Keresés

Titanic - extra változat (4 DVD)

2012. április 12., csütörtök 19:13
A távcsövek el voltak zárva egy szekrényben,és nem volt hozzá kulcs.
Ez elsőre nevetségesnek tűnik,de túl sok ember halt meg,hogy nevetni lehessen rajta.

Egyébként az első tiszt nagy hibát csinált,mikor nem csak hátramenetet,hanem elfordulást is parancsolt.
Ha a hajó szemből nekimegy a jégjegynek,nem süllyed el.

Bár a katasztrófához legalább tíz dolog összejátszása is kellett.Hiszen mondjuk,ott volt alig pár kilométerre tőlük egy másik hajó,egy távírásszal,aki aludt...
A személyzet pedig a jelzőrakétákat tűzijátéknak vélte...
0
2012. április 12., csütörtök 18:56
Nincs mit! :)

Nem-nem, mint írtam, ez még úgy hat-hét évvel ezelőtt volt, de lehet, hogy régebben. Úgy emlékszem, hogy még nyomdában dolgoztam, az meg már több, mint hat éve volt. Mindegy, akkor ez maradt terv. Azért végigsétáltam volna rajta. :)
most posts by TM
0
2012. április 12., csütörtök 18:29
Köszönöm ismételten a segítséget :) Értem én funtom-ot, gyakran belegabalyodok magam is a mondanivalómban, ha nagyon belelkesülök, sokat tudok rizsázni :)

Magam is olvastam anno erről az ötletről, de nem készült el ilyen hajó. Talán az Asylum-féle borzalom, a Titanic 2 c. film kapcsán terjedt el, hogy tényleg épül a 100. évfordulóra egy újabb Titanic.
0
2012. április 12., csütörtök 17:37
Erről a 6-7 évvel ezelőtti hírről tudsz valami frissebbet?

"A 100 évfordulóra megépítik a Titanic hasonmását.  Hossza 320m és ereje 120000LE lesz. Ezen kívül csak technikai változtatásokat végeznek rajta, amelyeket a vízvonal alá rejtenek. Például nagyobb lesz a kormánylapát, valamint az orrészen is lesznek hajócsavarok. Mindkét oldalra szerelnek még egy-egy hullámtterelőt.  Biztosan lesznek a berendezésekben különbségek, de ezt manapság már szabály írja elő."

Már nem emlékszem, hogy melyik újságban olvastam, csak arra, hogy volt egy kép is, amin két pasi cipelt egy 2-3 méter hosszú makettet.
most posts by TM
0
2012. április 12., csütörtök 17:06
Távol álljon tőlem, hogy folyamatosan ellentmondjak, de szerintem a Lord írása jól követhető. Talán csak egy szó maradt ki a szövegben: a korábban már látott képen SZEREPLŐ óratartó, vagy: a már előzőleg belinkelt képen látható óratartó - de ez olyan stilisztikai apróság, hogy aki falja az itt közzétett információkat, az simán megérti, hogy miről beszél a mi krónikásunk. :)
most posts by TM
0
2012. április 12., csütörtök 16:39
érdekes lenne amit írsz, de a mondataidat elég kihámozni :S
0
2012. április 12., csütörtök 16:11
1912. április 12. Úton New York felé

Az RMS (Royal Mail Ship) Titanic immáron kitérő nélkül, egyenesen New York felé véve az irányt szelte a jeges Atlanti-óceán habjait. Ugyanezen időben idősebb testvére, az RMS Olympic is vízen volt, most róla essék pár szó.

1907-ben a Harland and Wolff hajógyár egy igen impozáns felkérést kapott az egyik legnagyobb brit hajózási társaságtól, a White Star Line-tól: három, minden addiginál nagyobb luxusgőzös megépítését kapták feladatul. 1908 decemberében fogtak neki az első, a hajóosztályt nevesítő, Olympic nevet viselő hajó megépítésének, őt követte néhány hónappal később a Titanic, majd 1911-ben a Gigantic (későbbi nevén Britannic). Az első két hajó is egyaránt 269 méter hosszú volt, jó szerivel alig észrevehető különbséget mutatva.



Az Olympic 1911 júniusában állt szolgálatba, Southampton-Cherbourg-Queenstown-New York útvonalon, kapitánnyá pedig a WSL-nál több, mint 40 éve szolgálatot teljesítő, egyetlen balesetet sem szenvedő Edward John Smith-t tették. Baljós módon, az ősz folyamán a nehezen kormányozható hatalmas hajó összeütközött egy tengerészeti cirkálóval, a Hawke-val. A csalódott utasok nélkül, két vízzel elárasztott rekesszel és sérült hajócsavarral, nagy nehézségek árán, de visszajutott Southampton-ba, ahonnan egy kisebb javítás után főjavításra Belfast-ba küldték. A balesetért a 45 ezer tonnás hajót, pontosabban a kormányost, tették felelőssé, a kapitányt pedig még nagyobb megtiszteltetés érte: őt nevezték ki a Titanic kapitányává. Az Olympic javítása miatt kellett mintegy egy hónappal elhalasztani a Titanic indulását.



Az Olympic is már úton volt, amikor az ő rádiósuk is fogta a Titanic kétségbe esett segélykérő hívását, de túl messze volt a titántól. A katasztrófa, továbbá a Hawke-val való baleset miatt az Olympic és a White Star Line hírneve jócskán romlott. Az első világháborúban csapatszállító hajóvá nyilvánították a hajót és kitűnő szolgálatot tett hazájáért, nem csak több tízezer katonát szállított útjai során, de egy ízben egy rátámadó, német tengeralattjárót is elpusztított: egyszerűen ráfutott a roppant súlyú hajó. A háború után kissé átépítették, és már, mint elavult hajó, szelte csendesen az óceánt. 1934-ben a WSL-nak befellegzett: felvásárolta legnagyobb riválisa, a Cunard Line, az öreg óceánjáróikat pedig leselejtezték, erre a sorsra jutott az Olympic is. Már csak azért is, mert 1934-ben egy világítótoronyként használt hajót süllyesztett el az Olympic, hét ember halálát okozva. A legfelső képen a háborús festéssel látható a hajó, a középső sor első képén a Hawke okozta sérülés, a középső képen a világítótoronyként funkcionáló hajó legázolásáról készült festmény. Az alsó sorban egy 1934-es fotó az Olympic-ról, a legutolsó kép pedig már Skóciában, a végső szétdarabolás előtt készült.



A szalon burkolatát és más bútorokat kiszereltek, ezek megtekinthetők a mai napig az észak-angliai Alnwick-ben található White Swan Hotel-ben, de kiállításokon is felbukkannak az Olympic darabjai, többek között a már korábban látott képen óratartó. A jobb sorsra érdemes gőzöst a skóciai Inverkeithing-be szállították, ahol hajótestét szétvágták: 1937-ben végleg lezárult az Olympic-osztályú hajók hajózási története.

2000-ben a Celebrity Millenium hajó részére felvásároltak minden olyan burkolópanelt és bútorzatot, ami az Olympic szalonját ékesítette és beépítették az új hajó éttermébe. A jobb alsó képen a Millenium étterme látható, a többi képen a White Swan Hotel, a fekete-fehér képpel montázsként látható mai állapotában a főlépcsőház egyik díszes korlátja.
0
2012. április 12., csütörtök 16:02
Köszi :) Amint látod, én nagyon beleestem a témába, egész héten ezen kattog az agyam.

Én is alig várom már, hogy 3D-ben is meglessem a filmet, biztosan nagyon nagy élmény lesz, előre összeszorul a gyomrom, ha arra gondolok, igaz csak képletesen, hogy a Titanic fedélzetére léphetek.

A Night to Remember remek film, persze az alapok is adottak voltak, Walter Lord alapos kutatómunkája miatt. Aki csak a Titanic-ról készít filmet, biztosan mint egy evangéliumot, úgy hordozza magával a könyvet, érezhetően Cameron is így tett, de még azonos kamerabeállításokat is láttam a két filmben, ez bizonyára tisztelgés lehet alighanem a világ első, igazi katasztrófafilmje előtt.
0
2012. április 12., csütörtök 15:56
Érdekes egy dokumentumfilm, annyi biztos, elnéztem volna tovább is, mint másfél óra :) A tegnap esti film is sok újdonságot hozott, ez a légköri téma nagyon érdekes és tényleg nem foglalkozott ezzel a kérdéssel senki sem. De azért jobban elhittem volna az állításokat, ha éjszaka, nyugodt vízen is bizonyítják, mert ez így azért nem túl bizonyított, maradtak kérdések, korántsem zárható le a Titanic-ügy. És továbbra sem menteném fel sem a Californian-t, sem Lord kapitányt, de a Titanic katasztrófájáról részletesebben majd holnap vagy szombaton foglalkozok.

A Cameron-csapat észrevételeiről:
1. Erre nem tudom, miért nem gondoltak a film készítésekor, hiszen több festményen is így látni a hajót és ha jól tudom, túlélők is számoltak be oldaldőlésről. Érdekes, hogy több túlélő is állította, kettétört a hajó, de ezt a hivatalos szervek nem akarták tudomásul venni, elég nagy szégyen volt, hogy eleve elsüllyedt a hajó, és még akkor ketté is tört. Úgyhogy 1985-ig senki sem boncolgatta a kérdést, hogy akkor most tényleg kettétört, vagy mi van?
2. Az új, pontosabb számítások alapján ez egy korrekt következtetésnek tűnik, ahogy fejlődik a technika, a szimuláció, úgy kapunk egyre pontosabb képet a történtekről.
3. Én ebben nem egészen értek egyet, Boxhall negyedik tiszt, aki túlélte a katasztrófát, elmondta a vizsgálóbizottság előtt, hogy nyolc, fehér rakétát lőtt ki. Az akkor érvényes szabályok szerint pirosat kellett volna kilőniük, de azok elfogytak a hajó avatási ünnepségén. Ha lett volna piros rakéta, biztos azt lövi fel. Az a láda rakéta a raktérben lehetett szerintem, semmiképp sem a hídon. De biztosat ma már nem állíthatunk.
4. De ügyesek voltak, mert olyan nagyot nem is tévedtek, az akkor rendelkezésre álló adatok alapján dolgoztak, ma már sokkal többet tudunk a roncsról és jobban lehet "olvasni" belőle.
0
2012. április 12., csütörtök 12:29
Le vagyok nyűgözve, igazából semmit nem tudok a témával kapcsolatban, úgyhogy érdeklődéssel olvasom ezeket az információkat, úgyhogy ezután se fogd vissza magad!
0
2012. április 12., csütörtök 12:29
Emiatt érdemes a 3D-s filmeknél eleve közelebb ülni a vászonhoz. Ami "távolodik" az sem kerül túl messzire, ami meg "közeledik" az karnyújtásnyira kerül. :)
most posts by TM
0
2012. április 12., csütörtök 12:23
értem én, csak.... baromira nem tetszik, hogy az úgy nevezett 3. ablak felé megnyúló tér, megjelenő mélység az "ablakkeret" méret csökkenéséhez vezet észleés szempontjából...
0
2012. április 12., csütörtök 11:00
Csak azt próbálom átadni, hogy amit te hátránynak gondolsz, tulajdonképpen az számít az élménynek. :)
most posts by TM
0
2012. április 12., csütörtök 10:57
ok, akkor most kezd el megmagyarázni meg a tudatalattimnak hogy mit hogy észleljen ;)
0
2012. április 12., csütörtök 10:45
A grandiózusságot a mélység keltette valóságérzet adja.
most posts by TM
0
2012. április 12., csütörtök 10:42
márpedig változik és pedig azért mert én így érzékelem minden 3d-s filmnél amikor szemüveggel majd szemüveg nélkül nézem. de ez avatarra is igaz volt már: adott imax vásznon szemüveget levéve sokkal grandiózusabbnak hatott mint szemüveggel.
0
2012. április 12., csütörtök 10:35
Egyébként meg közelebb kell ülni a vászonhoz, ha zavar.
most posts by TM
0
2012. április 12., csütörtök 10:32
Márpedig nem változik, ezt úgy hívják, hogy tere lesz a képnek, ami a 3D lényege, varázsa.
most posts by TM
0
2012. április 12., csütörtök 10:29
márpedig próbáld ki egyszer amit mondtam és akkor rájössz magadtól is, hogy az észlelt méret qrvára megváltozik.
0
2012. április 12., csütörtök 10:25
Márpedig a 3D-s szemüveg se nem kicsinyít se nem nagyít.
most posts by TM
0
2012. április 12., csütörtök 10:20
tegnap megnéztem imax-ban... hát.. kár h nem angol nyelven ment, és kár h nem 2d ben :) Az a baj, hogy egy ilyen grandiózus filmnél a a 3d rengeteget elvesz az "észlelt méretből". Pl amikor a hajóról adnak egy totált akkor 3d-ben olyan "pici", a szemüveget levéve meg ott magasodik előttem a hajó... ez mindig is fő bajom volt a 3d-vel, de most ennél a filmnél hatványozotttan igaz volt...

kár hogy nem vetítik 2dben ittohn... :(
0
2012. április 12., csütörtök 1:31
Holnap részünkről irány az IMAX 3D, kíváncsi leszek, most mekkorát fog ütni ez a film. Évek óta nem láttam (amikor kijött a 4-lemezes DVD, akkor lement, azóta nem), ideje frissíteni az emlékeket, bár hozzáteszem, amikor hétfőn a két órás doksit néztem a NatGeo-n és mutatták a süllyedős részeket a filmből, eléggé sikerült elszomorodnom, eszembe jutottak a jelenetek...

Viszont egyetértek azokkal, akik szerint ezt a filmet semmilyen otthoni megtekintés nem tudja úgy visszaadni, mint egy mozis bemutató (a vasárnapi RTL-es vetítésről nem is beszélve, azt alapból kihagyom), jelen esetben viszont nem kell a szinkron milyensége miatt aggódni, mivel 15 évvel ezelőtt egy remek magyarítást hoztak össze, ami már akkor hatalmasat szólt a Duna Plaza 9-es, akkori legnagyobb termében. Gyanítom, hogy az élmény óriási lesz. A 3D-től csodákat nem várok, mivel konverzióról van szó, de már csak azért is megéri beülni, hogy ismét nagyvásznon láthassam...

Majd a BD/BD3D idejére már talán tudok fejleszteni az itthoni cuccon, és valamelyest meg lehet majd idézni a mozis hatást...

Erről az A Night To Remember című 1958-as filmről már hallottam, nemrég kiadta odakint a Criterion BD-lemezen, a tesztek alapján referencia képpel és hanggal. Mivel idehaza gyaníthatóan nem jelentetik meg soha az életben, így valahonnan majd leakasztok belőle egy HD verziót. Kíváncsi vagyok nagyon...
0
2012. április 12., csütörtök 1:01
Ma meglestem ezt a "A Titanic és James Cameron" cím dokumentum filmet, ami ugye azt boncolgatja,hogy mennyit tévedett Cameron a filmben annak idején. Hát nem sokat de azért négyet kiemelnék azoknak akik esetleg még nem látták. (Egyébként már pakolom youtub-ra, szóval ha kivételesen nem tiltják le akkor 1-2 órán belül elérhető lesz a már említett címmel.

SPOILER!

1. A valóságban a hajó egy kicsit a bal oldalára dőlt.
2. Nem a harmadik és a negyedik kémény között tört ketté, ha nem a második és harmadik között.
3. A jelzőrakéták nem csak fehér színűek voltak. A legtöbb színes volt. (piros,kék)
4. A hajó része a valóságban nem meredezett úgy az ég felé (mivel a hajó ugye már eleve megvolt dőlve) és nem is lebegett olyan sokáig a víz felszínén mint a filmben. (pláne nem mozdulatlanul, tök nyugiban, de ez ugye a feszültségkeltés miatt került a filmbe.)

0
2012. április 12., csütörtök 0:04
Köszönöm a kisegítést :)

Holnap fogom megnézni a Walter Lord könyvéből készült filmet, a Night to Remember-t, nagyon várom, amennyire eddig belenéztem, egyáltalán nem egy gagyi filmmel lesz dolgom, ezt mondjuk eddig is tudtam :) Holnap pedig folytatása következik...
0
2012. április 11., szerda 23:40
Működik, mert a kilencvenes évek embere számára félig-meddig lerágott csont volt a katasztrófa. Emlékszem, apósomat úgy kellett elrángatni a vetítésre, kérdezte, milyen film lesz, mondtam Titanic, erre ő: "Azt már láttam". Csomót kellett győzködni, utána már persze nem győzte megköszönni az élményt, mert hát ilyen pazarul, ilyen részletesen, ilyen drámaian még ő sem látta azelőtt a katasztrófát, ahogy a világon más sem.
most posts by TM
0