• {name} ({TCS})


Nem regisztrált felhasználó  - [belépés]
böngésző

Xpress.hu > DVD > Cosmopolis (DVD)
Cosmopolis Cosmopolis
- 87%
Szállítható: AZONNAL
399 Ft
Eredeti ár: 3.190 Ft

5-10 db. van raktáron





  • Alkotók
  • Leírás
  • Részletek
  • Kritikák
New Yorkban teljes a zűrzavar, a kapitalizmus a végóráit éli. Eric Packer, a milliárdos aranyifjú beül hófehér limuzinjába. Míg az Egyesült Államok elnökének látogatása miatt megbénul egész Manhattan, őt csak egy dolog érdekli: el akar jutni a város túlsó felén dolgozó fodrászához. Ám ahogy az órák telnek, a káosz úrrá lesz mindenen, és ő tehetetlenül nézi, ahogy birodalma összeomlik. Ráadásul biztos benne, hogy valaki meg akarja gyilkolni. De mikor és hol? Élete legfontosabb 24 órája következik...
Stúdió:
Játékidő:
108 perc
Gyártási év:
2012
Hangok:
- magyar - 5.1 (DD)
- angol - 5.1 (DD)
Feliratok:
magyar
Képformátum:
1.85:1 (16:9)
Korhatár:


Tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott
Átlagos értékelés:
berzerker8713
értékelése:
2013. ápr. 17. - 11:06
Cosmopolis
A kanadai rendező, David Cronenberg filmjeit alapvetően előnyben szoktam részesíteni. Ez annyit tesz, hogy árgus szemekkel figyelem mikor, milyen produkcióval rukkol elő. Az ő munkáit elsősorban a posztapokaliptikus utóíz és egy nagyon kevés sci-fi hangulat jellemzi, bár ebből azért erősen kilóg az Eastern Promises – A Gyilkos Ígéretek című mozija.
A Cosmopolis is egy viszonylagos jövőbeni képet próbál bemutatni iszonyatosan rossz körítéssel.

Egyre inkább kezd számomra bosszantóvá válni, hogy az utóbbi időben alig-alig találok egy valamire való mozit, ami bizonyos szempontból a soron következő filmeket is megbélyegzi, már ami a megítélésemet illeti. Persze próbálok objektív lenni, de ez a film is egy nagyon mély tüske bennem.
A film jellegéből kifolyólag az írásom nyomokban SPOILER-t tartalmazhat!
Ahogy az a szinopszisban is olvasható, főhősünk Erik Packer (Robert Pattinson) egy fiatal, különc multimilliárdos. Ez a mozi az ő egy napját mutatja be. Ezzel nincs is gond, nem ez lenne az első ilyen jellegű produkció, ami hangsúlyosan egy szereplő, egy napjáról szól. Itt viszont van egy apró különbség: a Cosmopolis jó 75-80%-a egy nyomorult limuzinban játszódik. Ennek is meg lenne a maga bája, ha úgy használták volna ki a helyzetet, ahogy az felkínálta magát. Mert mire is jó egy filmben, ha a szereplők hosszan elidőznek egy helyszínen? Normál esetben remek dialektusokat, párbeszédeket lehet a másikkal folytatni, ez által kiemelve a film dramaturgiai fontosságát. De csak, hogy tisztázzam a dolgokat... Packer a fura pénzeszsák elhatározza, hogy neki fodrászhoz kell menni. Rendben ezzel nincs is gond, de ahelyett, hogy hívatna magához egyet, inkább beül a páncélozott, agyig hangszigetelt luxusverdájába és nem a szomszéd utca sarkán lévő kínai faszi fodrászatába megy, ha nem a város másik végére! Mert az ugye jó neki! Csak az egyértelműség kedvéért elmondom, hogy nem egy pöcsömnyi 3000-es városról van szó, hanem New York-ról. Jó persze az apja is odajárt, de tisztában van azzal, hogy veszélyes még kocsival is kimerészkedni a városba, ám ez őt nem érdekli.
Ahogy szépen haladunk „A” pontból „B” pontba, különböző „állomások” lesznek, ahol mindig van valaki, akinek a kocsi megáll és beszáll. (???) Itt Packer vagy elbeszélget az illetővel, vagy megdugja, vagy (ami leverte nálam a biztosítékot) bepucsít és hagyja, hogy a doki könyékig felnyúljon a seggébe és megvizsgálja a prosztatáját. Mindezt ez egy rohadt limuzinban, miközben élénk diskurzust folytat egy nővel. Persze ez mind lehetne vicces is, de nem az.
A mondanivalója a filmnek igazából érthető és egy elég érdekes kontextusba helyezi a dolgokat, de nem értem ezt miért ilyen nyakatekert és nevetséges környezetbe kellett helyezni.
A másik problémám, hogy néha a film elveszik önmagában és csak pörög a számláló anélkül, hogy érdekelne, amit látok vagy, hogy tudnám követni azt, amit tulajdonképpen nem is értek. Kivesézik a gazdasági helyzetet, a párkapcsolatuk aktuális helyzetét, hogy ki halt meg és még sorolhatnám...
Ezen kívül a részek csak egymás mögé vannak dobálva. Egyik embert követi a másik mindenfajta átvezetés nélkül és miután egy gyilkos is feltűnik, őt is meglátogatja főhősünk, ami az egész film legnagyobb baromsága lesz.

Robert Pattinson ettől függetlenül lassan „túlteszi” magát az Alkonyat-on és szerintem lassan épkézláb filmekben is megjelenik. Valahol a Cosmopolis is egy előrelépés, mert ugyan a forgatókönyv és a történt semmit sem ér, de ez már jóval komolyabb mozi, mint a csillámvámpíros széria volt. Az alakításával egyébként nem voltam teljesen megelégedve. Egyrészt ez a karakter nem neki való és emiatt nem is nagyon tudott vele azonosulni. Legtöbbször azt látni, hogy túljátssza a szerepét és ezáltal elég giccsessé válik az egész film.
Samatha Morton és Juliette Binoche elhanyagolható alakítás nyújtottak, a fő gonoszt Paul Giamatti-t is ide értve. Pedig ez utóbbi egy általam nagyon kedvelt színész, itt azonban totális csőd, amit mutatott.

Akár mennyire is próbáltam valami pozitívumot találni a Cosmopolis-ban, nem sikerült. Totális katasztrófa, az ostobaság és az unalom határait súrolja. Az is gond, hogy ha valami gyengére sikeredett, nem tudták mivel kompenzálni a hibát. Tehát, ha mondjuk gyenge a színészi játék, de a történet jó, akkor még nem kell feltétlenül a tűzre vetni az egész mozit. Itt viszont nem tudtak egymáson segíteni és az a véleményem, hogy ez a film úgy rossz, ahogy van. Talán Cronenberg a következő produkciójával kompenzál, mert bizony ezt a csorbát nagyon ki kell köszörülni!

10\3
0 látogatóból 0 értett egyet ezzel a hozzászólással

A termék vásárlói ezeket is szerették:
DVD
BLU-RAY
KÖNYV
DVD
Vásárlói értékelés
ÁTLAG
52%

4 értékelés
Részletezés: 
81-100%
 (0)
61-80%
 (2)
41-60%
 (0)
21-40%
 (2)
0-20%
 (0)

Megosztás

Kapcsolódó hivatkozások

A termék fóruma

Ingyenes szállítás
 

Az oldalon feltüntetett termékképek csupán illusztrációs célt szolgálnak. A valódi termékek megjelenése esetenként eltérhet a képen látottaktól!
Tel.: 06/1-41-31-555 | © Xpress.hu 1999-2018. Minden jog fenntartva.
T: T: