, legfeljebb 1-2 hónap alatt újra szállíthatók szoktak lenni, de - mint említettünk - semmilyen pontos információt, előrejelzést nem tudnak adni a kiadók/forgalmazók, így tehát mi sem!

JAVASLATUNK: Ha olyan terméket szeretnél megvásárolni, amelynek szállítási státusza BIZONYTALAN, javasoljuk, hogy mindenképp rendeld meg a kiválasztott árut, mert csak akkor rendelünk mi is az adott termékből a kiadótól, ha valamelyik vevőnknek szüksége van rá. A terméket ettől kezdve folyamatosan próbáljuk beszerezni a kiadótól, így ha új szállítmány érkezik hozzájuk, az elsők között kapunk mi is belőle, és ekkor a Te rendelésedet is tudjuk teljesíteni. Természetesen nem sértődünk meg, nem haragszunk, ha egy hetek, hónapok óta várt terméket sikerül máshonnan megszerezned (megveszed használtan, vagy egy boltban véletlenül rábukkansz egy utolsó példányra), de NAGYON KÉRÜNK, hogy ebben az esetben a lehető legrövidebb időn belül keresd fel oldalunk ADMINISZTRÁCIÓS felületét, és az AKTÍV RENDELÉSEK menüpont alatt töröld a termékre vonatkozó előrendelésed, mert ellenkező esetben mi továbbra is megpróbáljuk beszerezni a rendelt terméket, és elküldjük Neked, amint beszereztük. Ha Te ilyenkor nem veszed át a küldeményt, az nekünk nagyon sok pénzbe kerül. Gondolj arra, hogy Neked csak néhány kattintásodba kerül időben törölni a nem kívánt rendeléseket!

4. KÉRDÉS: Az oldalon 1-5 napon belüli szállítással ígértétek egy termék szállítását. Már letelt az 5 nap, miért nem kaptam meg mégsem?
 
V: Sajnos a kb. 1-5 napot nem ígéretnek, csupán tájékoztatásnak szánjuk - mint azt az információs oldalon is jelezzük. Ha egy terméknél az szerepel, hogy kb. 1-5 napon belül szállítható, az csak annyit jelent, hogy legutóbb, amikor rendeltünk az adott termékből a kiadótól/forgalmazótól, még tudott szállítani belőle. Ha Te megrendelsz egy ilyen terméket, mi továbbítjuk a rendelést a kiadók felé, és mivel gyakorlatilag naponta kapunk árut, 1-5 napon belül általában meg is érkezik a rendelés és küldeni tudjuk a csomagodat. Nem ritkán előfordulhat, hogy a kiadó/forgalmazó nem tudja teljesíteni a rendelést (pillanatnyilag kifogytak a készleteik), így mi sem tudjuk a jelzett 1-5 napon belül szállítani a csomagot. Ha a rendszerünk érzékeli, hogy egy általunk megrendelt termékből egy bizonyos idő elteltével nem tud szállítani a kiadó, a termék státusza módosul kb. 1-5 napról BIZONYTALAN-ra. A rendelt termékeid státuszát folyamatosan ellenőrizheted az ADMINISZTRÁCIÓS oldal AKTÍV RENDELÉSEK menüpontja alatt.

Tudjuk, hogy az ideális helyzet az lenne, ha a kiadók/forgalmazók aktuális raktárkészleteiről napi információink lennének és ezt jelezni tudnánk az oldalunkon, de sajnos ilyen aktuális napi készletlistát nem adnak ki a forgalmazók.

Ha az általad rendelt terméket nem tudja szállítani a kiadó/forgalmazó pillanatnyi készlethiány miatt, mi ettől függetlenül mindaddig próbáljuk beszerezni az adott terméket, ameddig azt nem törlöd az előrendeléseid közül. Ha tehát mindenképpen szeretnéd megvásárolni az adott terméket, javasoljuk, hogy várj türelemmel, és amint új szállítmány érkezik az országba, illetve utángyártásba kerül az adott termék, mi azonnal beszerezzük/félretesszük/küldjük Neked.

5. KÉRDÉS: Mikor jelenik meg DVD-n az XY című film? (Az XY-t helyettesítd be az általad várt film címével!)
 
V: Annak ellenére, hogy főleg filmekkel foglalkozunk és magunk is nagy filmrajongók vagyunk, sokkal több információnk nekünk sincs egyes még ki nem adott filmek megjelenéséről, mint amennyit egy átlagos érdeklődő tudhat. A várható pontos megjelenésekről legfeljebb 1-2 hónappal korábban kapunk tájékoztatást a kiadóktól (már amelyiktől), de sajnos az sem ritka jelenség, hogy csak napokkal a megjelenés előtt, urambocsá, napokkal megjelenés után értesülünk egy film megjelenéséről. Ha részletes és pontos információnk van egy kiadványról (vagyis a megjelenési dátumon kívül tudjuk a kiadvány pontos paramétereit és árát is), a kollégáink a lehető legrövidebb időn belül feltöltik a kiadványt az adatbázisunkba, és az rendelhető lesz.

Ha általában érdekelnek az újdonságok és a várható megjelenések, javasoljuk, hogy kövesd figyelemmel a www.dvdextra.hu oldalt, ahol a legtöbb kiadó terveiről az elsők között szerezhetsz információt. Oldalunk fórumán is sok információhoz hozzájuthatsz: itt lelkes filmbarátok egész serege segíthet Neked megválaszolni a kérdéseidet.

Ha mozikban nemrég vetített, új film megjelenése érdekel, általánosságban annyit lehet mondani, hogy a mozipremiert követő 4-6 hónapon belül várható a film megjelenése a DVD-piacon. Ez a szabály szinte kivétel nélkül igaz a nagy stúdiók (Warner, SONY, MGM, Disney, Paramount, Fox, Universal) filmjeire, de a független filmforgalmazók is általában hasonló "menetrenddel" dolgoznak.

6. KÉRDÉS: A korábban megadott időpontban nem jelent meg az általam megrendelt film. Miért késik a megjelenés, és mennyire biztos az új dátum?
 
V: Sajnos előfordul, hogy gyártási problémák miatt csúszik egy-egy film megjelenése. Az esetek nagy részében erről csak akkor szerzünk mi is tudomást, amikor a meghirdetett időpontban nem érkezik meg a kiadótól a rendelt film. Általában a pontos okokról sem kapunk részletes információt, így mi sem tudunk válaszolni az ilyen kérdésekre. Természetesen minden késénél érdeklődünk a kiadónál, hogy feltüntethessük az új megjelenési dátumot, de gyakran ezek is csak körülbelüli időpontok.

7. KÉRDÉS: Láttam korábban az ADMINISZTRÁCIÓS oldalon, hogy a rendelésem csomagolás alatt áll. Most azonban a rendelt termékek egy része visszakerült feldolgozás alá, az egyik rendelt termék pedig kikerült a csomagból és most az ELŐRENDELÉSEK között szerepel. Mi történt?
 
V: Ritkán, de sajnos előfordul ilyen eset. Ha a csomag összeállítása során kiderül, hogy az egyik elküldendő termék hibás (törött a doboza, szakadt a borítója, stb.), vagy egy téves adatrögzítés miatt leltárhiányos (tehát csak a rendszer szerint volt raktáron, de a valóságban nem található a polcainkon), a feldolgozó kolléga jelzi a rendszernek a problémát. A hiányzó, vagy hibás tételt a rendszerünk azonnal újra megrendeli a kiadótól, a rendelés többi tétele pedig visszakerül feldolgozás alá, és a legkevesebb küldhető termékszám beállítástól függően a következő feldolgozás után vagy útnak indítjuk a csomagot, vagy a rendszer félreteszi a termékeket addig, amíg a hiányzó termék meg nem érkezik.

8. KÉRDÉS: Megrendeltem egy AKCIÓS filmet, amelynél az szerepelt, hogy 1-5 napon belül szállítható, de már több idő is eltelt és még mindig nem kaptam meg a filmet. Miért?
 
V: A kiadók által központilag szervezett akciókat általában már napokkal az akciók indulása előtt meghirdetjük az oldalunkon, és lehetőséget adunk a leendő akciós kiadványok megrendelésére. Az akció hivatalos indulásáig azonban nem tudjuk a meghirdetett akciós áron szállítani a kiadványokat, még akkor sem, ha a kiadótól valóban 1-5 nap alatt beszerezhetőek lennének, a kiadó ugyanis csak az akció első napjától szállítja kedvezményes áron az üzleteknek a filmet. Az akciók adatlapján minden alkalommal jelezzük, hogy mikor indul az adott akció.

9. KÉRDÉS: Akciós áron rendeltem egy kiadványt, de már vége az akciónak, és még mindig csak beszerzés alatt van az adott termék. Ennek ellenére az akciós áron kapom majd meg a terméket?
 
V: Mint azt az akciós adatlapokon is írjuk, egyes kiadók csak az akciós időszak alatt teljesíthető rendelésekre garantálják az akciós árat, így ezen kiadók akcióinál mi is csak a készlet erejéig tudjuk teljesíteni a rendeléseket. Ha a kiadó az akció lejárta után már nem teljesíti akciós áron a korábbi rendeléseinket (mert az akció ideje alatt esetleg kifogytak a kiadó készletei), az akciós áron leadott rendeléseket törölni vagyunk kénytelenek - erről természetesen levélben értesítjük a vásárlóinkat.

10. KÉRDÉS: Két hónapig akciós volt egy film, amit azonnal megrendeltem, amint az akciót megpillantottam a honlapotokon. Kezdettől fogva BIZONYTALAN szállítási státuszban szerepelt a film, már az akciónak is vége, és kaptam tőletek egy levelet, miszerint töröltétek a rendelésem, mert a kiadó nem tudott szállítani a filmből. Most szívattok? Minek akcióztok olyasmit, ami nem is kapható?
 
V: Az ilyen esetek sajnos nem egyediek és talán minket bosszant a leginkább, hiszen a vásárlók - érthető módon - elsősorban minket okolnak, minket hibáztatnak a történtek miatt. A tény azonban az, hogy erről nem tehetünk, és jelenleg sajnos ötletünk sincs, hogyan lehetne elkerülni a hasonló eseteket. A kiadók által meghirdetett akcióknál mi nem tudjuk ellenőrizni, hogy a meghirdetett termékek valóban szállíthatók lesznek-e az akció alatt. Feltételezzük, hogy a kiadó sem akar senkit becsapni, de a tapasztalatok szerint minden akció során akar néhány olyan kiadvány, amelyből nem érkezik meg időben a kiadóhoz az akcióra megrendelt utángyártás. A tapasztalatunk alapján a legtöbb ilyen problémás film előbb-utóbb mégis befut a kiadóhoz, és egy-két hónappal a balsikerű "akciózás" után egy újabb akció keretében már megvásárolható lesz. (Jó példa erre Az Álmosvölgy legendája, amely egy korábbi akcióra nem érkezett meg, majd két hónappal később egy újabb akciós során már kapható volt.)

11. KÉRDÉS: Szeretnék törölni egy megrendelt terméket. Mit kell tennem?
 
V: Semmiképp ne levélben mondd le a rendelést, hanem mielőbb keresd fel az ADMINISZTRÁCIÓ oldalon az AKTÍV RENDELÉSEK menüpontot, ahol a rendelés teljesítésének utolsó pillanatáig lehetőséged van törölni bármelyik rendelésedet! Ha a rendelésed már átkerült a TELJESÍTETT RENDELÉSEK közé, akkor sajnos már nem tudod törölni. Ha személyes átvétellel kérted a csomagot, akkor a helyszínen még visszamondhatod a csomag átvétele előtt a nem kívánt termékeket.

Nagyon kérjük, hogy ha meggondolod magad, és nem akarsz megvásárolni egy terméket, a lehető legrövidebb időn belül töröld a rendelésed, és ne akkor szólj, amikor már útnak indítottuk a csomagodat!

12. KÉRDÉS: Jeleztétek, hogy átadtátok a csomagom a GLS-nek, és holnap várhatom az érkezését. Sajnos a megadott címen nem leszek elérhető a következő napokban. Hogyan tudom ezt jelezni a GLS-futárnak?
 
V: Ha az ADMINISZTRÁCIÓS oldalon a TELJESÍTETT RENDELÉSEK menüpont alatt előhívod az útnak indított csomagod részleteit, megtalálod az adott csomag GLS-hivatkozási számát (ez egy 11 jegyű szám). Jegyezd fel ezt a számot, és hívd a GLS ügyfélszolgálatát, a következő telefonszámon: 29/886-600.

A korábban feljegyzett GLS-hivatkozási szám segítségével jelezheted a GLS-vevőszolgálat munkatársának, hogy az adott csomagot nem másnap, hanem egy későbbi időpontban kéred kiszállítani.

Az elkészült, és a GLS-nek átadott csomagok GLS-hivatkozási száma nálunk már abban a pillanatban olvasható az oldalon, amint a csomagot elszállították az irodánkból. A GLS-központban azonban csak órákkal később, általában éjszaka rögzítik a csomag adatait, így előfordulhat, hogy a feladás napján a GLS-vevőszolgálat munkatársai még nem találják az adatbázisukban a csomagot. Ebben az esetben másnap próbálkozz újra - akkor már biztos, hogy nyoma lesz a csomagodnak.

13. KÉRDÉS: Miért futárszolgálattal szállítotok és miért nem lehet postai szállítást kérni?
 
V: Közel öt éven keresztül a Magyar Postával szerződve küldtük ki a csomagokat, de sajnos nagyon rossz tapasztalatokat szereztünk. Annak ellenére, hogy utánvételes, biztosított csomagként adtuk fel a rendeléseket, napi rendszerességgel "tűntek el" csomagok, havi szinten több százezer forint értékben. A GLS-futárszolgálatnál ezzel szemben még egyetlen küldeményünk sem veszett el.

14. KÉRDÉS: Hibás terméket kaptam, olvastam az információs oldalon, hogy vissza kell küldenem a hibás terméket az Xpress budapesti irodájába. A szállítási díjat nekem kell fizetni?
 
V: Ha hibás terméket küldenél vissza hozzánk, akkor küldheted portósan is a csomagot, így a szállítási díjat a csomag megérkezésekor mi fizetjük. Ha a csere-példányt külön küldjük (tehát nincs aktuális rendelésed), természetesen a csere-példány szállítási költségét is mi fizetjük.

15. KÉRDÉS: Hibás terméket kaptam. Budapesti vagyok, nem okoz problémát útba ejtenem a budapesti irodátokat. Ha beviszem a hibás kiadványt, azonnal kicserélitek?
 
V: Ha az oldalon azt látod, hogy a cserélni kívánt termék AZONNAL szállítható, akkor nagy valószínűséggel rögtön megoldható a csere az irodánkban. Ellenkező esetben csak regisztrálni tudjuk a csere-igényt: átvesszük a hibás terméket és megrendeljük Neked helyette a cserét. A csere-példány megérkezéséről ugyanúgy értesítünk, mint a szokásos rendelések beérkezéséről.

16. KÉRDÉS: Véletlenül két példányt rendeltem egy filmből, de csak egyre van szükségem. A csomagot viszont már elindítottátok GLS-futárral. Mit tegyek?
 
V: Nagyon megköszönjük, ha átveszed a csomagot, ha ugyanis nem fogadod el a küldeményt, azt a GLS visszahozza hozzánk, és ez nekünk csomagonként kb. 1600-1800 forint kárt okoz, és Te is újra várhatsz néhány napot a filmre. Ha azonban átveszed a csomagot, és a duplán rendelt film egyik példányát bontatlanul, egyszerű ajánlott levélként visszaküldöd a budapesti irodánkba, megírva, hogy miért postáztad vissza a lemezt, minden gond nélkül beszámítjuk a film árát egy következő rendelésednél.

17. KÉRDÉS: Az oldalon olvastam, hogy vannak egyéni kedvezmények. Kinek járnak ezek a kedvezmények, és pontosan mit jelentenek?
 
V: Aki az elmúlt 180 napban legalább 15 terméket vett át nálunk, az törzsvásárló státuszba kerül. A törzsvásárlók minden további rendelésükből +1% kedvezményt kapnak, 10 helyett 15 terméket tehetnek félre.

Aki az elmúlt 180 napban legalább 30 terméket vett át nálunk, az V.I.P. státuszba kerül. Ez a státusz megjelenik a bejelentkezés után a vásárló neve mellett. A V.I.P. vásárlók minden további rendelésükből +2% kedvezményt kapnak, 20 terméket tehetnek félre.

Az át nem vett csomagok, át nem vett félretett termékek száma csökkenti a magasabb státusz megszerzéséhez szükséges termékszámot. Ha tehát valaki 20 terméket vett át az elmúlt 180 napban, de nem vett át egy megrendelt csomagot, amelyben 7 termék volt, a rendszer nem adja meg a törzsvásárlói státuszt!

Az egyéni kedvezmény státusz egyedi elbírálás szerint bármikor visszavonható, amennyiben a vásárló visszaél az üzletünk nyújtotta kedvezményekkel, szolgáltatásokkal (például rendszeresen nem vesz át megrendelt csomagokat, vagy rendszeresen töröl félretett termékeket).

18. KÉRDÉS: Egy másik címre szeretném kérni a csomagomat, mint amit korábban megadtam. Mi a teendő?
 
V: Ne e-mailben írd meg az új címed, hanem mielőbb keresd fel honlapunk ADMINISZTRÁCIÓS oldalát, és a SZEMÉLYES ADATOK MÓDOSÍTÁSA menüpont alatt végezd el a szükséges változtatásokat. Ez a változtatás csak a még el nem indított csomagokra hat ki, ha már értesítést kaptál arról, hogy útnak indult a csomagod, sajnos már nem tudjuk módosítani a szállítási címed. Ebben az esetben keresd a GLS ügyfélszolgálatát, és az oldalunkon található GLS-hivatkozási szám segítségével jelezd a címváltozást a futárszolgálatnál (részleteket lásd a 12. kérdésnél)!

19. KÉRDÉS: Más névre szeretném kérni az új csomagomnál az ÁFÁ-s számlát, mint amire korábban kértem. Mi a teendő?
 
V: Ne e-mailben írd meg az új adatokat, ne is a megjegyzés rovatba, hanem mielőbb keresd fel honlapunk ADMINISZTRÁCIÓS oldalát, és a Szállítási cím, illetve telefonszám módosítása menüpont alatt végezd el a szükséges változtatásokat.

20. KÉRDÉS: A rendelésemről szeretnék ÁFÁ-s számlát kérni. Hogyan igényelhetem?
 
V: Nem szükséges igényelni, hiszen rendszerünk minden csomaghoz automatikusan elkészíti az ÁFÁ-s számlát, amelyet mellékelünk a csomagban. Személyes átvételnél a helyszínen kérheted az ÁFÁ-s számlát.

21. KÉRDÉS: A szállítási költség termékenként, vagy csomagonként értendő?
 
V: Természetesen csomagonként számítjuk fel a szállítási költséget, függetlenül attól, hogy egy csomagban hány terméket küldünk. Nekünk is gazdaságosabb, ha egy csomagban több terméket tudunk küldeni, ezért minél nagyobb értékű a csomag, annál többet vállalunk át a szállítás költségeiből.

22. KÉRDÉS: Ha egyszerre rendelek meg több terméket, de azokat nem egyszerre tudjátok szállítani, akkor minden szállításnál külön meg kell fizetnem a szállítási költséget?
 
V: Igen, a szállítási költséget a DVD-k alacsony árrése miatt nem tudjuk teljesen átvállalni. Ha azonban szeretnél takarékoskodni a szállítási költséggel, és több rendelt terméket egyszerre, egy csomagban szeretnél megkapni - az azonnal szállítható termékekkel bevárva az előrendelt termékeket - a rendelés során, vagy a rendelés után az ADMINISZTRÁCIÓ oldalon, a RENDELÉSI BEÁLLÍTÁSOK MÓDOSÍTÁSA menüpont alatt állítsd be, hogy legkevesebb mennyi termékkel indítsunk útnak egy csomagot. Így nem küldjük egyesével a szállítható termékeket, hanem összevárunk legalább annyit, amennyit megjelöltél, és azt egy csomagban, egy szállítási költséggel küldjük. A limit beállításáról a 2. KÉRDÉS-nél olvashatsz részletesebben.

23. KÉRDÉS: Lehet az üzletben (személyes átvételnél) bankkártyával fizetni?
 
V: Sajnos erre jelenleg nincs lehetőség. A szolgáltatás banki költségei a DVD-kiadványok árréséhez képest nagyon magasak (egyes akciós kiadványok esetében a teljes haszon több mint fele a banknak menne kártyás fizetés esetén), ezért nem lehet jelenleg bankkártyával fizetni sem az oldalon keresztül, sem pedig a budapesti üzletünkben.

24. KÉRDÉS: Kaptam értesítést, hogy összeállt a csomagom, és átvehetem a Szövetség utcai üzletben. Várok még más termékek megérkezésére is, és egyben szerettem volna átvenni a mostani csomagommal. Mi van, ha nem érkezik meg 5 napon belül? Törlitek a csomagomat?
 
V: Ha szeretnél egyben több terméket átvenni (tehát összevárni rendeléseket), a személyes átvételnél is érdemes beállítani a legkevesebb küldhető mennyiséget. Így addig nem állítjuk össze a csomagodat, amíg az általad beállított mennyiségű termék nem lesz szállítható, átvehető. Ha már értesítést kaptál a csomag átvételéről, de nem tudod átvenni 5 napon belül, keresd fel az ADMINISZTRÁCIÓS oldalt, és a RENDELÉSI BEÁLLÍTÁSOK MÓDOSÍTÁSA menüpont alatt, az EGYÉB FONTOS MEGJEGYZÉS A RENDELÉSEKET FELDOLGOZÓ KOLLÉGÁNAK rovatba írd be, hogy ne töröljük a már összeállt csomagot, mert jössz érte, csak még egy csomagra vársz. Kérjük, hogy a csomag elvitelének várható időpontját is írd ide!

25. KÉRDÉS: Értesítést kaptam arról, hogy összeállt egy csomagom és átvehetem a Szövetség utcai üzletben, de a megadott 5 munkanapon belül nem tudom átvenni a csomagot, mert külföldön vagyok/beteg vagyok/stb. Mi a teendő?
 
V: Keresd fel az ADMINISZTRÁCIÓS oldalt, és a RENDELÉSI BEÁLLÍTÁSOK MÓDOSÍTÁSA menüpont alatt, az EGYÉB FONTOS MEGJEGYZÉS A RENDELÉSEKET FELDOLGOZÓ KOLLÉGÁNAK rovatba írd be, hogy ne töröljük a már összeállt csomagot, mert jössz érte. Kérjük, hogy a csomag elvitelének várható időpontját is írd ide!

26. KÉRDÉS: A FÓRUMBAN vagy a termékek KRITIKÁINÁL írt hozzászólásomat töröltétek. Mi ennek az oka?
 
V: Alapvetően - a többi fórumhoz képest - nagy szabadságot biztosítunk a vásárlóinknak. Egy termékről alkotott vélemény miatt még soha nem töröltünk hozzászólást, még akkor sem, ha nagyon negatív a vélemény. Hozzászólást csak abban az esetben törlünk, ha a hozzászóló stílusa, mondandója másokat súlyosan sért, öncélúan alpári, vagy rasszista. Szintén töröljük azokat a hozzászólásokat, amelyek bármilyen konkurens üzlet, bármilyen termékét, akcióját, árát reklámozza (pl. Itt most nem kaptahó XY film, de itt és itt hegyekben áll! Most X forinttal olcsóbb itt és itt ez és ez a film! stb.). Igyekszünk eltávolítani minden kalózkodást népszerűsítő, segítő hozzászólást, és azokat a hozzászólókat, akik visszaélnek oldalunk FÓRUM szolgáltatásával (pl. nagy tételben, rendszeresen a fórumunkon hirdetnek eladásra filmeket, és gyaníthatóan nem a saját gyűjteményüktől szeretnének megszabadulni, vagy a fórumozás alapvető szabályát megszegve újra és újra, naponta többször bemásolja a listáját azért, hogy mindig a legfrissebb hozzászólások között szerepeljen.)

27. KÉRDÉS: Miért nehéz telefonon elérni Titeket? Miért tart sokáig, amíg választ kapok a levélben feltett kérdésemre?
 
V: Internetes üzletünk felületét úgy próbáltuk kialakítani a kezdetektől fogva, hogy a vásárló minden rendeléssel kapcsolatos kérdésére találjon választ az oldalon, és minden lehetséges módosítást egyedül végre tudjon hajtani az ADMINISZTRÁCIÓS oldalon keresztül. Ennek ellenére folyamatosan csörög a telefonunk és folyamatosan özönlenek hozzánk a levelek, amelyekben zömmel olyan kérdéseket tesznek fel, amelyre az oldal használata közben, vagy az információs oldalt átolvasva is lehetne választ találni.

Természetesen ha kapacitásunk engedi, örömmel válaszolunk a kérdésekre, de mivel a piac talán legkisebb árrés-tartalmával rendelkező termékét árusítjuk (DVD), a rendeléseket feldolgozó, adatbázist bővítő, csomagoló, személyes átvételt intéző, árubeszerző kollégák mellett nem tudunk főállásban alkalmazni telefonos- és levelező-kisasszonyokat - a telefonos és levélben intézett kérdések/kérések megválaszolása tehát a bolt működéséhez szükséges érdemi munkát ellátó kollégáinkra hárul, akik így is túlterheltek. Ezért kérjük a megértésedet, és azt, hogy mielőtt felhívnál minket, vagy írnál nekünk, ellenőrizd, hogy a kérdésedre nem találod-e meg amúgy is a választ az oldalunkon (itt, az INFORMÁCIÓS OLDALON, a FÓRUMBAN, vagy a rendszer által kiírt/e-mailben küldött üzenetekben), illetve próbáld meg a rendszer ADMINISZTRÁCIÓS felületén keresztül végrehajtani az igényelt módosításokat, változtatásokat (limit módosítása, szállítási/számlázási cím átírása, stb.). Gyakorlatilag nincs olyan módosítási, változtatási lehetőség, amit a kollégáink végre tudnak hajtani, de Te nem.

28. KÉRDÉS: Most jött a levél, hogy útnak indítottatok nekem egy csomagot, de a benne küldött filmet már baromi rég rendeltem. Normálisak vagytok? Már nem kell, nem veszem át, izéljétek meg! (Nem a mi stílusunk ilyen, sajnos meglepően gyakran kapunk hasonló tartalmú és stílusú levelet!)
 
V: Mi komolyan vesszük a rendeléseidet, és azt feltételezzük, hogy Te is ugyanígy teszel. Mint azt sokszor írtuk már, a magyar DVD-piac meglehetősen kiszámíthatatlan, a kiadványok nagy része nem szerezhető be folyamatosan. Talán éppen az az on-line rendelés egyik nagy előnye, hogy nem a vásárlónak kell folyamatosan keresgélnie, az üzleteket járnia ahhoz, hogy rábukkanjon egy régóta keresett filmre. Ha leadsz nekünk egy rendelést olyan kiadványra, ami jelenleg nem kapható, mi folyamatosan rendeljük azt a kiadványt a kiadótól/forgalmazótól, és amint érkezik utángyártás (egyes esetekben napok, hetek múlva, máskor pedig esetleg csak hónapok, sőt, évek elteltével), mi az elsők között kapunk a termékből és azonnal küldjük, vagy félretesszük Neked (a beállításaidtól függően).

Mi cserébe csak annyit kérünk, hogy ha megrendelsz tőlünk valamit, és később meggondolod magad (megkapod ajándékba a kiadványt, vagy véletlenül találsz egy utolsó példányt valamelyik boltban és nem tudsz ellenállni a kísértésnek, vagy egyszerűen már nem szeretnéd megvenni az adott terméket), vegyél annyi fáradságot, hogy felkeresed az oldalunkat, és az ADMINISZTRÁCIÓ oldalon az AKTÍV RENDELÉSEK menüpont alatt törlöd az adott termékre vonatkozó előrendelésedet! Gondolatolvasók nem vagyunk, viszont van rengeteg olyan korrekt vásárlónk, akik pont azért vásárolnak nálunk, mert tudják, hogy számon tartjuk a rendeléseiket és akár hónapokkal később is teljesítjük azt, ha újra beszerezhető/szállítható lesz az adott termék.

Egyébként is hasznos néha rápillantani az AKTÍV RENDELÉSEK-re, mert előfordulhat, hogy véletlenül kétszer rendelsz meg egy terméket és a kiszállításnál ér kellemetlen meglepetés, pedig néhány perc odafigyeléssel és néhány kattintással minden probléma orvosolható lenne.

Ingyenes szállítás
Top-listák
Hirdetés