• {name} ({TCS})


Nem regisztrált felhasználó  - [belépés]
böngésző

Xpress.hu > DVD > A doboz (extra változat slipcase-ben) (DVD)
A doboz (extra változat slipcase-ben) The Box
A termék már nem kapható
 
 
 
 


MEGJELENÉS: 2010. május 4. | INFO A termék sajnos már nem beszerezhető.



  • Alkotók
  • Leírás
  • Részletek
  • Extrák
  • Kritikák

Te mit tennél, ha valaki adna egy dobozt, egy gombbal a tetején, amit ha megnyomsz, egymillió dollár üti a markod... ugyanakkor meghal valaki, akit nem ismersz? Megtennéd?

Pontosan ezzel a kérdéssel szembesül Norma (Cameron Diaz) és Arthur Lewis (James Marsden). 1976-ot írunk, az angoltanár és a NASA-nak dolgozó mérnök átlagos külvárosi életet él kisfiukkal, amíg egy nap egy rejtélyes, torz arcú idegen (Frank Langella) fel nem bukkan, és eléjük nem teszi a dobozt, mint a nagy lehetőséget életük megváltoztatására. 24 órán belül dönteniük kell. Norma és Arthur súlyos morális dilemmával szembesülnek, hamarosan pedig arra is rájönnek, hogy döntésük következménye messze túlnő rajtuk.

A Sundance-díjas Donnie Darko rendezője, Richard Kelly új filmjében a Legenda vagyok és a Csodás álmok jönnek írója, Richard Matheson klasszikus novelláját adaptálta.

Stúdió:
Játékidő:
111 perc
Gyártási év:
2009
Hangok:
- magyar - 5.1 (DD)
- angol - 5.1 (DD)
- angol - DTS
Feliratok:
magyar
Képformátum:
1.78:1 (16:9)
 
Előzetes -
 
Kisfilm - A doboz: Földhöz ragadt valóság
 
Kisfilm - Richard Matheson magáról
 
Kisfilm - Zenés hangulatfilmek
 
Kisfilm - Vizuális effektek
Átlagos értékelés:
R2-D2
értékelése:
2010. máj. 12. - 0:37
Van mirol beszélni A doboz megtekintése után, az biztos… és szerintem már önmagában ettol is jó lehet egy film: ha különbözo emberekbol különféle gondolatokat, konspirációkat vált ki egy alkotás.. De ha ráadásul egy nagyszeru ötlet/történet – ezesetben egy Playboyban megjelent novella – egy nagyszeru rendezo keze közé kerül, a siker bizonyos (arra fogékony, ahogy Remo írta) nézok körében borítékolható sikert jelent..
Szerintem A doboz nem igazán „nehéz” film. Története elég jól követheto, csak néhány szürreális jelenet (pl a vizes kocka) zavarja meg az összképet. Elsosorban sci-finek íródott, de a film bizony néha kokemény drámába vált át, amit külön eroteljessé tesz az, hogy az alaptörténetet Richard Kelly rendezo a saját szülei karakterével egészítette ki: így lesz még emberközpontúbb, még inkább hitelesebb az egész.
Az alapötlet zseniális: valaki hoz egy dobozt, amiben a készüléken lévo gomb megnyomásával meghal egy idegen – de gazdagabb lehetsz egymillió dollárral.. Igazán érdekes felütés, az összes morális kérdéseivel együtt. Így rögtön az elején belecsöppenünk egy éppen lelki/anyagi bizonytalanság szélére sodródott totál átlagos amerikai család hétköznapjaiba – no meg persze saját lelkiismeretünkbe.. Ugyanis meggyozodésem, hogy a film egyik kulcsgondolata részben Hozzád is szól, kedves nézo: mármint hogy Te megnyomnád-e azt a gombot.. De szerintem nagyrészünk igen. Ott, úgy, az ott ismertetett feltételekkel igen…

A látszólag ártalmatlan cselekedet után persze jönnek a bonyodalmak - a nagyon jól megformázott karakterek által közvetítve. A tipikusnak tuno emberi reakciók bemutatása egyáltalán nem sablonos, nem uncsi. Nagy segítség ebben, hogy a film érezhetoen a drámából átvált sci-fibe, így kicsit a moralizálás háttérbe is kerül (hogy aztán a végén meg újra drámává váljon).
Szóval a sci-fi rész és annak mondanivalója szintén nagyszeru, máshol, máshogy már milliószor körbejárt téma… Spoiler nélkül nehéz írni róla, de szerintem a feltett kérdésre a válasz az emberi faj eredendo rosszaságában van kódolva: (tisztelet a kivételnek), a Doboz gombjának a nyomogatása egy végtelennek tuno folyamat, így pedig fajunkról alkotott kép lesújtó volta sajnos realitásnak tunik.. A „sci-fi szakasz” számomra legelvontabb, legzavaróbb, legvadabb része a foszereplok nyomozása, illetve a már említett vizes jelenet. Az most így elsore nem jött le, mit is jelent, de majd ha újranézem, biztos megvilágosodok.. Egyébként meg néhány résznél bizony a nem oly rég látott Rejtélyek városa címu sorozat ugrott be – no nem mintha zavart volna a Dejavu érzés: itt is, ott is kiválóan illeszkedett a képbe..

A film vége meg aztán üt rendesen. Miután tettük következménye nyilvánvalóvá válik, a választás kötelezettsége (miután a sor törvényszeruen nem szakadt meg) igazi tragédiává terebélyesedik. Kemény dolog, egy ártalmatlannak tuno gombnyomásért. De szükségszeru a vezeklés, hisz ha nem lenne a következo nyomás, (gyarló ember) akkor marad a sérült családtag is – no az lett volna az igazi vezeklés…Szóval majdhogynem jobb is így.

A filmbeli karakterek (szülok) kidolgozottsága a valós életen alapult, így nagyon jól is sikerült. Stewart – mint fikciós figura – karaktere is kiváló, ok hárman viszik hátukon az egész mozit. Színészeink pedig remekül oldják meg feladatukat. Nagyon tetszett még a 70-es évekbeli korrajz is, egy picit visszarepített kisgyerek koromba. Mindezek azonban csak finomítják, színesítik ezt a nagyszeru mozit, ami az utóbbi idok egyik legelgondolkodtatóbb filmje lett. Többrétegu, ki-ki kedve szerint mélyedhet el benne. Érzelmileg mellbevág, mikor kell, ugyanakkor önvizsgálatra is késztet. És ha már mi is bunbe esnénk az elején, a szereplokkel együtt élhetjük át a zavart, magyarázkodást, megbánást, szégyent.. De még szerencse, hogy a végkifejlet az otthoni fotelben elmarad. Egyébként nem tehetek róla, de nekem végig egy másik mozi, A hutlen PR mondata volt a fejemben (tudom, hogy ott teljesen más aspektusban használták, de mégis): Ha megtehetnéd, megtennéd?

A DVD képe kifogástalan. A hang szintén, én DTS-ben néztem – jé, új film és DTS van rajt?? – bár igazából a filmnek nincs nagy lehetosége azt kihasználni. Az extrák között érdekes, ahogy a rendezo mesél a történet kibovítésérol saját szülei által, no meg az öreg író is jó fejnek tunt.. :-) S van hozzá egy nagyon szép, dombornyomott slipcase is.

Kosárba!!


3 látogatóból 3 értett egyet ezzel a hozzászólással
Niwrok
értékelése:
2010. szep. 5. - 17:25
Ahogy olvastam, a többiek már elég sok mindent leírtak a filmrol, ami nekem is eszembe jutott. A második nézés kapcsán azonban úgy éreztem, meg kell emlékeznem errol a DVD-rol, mert megérdemli.

Az alapsztori elég "Meghökkento mesék"-jellegu, érdekes helyzettel, fanyar humorú csavarral a végén... legalábbis ennyi volt, amíg megmaradt novellának és Homályzóna-epizódnak, és nem került Richard Kelly kezébe. O ugyanis -szokásához híven- teljesen új hátteret és rétegeket adott a történetnek, hogy egy többféleképpen is érzelmezheto, ugyanakkor elég zavaros filmet csináljon belole. A házaspár foglalkozása, személyes problémáik, családi körülményeik, Mr. Steward alakja, és a sok szürreálisnak és orültségnek tuno szimbólum: talán mind azt a célt szolgálja, hogy ennek az egyébként egyszeru, mindössze két szabállyal muködo gombnak a történetét megmagyarázza saját maga és a nézo számára. Az elozmények kibontásával, a lehetséges következmények és körülmények túlbonyolításával Kelly mintha reményt akarna adni; de hogy ez megmarad-e a végéig, azt ráhagyom a saját értelmezésetekre.
A film egyéb elemeiben már nem rejteget ekkora meglepetést. A színészek jók, de látszik, hogy sem James Marsden, sem Cameron Diaz nem a saját mufajában játszik. Mondhatni természetes, hogy Frank Langella Mr. Stewardként a legemlékezetesebb figura. A 70-es évek stílusának megidézése is jó, egészen apró részletekre is nagy precizitással ügyelt a stáb.

A DVD kiváló darab. A kép ugyan egy kicsit homályos, de ez is hozzájárul a korképhez. Extra sok van, és külön kiemelném a dombornyomott slipcase-t, meg annak dizájnját.

Röviden: A film remek, még ha témája kényelmetlen és nyomasztó is. Az alap és a szabályok hiába egyszeruek, a Doboz kérdése sokkal általánosabban az igazi: "Hajlandó vagyok-e ártani más embernek a saját érdekem miatt?". Így már nem a pénz a kérdés, hanem a kényelem, a nagyravágyás, az önzés, a közöny és a felelotlenség, és nem csak anyagi, hanem emberi, érzelmi szinten is.
3 látogatóból 3 értett egyet ezzel a hozzászólással
delpiero
értékelése:
2011. aug. 23. - 12:28
A Donnie Darkoval kultfilmet alkotó Richard Kelly ezúttal ismét egy részben spirituális, és olykor megmagyarázhatatlan thrillert készített. A mostani művét a 70-es évekbe helyezi el, ami roppant mód kidolgozott, és minden apró részlet a helyén van, csupán egy nincs...az, hogy ezt miért is tette (?)... számomra érthetetlen mit ad hozzá a történethez, hogy nem a napjainkban játszódik, hanem évtizedekkel ezelőtt, no mindegy, elvégre baj nincs belőlle, de legalább a "oldszkúl" érzés megvan.
A film koncepciója kifejezetten egyszerű és nem is akar feleslegesen bonyolultnak tűnni. Adott egy lehetőség, mely igazából egy hatalmas döntés és ez próbára teszi az emberek lelki világát. A "Mit tennél ha..." kérdés azonban csak a film "felvonását" fedi le, a bonyodalom utána következik. A "sartre-i etika" gondolom csak azoknak mond valamit, akik tanultak pszihológiát, vagy filozófiát (bár én először a színházi éveim alatt találkoztam vele, de csak darabok által, akkor még fogalmam sem volt, hogy a színházi műveken kívül mekkora "penge" volt ez a francia író), de azoknak gondolom egyértelmű a fonálvezetés, akiknek nem, azoknak nagyjából annyit mondanék, hogy egy ember a döntései alapján építi fel a saját lelkivilágát és világszemléletét, de ezekért a döntésekért bizony mindig vállalnunk kell a felelősséget, hogy szabad emberek maradhassunk.
Cameron Diaz most is értelmiségit játszik, de nem bántam, mert a drámaibb megmozdulásai is élethűek voltak, az űrkutató párját alakító James Mardsen amolyan "szürke egér" volt, nem rossz, de jónak sem nevezhető. Aki miatt viszont a film különös és furcsa hangulatot kölcsönöz, az leginkább Frank Langella, bizarr megjelenése, kimért és hűvös játéka tökéletes és hátborzongató.
Természetesen a társadalomkritika itt kihagyhatatlan és megkerülhetetlen, azaz, hogy mennyit ér 1 emberi lény élete, vagy miért olyan fontos manapság a pénz, hogy akár közvetve gyilkosok is lennénk érte, a lelkiismeretünk elfojtása valóban kivitelezhető lenne ??
A kérdésekre pontos válasz nincs, de mindenkinek magában megszületet a saját igazsága.
Sajnos azonban néhány logikai buktatóba beleszalad a film (Diaz mondja, hogy napról napra élnek, de ez nehezen hihető egy NASA kutató és egy tanárról, akik nem rég új sportkocsit is beújítottak stb...), de ezek inkább csak bosszantóak, mint nagy pofára esések szerintem. Továbbá a film a közepe fele kicsit ellaposodok, bár a film amúgy sem a nagy sebességgel operál, de ott úgy éreztem, hogy kicsit sok a felesleges jelenet.
A zene nagyon jól segíti a film hangulatának megerősítését és a mesélésének is fontos eleme egyes jeleneteknél.
Sokak számára úgy vélem befogadhatatlan lesz a film, ám én nagyon élveztem és sokat gondolkodtam rajta azóta is, a hangulata pedig már a legelején megfogott, a misztikusság váratlan felbukkanása pedig még jobban megerősített benne, hogy ez bizony nekem való "móka". Valamilyen szinten kell hozzá a nyitott gondolkodás és elrugaszkodás a sablonoktól, de aki fogékony egy profin megkomponált thrillerre, mely a "megéri/nem éri" kérdést feszegeti, az nyugodtan próbálkozzon meg vele.
3 látogatóból 2 értett egyet ezzel a hozzászólással
Remo
értékelése:
2010. máj. 6. - 20:21
Meg kell hagyni, A doboz nem egyszeru film. Még a Donnie Darko után se lehet eléggé felkészülni rá, habár az ismerete valamelyest rásegít, hisz ugyanazt a gondolatvilágot tükrözi mindkét film - például egyformán fontos bennük a szabad akarat kérdése. Richard Kelly ismét egy rejtélyes történetet mesél el, ami elsore könnyen zavarosnak és öncélúnak hathat, mégis megmozgatja a rá fogékony embert. Érdemes újranézni, állítom, hogy gondolati síkon a film igenis összeáll és bizony megfontolandó észrevételeket közöl. Eros hangulatú, intelligens alkotás, jó alakításokkal, én tehát csak ajánlani tudom az egyedi filmek kedveloinek.

A kiadás szemre tetszetos. A slipcase dombornyomott, fogásra viszont nem valami masszív. A muanyag tok az, ami igazán ócska, én egybol cseréltem. A képarány úgynevezett open matte 1.78-as, ami ezúttal szerencsére inkább hozzáad, mint elvesz az eredeti 2.40-es képarányhoz képest. Maga a képminoség olyan közepes volt, a digitális kamerával való forgatás hátulütoi elojöttek. A magyar szinkron összességében rendben van. A színészek jól ki lettek választva, a hangzást kicsit halknak éreztem. Érdekes módon az összes (magyar feliratos) extrán az eredeti képaránnyal szerepel a film, melyek ugyan elég rövidek, de informatívak. A werkfilmben megszólalnak a rendezo szülei is, akikrol kiderül, hogy róluk lettek mintázva a foszereplok.
2 látogatóból 2 értett egyet ezzel a hozzászólással
wishmaster83
értékelése:
2010. máj. 12. - 10:05
A film tetszett,nagyon sok mondanivalója van,társadalmi kritika(nem kevés),tanúságos minden embert arra kéztet,hogy magába szálljon,elgondolkozzon az élet nagy dolgain,fontos döntéseken és ezek hatásain! A film egy dolgot a fejembe vésett nem szabad mindig a legkézenfekvöbb,legegyszerubb döntés a helyes tetteinkért vállalni kell a következményeket! A filmre visszatérve egy élmény egy nagy hatású élmény!A misztikus részeket néha soknak találtam,de így is élveztem minden pillanatát a filmnek! 10/10!
2 látogatóból 2 értett egyet ezzel a hozzászólással
Drogba16
értékelése:
2010. júl. 21. - 12:12
Eléggé vegyes fogadtatásban részesült a Donnie Darko rendezojének legújabb alkotása, ahogy látom itt is. Nekem bejött a film. A fo kérdés, amelyet körüljár az alkotás, ugye már az ismerteto szövegbol kiderül: Gombnyomásra 1 milla, és egy emberélet, vagy nincs pénz, és az ismeretlen illeto életben marad. Mindenképpen fontos, sot, égeto kérdés ez. Mondhatnám a szokásos sablonszöveget, hogy "napjaink társadalmában", de igazából ez a kérdés már egészen az oskortól jelen van a Földön. Hiszen ha jobban belegondolunk, a háborúk sok esetben miért robbannak ki? Területekért, anyagi javakért. És aki kirobbantja a háborúkat, az vajon tekintettel van az ellenséges ország lakosaira, vagy éppen saját nemzete fiaira? Természetesen nem. Ami a filmben a gomb, az az elobbi példában a háború, és a filmbéli 1 millió dolcsi az elobb említett anyagi javak. Csak hogy álljon itt egy-két konkrét példa: miért dobták le az amerikaiak az atombombát a japánokra? Hogy hamarabb véget vessenek a háborúnak, és hogy demonstrálhassák erejüket a Szovjetuniónak. És nem törodtek a Hiroshimában és Nagaszakiban élo civilekkel. A hitleri Németország vajon mit törodött a szovjet polgári lakossággal? És ez a film fo mondanivalója: hogy minden embert csak a saját sorsa érdekel, és az, hogy mi lesz egy másik (ismeretlen) emberrel, az viszont teljesen hidegen hagyja. Persze ezek a saját gondolataim, nem akarom ezt belemagyarázni a filmbe, de nem kicsiben kell gondolkodnunk, hiszen ez az egész világot érinto probléma. Ahogyan Arlington Steward, a leszakadt pofájú tag is fogalmazott: az "önzetlenségi együttható" - mely ha nincs meg, a megbízói kiirtják az emberi fajt. Hiszen ugyebár sok mindenkinek fontosabb az az 1 millió dollár, mint egy ismeretlen ember élete. És talán ez fog egyszer ténylegesen az emberiség bukásához vezetni.... Ha valaki visszaadja a "gombos készüléket", akkor nincs is probléma - azonban ezt szinte senki nem csinálta meg. Így pedig egy eléggé kellemetlen láncolat alakul ki. A film végkicsengése cseppet sem pozitív, inkább baljós, és titokzatos. Ez a hangulat pedig az egész filmben jelen van. Bennem pedig felmerült az is, és tulajdonképpen ez egy fontos kérdés, hogy vajon kik lehetnek ennek a Stewardnak a megbízói? Kik lehetnek azok, akik ha kell, kiirtják az emberi fajt?
A film negatívuma véleményem szerint az, hogy egyes dolgok nincsenek megmagyarázva, csak úgy lógnak a levegoben. Nem derül ki, hogy az a sötét hajú nyomigyerek, aki Cameron Diaz tanítványa, miért bukkan fel többször is a filmben. Nincs megmagyarázva az sem (sot, nincs is igazi jelentosége, emiatt nem tudom, hogy miért került bele a filmbe), hogy azon a partin miért van az ajándékdobozban a dobozzal "házaló" fószer fényképe. Nem is szólva a könyvtárban játszódó, eléggé bizarr jelenetrol - akárhogy filóztam rajta, nem tudtam rájönni, hogy ez mit jelent, és mit keres a filmben.

Szólni kell még az alkotás remek képi világáról is: az elmosódott képi megjelenés, a 70-es évek berendezései remek atmoszférát teremtenek ennek a misztikus, és végig érdekfeszíto filmnek. Ahogyan az 50-es, 60-as éveket idézo zenei aláfestés is fokozza ezt.


Összességében egy remek filmmel van dolgunk, de a már elobb említett -véleményem szerint- kissé felesleges és nem eléggé kibontott szálakért mínusz 1 csillag.
2 látogatóból 2 értett egyet ezzel a hozzászólással
joy
értékelése:
2010. szep. 5. - 20:41
Nem könnyu errol a filmrol egyértelmuen nyilatkozni. Mert a sötét, baljós hangulat remek. Diaz, Marsden és Langella is megteszik, amit a szerepük kíván. A probléma inkább a történettel van.

Nem a fausti felütéssel van a gond, hanem a prekoncepcióval. Mert ha feltesszük, hogy mégis lesz valaki, aki nem nyomja meg a gonbot, rögtön borul az egész történet. Aztán: elvileg a lényeg, hogy megbüntessük azt, aki megnyomta a gombot. De a halál sokkal kisebb büntetés, mint, hogy együtt kell élni egy gyilkossággal. És a legnagyobb gond, hogy végül éppen azt büntetjük a legjobban, aki teljesen ártatlan: a gyerek. Mert vagy élete végéig magatehetetlenül él, vagy félárva és a másik szüloje meg börtönben ül. Hol is itt a megérdemelt büntetés?

Ez persze nem a rendezés hibája, hanem a Playboyban megjelent novelláé. Richard Kellyt a történetben fellelheto további lyukak miatt lehet kárhoztatni. A már említett kisfiú péládul. Még nagyobb probléma, hogy nem sikerült igazán egységet teremtenie a szüleitol átvett események és a történetszövés között.
2 látogatóból 2 értett egyet ezzel a hozzászólással

A termék vásárlói ezeket is szerették:
DVD
BLU-RAY
KÖNYV
DVD
Vásárlói értékelés
ÁTLAG
69%

7 értékelés
Részletezés: 
81-100%
 (1)
61-80%
 (4)
41-60%
 (1)
21-40%
 (0)
0-20%
 (0)

Megosztás

Ingyenes szállítás
 

Az oldalon feltüntetett termékképek csupán illusztrációs célt szolgálnak. A valódi termékek megjelenése esetenként eltérhet a képen látottaktól!
Tel.: 06/1-41-31-555 | © Xpress.hu 1999-2014. Minden jog fenntartva.
T: T: