• {name} ({TCS})


Nem regisztrált felhasználó  - [belépés]
böngésző

Xpress.hu > Könyv > Dinamikus gyakorlatok az írás előkészítésére (Könyvek)
Kuhn Gabriella
Dinamikus gyakorlatok az írás előkészítésére nem ismert
A termék jelenleg nem rendelhető
 
Ha szeretnéd, hogy értesítést küldjünk, amint rendelhető lesz a termék, kérjük regisztrálj, vagy jelentkezz be, és a termék adatlapján feliratkozatsz az értesítő-szolgáltatásra!
 
 




  • Alkotók
  • Leírás
  • Részletek
Az első részben megismerkedhetünk azzal, hogy hányféle képességre van szüksége az írni tanuló gyermeknek, hogy ezt a tudást zökkenőmentesen elsajátíthassa. Felvázoljuk az írás hátterében álló neuropszichológiai folyamatokat, kitérünk az élettani tényezők szerepére, bemutatjuk a rajzfejlődés folyamatát, valamint az íráshoz szükséges érzékelési területek fejlődését. A második részben megismerkedhetünk egy olyan dinamikus, a beszéd és az ábrázolás funkcionális kapcsolatára épülő gyakorlatsorozattal, amely alkalmas az írás előkészítésére. Sok gyermek már az óvodáskorban eljut oda, hogy ha csak teheti, a papírt és a ceruzát elkerüli. Ezeknél a gyermekeknél nem alakul ki az a fajta „begyakorlottság”, amely a kéz finommotoros mozgásait jellemzi, miközben írunk. A nehézkes ujjacskák biztatására, az írás előkészítésére segítségül hívjuk a mondókákat és a hangulatos gyermekverseket, hogy az általuk fel idézett vidám hangulatban, a „kéz és a száj szoros egymásrautaltságában” a gyermekek jóleső érzésekkel követhessék nyomon a meg-megújuló csodát: a ceruza nyomot hagy apapíron! Ez az az öröm, amely eltölti a járni tanuló gyermeket, és amely megjelenik a beszélni tanuló gyermeknél is – a funkcióöröm – kell, hogy vezesse a gyakorlatokban elmélyülő kisembert. Hiszen ha újra felfedezheti, újra rácsodálkozhat, milyen különös érzés az üres lapra kakast, gólyát, hóembert varázsolni, akkor kedve lesz újra és újra próbálkozni, nekilódulni, hogy a csodát ismét átélhesse. Mondanunk sem kell, ha kis „tudósunk” eljut ebbe az örömteljes kíváncsiság állapotába, sokszor és kitartóan fog próbálkozni. Ekkor mi is elmondhatjuk, hogy jó munkát végeztünk, hiszen a gyakori próbálkozások hatására a mancsa is „kezesebb” lesz! Tartalomjegyzék: Bevezetés I. rész Egy kis kitérő az írás kezdeteihez A központi idegrendszeri folyamatok szerepe az írás elsajátításában Az élettani tényezők szerepe az írástanulásnál Az írás kialakulása és a rajzfejlődés folyamata Az írás hátterében álló érzékelési területek fejlődése Milyen mozgások során valósul meg az írás? A diszlexia-diszgráfia-veszélyeztetettség jelei óvodáskorban A grafomotoros fejlesztés helye a fejlesztési sorban II. rész Dinamikus gyakorlatok az írás előkészítésére Néhány szó a balkezes gyermekekről Irodalomjegyzék Ajánlott irodalom
Kiadó:
Argumentum
Oldalszám:
60 oldal
Gyártási év:
2011

 

Az oldalon feltüntetett termékképek csupán illusztrációs célt szolgálnak. A valódi termékek megjelenése esetenként eltérhet a képen látottaktól!
Tel.: 06/1-41-31-555 | © Xpress.hu 1999-2018. Minden jog fenntartva.
T: T: