• {name} ({TCS})


Nem regisztrált felhasználó  - [belépés]
böngésző

Szurov termékkritikái:
Találatok száma: 2 db. (1 oldal) | Jelenleg mutatva: 1. oldal (1-2. termék)
Termék/oldal: 20 | 40 | 60 | 80 | 100
<<< első oldal
< előző 1 következő >
utolsó oldal >>>
1.
Szárnyas fejvadász - A végső vágás Blade Runner: The Final Cut (2007)  
999 Ft
Listaár: 3190 Ft (-69%)

Kosárba teszem

A beszerzés bizonytalan


Szurov
értékelése:
2016. jan. 20. - 21:37
Mindenképp szerezd be!
Az 1982-ben készült sötét víziójú filmben 2018-at írunk. A felelőtlen emberi beavatkozás következményeként a Föld erősen szennyezett élettérré vált. Az állandó savas esőzések miatt az emberek magas nyakú kabátokat kénytelenek viselni. Az állatvilág a kipusztulás szélére sodródott és annyira ritkává vált, hogy megfizethetetlen értékű élő állatot már csak a gazdag réteg engedhet meg magának luxusként. A nagyvárosokat ellepi a mindent beborító szemét amiből még az emberek italába is jócskán kerül. Az egyik jelenetben a Harrison Ford alakította fejvadász betér egy italra egy bárba, de már az első korty után megakad a szájában valami hulladék.
Mindeközben csábító neonreklámokkal bombázzák az emberi agyat az inkább vásárolj, ne gondolkozz életfilozófiára buzdítva.
A nukleáris atomszennyezettség hígagyú csecsemők születését mutálta és hiánypótlás céljából a techonógiai fejlettsége csúcsán trónoló emberiség a saját hülyesége netovábbjaként még az emberrel fizikailag és érzelmileg teljesen megegyező androidok gyártásába is fogott, de ezt továbbra is minden erkölcsi felelősségérzet nélkül teszi.

Akik egy Harrison Ford főszereplésével készült jövőben játszódó akciónál és a Vangelis zene melankólikus hangulatot árasztó atmoszférája miatti századszor is újra nézhető filmnél még többet akarnak, azoknak ajánlatos elolvasniuk Philip K. Dick paranoiás ihletettségű Álmodnak-e az androidok elektromos bárányokkal? című könyvét is. Bár irodalmi szempontból nem kimagasló a poszt apokaliptikus mű és idegesítő is olvasni mivel K. Dick vesszőparipája az volt, hogy hőseinek amellett hogy állandóan menekülniük kellett valami elől, ráadásul még őket magukat is folyton kétkedések övezték saját indentitásukat illetően is. Valamint az is igaz, hogy a Szárnyas fejvadász cselekménye jócskán eltér a műtől, ám a már elhunyt szerző sötéten megfestett jövőképe annyira színtiszta prófétai jellegű, hogy mindenképpen jobban átérezhető lesz általa a film miliője is. Pl. hogy a túlzsúfolt Los Angelesi belvárosban miért élhet egy értelmes genetikus szakember teljesen egyedül egy többemeletes épületben, holott az ajtószámozás szerint (9732) még a szárnyas fejvadásznak is egy legalább 10 000 főt számláló lakótömbben kell tengetnie az életét, nos az ilyen kérdésekre csakis Dick könyve adhatja meg a választ.

Egy rövid bevezetőben Ridley Scott rendező ajánlja a filmet és elárulja, hogy a legjobb minőség érdekében személyesen felügyelte a dvd-re transzferálás munkálatait. Sikerült tökéletesen sérülésmentesre is retusálni a képet ám ennek ellenére a képélesség egy ötös skálán csak a négyes értéket üti meg. Vagyis a sok sötét jelenetben mereszthetjük a szemünket, hogy mi micsoda, mert ezt az embertelen világot már a napfény is elhagyta. A hangminőség már színtiszta profizmus ahol kellően dübörögnek a basszusok és érdemes minden apró zörejt kifülelni, mert ez a kifinomult részletek filmje. Nincs üresjárat. Ahogyan minden képkockának, úgy minden hangeffektnek is mély, szimbolikus jelentése van.
Probléma a csapnivaló magyar szinkronhangok miatt lehet, hiszen aki még hallotta a film legelsőnek elkészített szinkronizálását, ahol a Deckardnak nevezett szárnyas fejvadász hangos monológjait is hallani lehetett az egészen biztosan csalódni fog a nagyságrendekkel igénytelenebb monológ nélküli új szinkronváltozatban.

Extraként három különálló audio kommentárt kapunk ami bőséges kiegészítő anyag is lehetne, ha a kiadó nem spórolt volna le minden feliratot. Így aztán mereszthetjük a fülünket is.
Nagy kár mert a rendező pl. elárulja miért ez a "végső vágás" a kedvenc változata és hogy milyen változtatásokat eszközölt, amik a legelsőnek bemutatott változatban még nem voltak ebben az egyik legelgondolkodtatóbb és leghangulatosabban elkészített a szemünk előtt fokozatosan valósággá váló kiváló sci-fiben. Kedvenc filmjeim egyike.

Kritika elbírálásának dátuma: 2018. aug. 18. - 14:15
A kritikát eddig 4 értékelő bírálta, az átlagos osztályzat 9/10 volt.
2.
Eredet Inception (2010)  
999 Ft
Listaár: 3190 Ft (-69%)

Kosárba teszem

kb. 1-5 nap alatt szállítható


Szurov
értékelése:
2016. máj. 18. - 18:21
A film szuper, de a kiadvány egyáltalán nem eredeti
Az elgondolkodtató és vizuális ill. audio módon retina és dobhártya szaggató Mátrix trilógia készítői nagyon magasra tették a filmkészítés mércéjét. Ha egy mai filmben a gravitációt meghazudtoló módon már nem repkednek és csavart szaltóznak a szereplők az edzett szemű néző teljesen immunis marad a történet iránt. Christopher Nolan rendező az Eredet című alkotásával is igyekszik lépést tartani a korral.
Történetében Cobb-Leonardo di Caprio-egy olyan álom kutatót játszik aki beférkőzve mások álmába vállalati és egyébb titkokat lop el megbízásból. Az álom kutatást felesége, Mal-Marion Cotillard-segítségével dolgozta ki, akivel olyan mélyre hatolt az egyes álom szintekben, (álom az álomban), hogy Cobb minden egyes álom küldetésből visszatérve már maga sem biztos benne, hogy a valóságba ébredt-e vissza, ezért egy totem, egy pörgettyű segítségével próbálja kideríteni, hogy még mindig álmodik-e. Hisz minden ember tudja, hogy az álmot a valóságtól megkülönböztetni, igen nehéz.
Az álom világ szabályai szerint ugyanis a totem rendellenes viselkedése jelzi, ha az illető még mindig álmodik. Ezért Cobb az álmából a számára valóságosnak hitt ébrenlétbe visszatérve, kibiztosított fegyverét fejéhez emeli és megpörgeti a pörgettyűt, s csak akkor teszi el a fegyvert mikor megnyugodva konstatálja, hogy a pörgettyű engedelmeskedve a gravitáció törvényeinek lelassul s végül megáll. Ugyanis ha a totem pörgettyű vég nélkül csak forogna tovább, akkor-szintén az álomvilág szabályai szerint-Cobbnak csak fejbe kell lőnie magát és akkor máris felébred. Felesége, Mal sajnos tragikusan szörnyethalt mert nem tudott különbséget tenni álom és ébrenlét között. Vagy mégsem?

A kiváló Brit rendező vagy zseniálisan elgondolkodtató akció filmet készített, vagy Ő maga is eltévedt az álmok kusza labirintusában. A logikai réseket ugyanis első osztályú, izgalmas akció jelenetekkel és a mélyfrekvenciák egyes jelenetekben indokolatlan dübörögtetésével próbálta betömködni.

Hogyan lehet, hogy pl. minden szereplő ugyanazt álmodja, hiszen itt nincs közös szerver, mint a Mátrixban ahol arra mindenki rácsatlakozva találkozhat egymással a kibertérben?
A film azonban akkor kezdődik újra amikor véget ér. A néző fejében. Ugyanis a rendező háromféle befejezést sejtet.
Egyet azoknak akik szerint nem áll meg a pörgettyű forgása és Cobb még mindig álmodik.
Egyet a vájt fülűeknek akik meghallják amint a másodperc tört
része alatt meginog a totem forgása és épp kibillenne egyensúlyából, de egy gyors vágás után azt már nem láthatjuk, mert következik a stáblista felsorolása.
És egyet azoknak, akik újra meg- újra végig mustrálják a filmet és rájönnek a totem titkára!

Mikor Arthur, Cobb munkatársa megmutatja Ariadne-nak, az álom világ építészének, a saját totemét, ami egy dobókocka, arra buzdítja a tapasztalatlan építész lányt, hogy Ő is készítsen magának egyet. Ariadne kíváncsiságból meg akarja fogni Arthur totemét, ám az nem engedi, mondván:"Nem hagyhatom, hogy megérintsd, mert azzal elrontanád."
A totem ugyanis csak a saját tulajdonosa kezében működik megbízhatóan. Cobb aztán bevallja, hogy neki is megvan a saját toteme, ám az eredetileg Mal-é volt.Csakhogy amint azt Cobb megérintette, akkortól az megszűnt a számára helyesen működni! Hiába is pörgetgeti Cobb egészen a film végéig, az igazságot, amit új tulajdonosa tudat alatt elrejtett magában, az már nem fogja megmutatni. Ennek ismeretében talán megdöbbentő lehet a felismerés, hogy a filmben egyetlen jelenet sem játszódik az ébrenlét szintjén és az egyedüli élő szereplő az csak Cobb. A többiek mind Cobb tudatalattijának kivetülései, projekciói.
A valóságban, az ébrenlét szintjén természetesen léteznek, de mint ahogy az minden álmodóval megesik, valós személyekkel álmodik, de azok közreműködése nélkül.

Mikor a Michael Cane alakította Cobb apja azt javasolja fiának, hogy miért nem saját maga tervez épületeket az álomban, a felelet:"Mert Mal nem engedi." Cobb tudatalattija itt megszólal apja képében-és Michael Cane kifinomult alakításában-aki megdöbbent arckifejezéssel könyörögve kéri fiát:"Gyere vissza Tom! Gyere vissza a valós világba!"

Még rengeteg utalás el van rejtve a filmben aminek felfedezése a nézőre vár és csak rengeteg újratekintés árán lehet megemészteni a filmben látottakat.
Jó szórakozást kívánok ehhez az élvonalbeli de logikátlan vonalvezetésű mozihoz, hogy mindenki átélje a felfedezés örömét. amit szerintem inkább a kétlemezes érdekes extratartalmakkal telepakolt blu ray kiadványosan érdemes beszerezni, mert ez az egy lemezes fapados dvd kiadvány-hiába kiváló ugyan az angol és a magyar hangsávja- de az unalmas állómenűjével a helyenként vibráló képminőségével azért nem kis csalódást okoz.



Kritika elbírálásának dátuma: 2018. aug. 18. - 14:15
A kritikát eddig 4 értékelő bírálta, az átlagos osztályzat 7/10 volt.
<<< első oldal
< előző 1 következő >
utolsó oldal >>>
 

Az oldalon feltüntetett termékképek csupán illusztrációs célt szolgálnak. A valódi termékek megjelenése esetenként eltérhet a képen látottaktól!
Tel.: 06/1-41-31-555 | © Xpress.hu 1999-2018. Minden jog fenntartva.
T: T: