Keresés

Titanic - extra változat (4 DVD)

2012. április 11., szerda 23:19
Hát igen. Mint ahogyan egy hajdani osztálytársam rávilágított, a film elején 15 másodpercben megmutatják mindazt, amit aztán egy jó óra elteltével másfél órában nézhetünk végig. És mégis működik.
Vicces gyerek vagy Sully, ezt díjazom. Téged nyírlak ki utolsónak.
0
2012. április 11., szerda 23:11
képtelen :)

Nekünk a Dékány András-regény már 1974-ben megvolt, s miután megtanultam olvasni, az egyik első könyvélményem volt. A Titanicról sok mindent tudtam meg az évek alatt, olvastam róla, láttam dokumentumfilmeket játékfilmeket, úgyhogy tulajdonképpen ellenkező előjellel érkeztem a Cameron filmjével való randevúra, mint te, arra voltam kíváncsi, hogy mi a fenét tud még ehhez hozzátenni, ami miatt még érdekfeszítő lehet az egész.
S azt hiszem, hogy ezzel értem el a "miért szerelmi történet?" problematikához. 1997 előtt már rengeteg minden volt tudható, látható a katasztrófáról, Cameronnak tehát pont az volt a járhatóbb út, ha nem áll be a sorba a "mezei krónikások" közé, hanem a már ismert eseményeket beleágyazza egy nagyívű fikcióba. Az eredmény fényesen igazolta őt!
most posts by TM
0
2012. április 11., szerda 22:35
Írok privátban,ott megbeszéljük a részleteket.
0
2012. április 11., szerda 22:30
A Cameron-féle film kb. másfél órás, a Ballard-féle 45 perces lehet, a ma esti is úgy körülbelül másfél órás lehet (plusz tegnap este volt még egy, korábbi doksifilm, az is úgy 45 perces lehet, de nem biztos). De ha két lemezre fér rá, az se baj, és hálám üldözni fog :) És rá is érsz majd elkészíteni :)
0
2012. április 11., szerda 22:16
Én csak helyi, kis moziban láttam, de ott is nagyon szóltak az effektek, James Horner gyönyörű zenéje, és a vászon is szép nagy volt, úgyhogy minden tekintetben sikerült nekem is egy hatalmas moziélménnyel indítani a kalandot. Lenyűgözött James Cameron története, amit a Titanic köré épített fel, de engem már akkor ez a hatalmas, dübörgő óriás története taglózott le, előtte hallani se nagyon hallottam a Titanic-ról. Sosem lehetek eléggé hálás a film készítőinek, mert egy életre szóló élményt adtak át nekem (és sokad magamnak), és nem hagyták, hogy elfeledjük ezt a gőzös csodát. Cameron pedig úgy látom, a mai napig kénytelen továbblépni, aminek én csak örülök, mert még mindig rengeteg új információt ismerhetünk meg kutatásai és filmjei alapján.
0
2012. április 11., szerda 22:15
Egy asztali dvd felvevő merevlemezére rögzítem,amiről ki lehet írni lemezre.Mivel nem tudom milyen hosszúak a filmek-reklámok kivágása után-,nem tudom mennyire tömöríti össze,hogy ráférjen lemezre.De ha nem probléma ez neked,szívesen kiírom.Nem ígérem hogy egy a héten,de megoldom.
0
2012. április 11., szerda 22:05
Nekem a Corvin mozi nagytermében volt az első élmény. Még csak egy helikopter jött be bal hátulról, de már az is hatalmas volt, önkéntelenül is a vállam mögé néztem, hogy hátha tényleg berepült egy gép a terembe. Aztán meg a többi esemény az idősíkokkal, benne a legszebb vágással, amikor 85 évet átszelve tűnik át a hajóorr egyik jelenetből a másikba, a mély emberi érzelmek, drámák, a mély tengerrel, a katsztrófával, a hol szív belsejéig, hol a csontig hatoló aláfestő muzsikával, a hihetetlen víz alatti felvételekkel, az élethű díszlettel, a hajó elejétől a végéig száguldó kamerával csupa-csupa "leg". Ha Kate Winslet megkapta volna a jól megérdemelt Oscar-díját, akkor 12 győzelemmel magasodna ki a filmtörténelemből, így "csak" holtversennyel, na meg négy hatalmas kéményével, a legimpozánsabb belsővel, és hát a legkurtább, legtragikusabb élettartalommal.
Ezt a filmet nem lehet elégszer látni, mindannyiszor szorítom a karfát, tördelem az ujjaimat, és azon drukkolok, hogy hátha ezúttal mégsem süllyed el a hajó, vagy legalább a segítség hamarabb odaér, és megmenekül mindenki.
Kevés ilyen nagy hatású filmet láttam életemben, és ehhez bizony nagyon kellett az is, hogy a (szinte) teljes valójában lefilmezett álomhajót, ne egy makettméretű vackon lássam először, hanem a létező legnagyobb vásznon a létező legjobb minőségben. A Titanic története minimum ennyit megérdemel, ez nem is lehetett kérdéses számomra.
most posts by TM
0
2012. április 11., szerda 21:51
Nincs mit, én is most meglepődtem, hogy megjelent idehaza. Azt megkérdezhetem, hogy digitálisan rögzíted-e a NG doksi filmeket? Mert ha igen, akkor hatalmas nagy kérés lenne valahogyan ezekről egy digitális változat készítése számomra is? Nagyon tudnék örülni neki :)

Én először moziban 1998 elején láttam Cameron filmjét, utána jött a VHS, majd a két lemezes változat (a négylemezesről se mondtam még le), és nagyon szeretnék eljutni egy 3D-s vetítésre is. Rögtön, első megtekintés után el kezdett érdekelni a hajó története, állandóan bújtam a műsorújságot, hol és mikor lesz dokumentumfilm róla, de addig is sokat olvastam róla :) Kétség kívül az 5 évvel ezelőtti kiállítás volt legnagyobb hatással rám, de mai napig figyelek mindenre, ami Titanic :)
0
2012. április 11., szerda 21:45
Igen, a Titanic - Egy legenda születése c. filmből vannak a színes képsorok, nagyszerű dokumentum- és játékfilm egyben a Titanic születéséről. Idén egyébként, a négyrészes, ITV-féle, most szombaton az MTV-n is látható minisorozat mellett bemutatásra kerül valamikor a Titanic: Blood and Steel, mely egy 12 részes sorozat a Titanic megszületéséről, egyelőre csak ezt a (olasz nyelvű) filmanyagot találtam róla:



Az eddig olvasottak alapján a négy részes sorozat elég vérszegény lett, de ebben a sorozatban rengeteg potenciált és alázatot látok a Titanic és a belfastiak iránt.

0
2012. április 11., szerda 21:34
:-D Majdnem. :)
- Elnézést uram, meg tudná mondani hány óra?
- Már hogy ne tudnám megmondani dagikám?! Épp itt az ideje, hogy jól megcibáljam az orrodat és a fejedre húzzam az alsógatyádat.
0
2012. április 11., szerda 21:34
Diafilmen?
0
2012. április 11., szerda 21:32
Én el se mondom, hogy milyen formában láttam a filmet először... :-)
- Elnézést uram, meg tudná mondani hány óra?
- Már hogy ne tudnám megmondani dagikám?! Épp itt az ideje, hogy jól megcibáljam az orrodat és a fejedre húzzam az alsógatyádat.
0
2012. április 11., szerda 21:30
Annó rám is nagy hatással volt a film. Megvan a VHS és két DVD kiadás (a feliratos és a kétlemezes) is, de ha kijön BD-n, arra is vevő leszek.
Vicces gyerek vagy Sully, ezt díjazom. Téged nyírlak ki utolsónak.
0
2012. április 11., szerda 21:29
Köszi.NG-ról felveszem én is a filmeket,de mivel dolgozok,majd egy "maraton keretében" akarom végignézni.
0
2012. április 11., szerda 21:27
Köszönöm, megtisztelsz :) Lassan 15 éve, hogy hála egy megalomániás filmrendezőnek, én is a Titanic rabja lettem, és végre jó számot adni a sok elolvasott, látott információról :) Megpróbálok most, amennyire csak lehet, nem könyvekre és netre támaszkodva írni, úgy ahogy bízok a tudásomban :)
0
2012. április 11., szerda 21:23
Itt egy kis magyar olvasnivaló róla, erről se tudtam eddig, hogy megjelent itthon:

Morgan Robertson: A Titan végzete

Bővebben pedig, igaz angolul, wikipedia-n olvashatsz róla, Futility címen keresd, a linket nem engedi valamiért az Xpress rendszere beszúrni.
0
2012. április 11., szerda 21:14
Nekem, aki nem vagyok ilyen mélységben ismerője a Titanic történetének, élvezet olvasni a kommentjeidet, úgyhogy csak folytasd bátran, ha még van mondandód! ;-)
Vicces gyerek vagy Sully, ezt díjazom. Téged nyírlak ki utolsónak.
0
2012. április 11., szerda 21:14
Ráadásul ez még nem is a teljes kapacitása volt, ugyanis 3500 férőhelyes volt a Titanic.

Az első áldozat egy fiatalember volt, aki lezuhant az egyik emelvényről. Egy mendemonda szerint pedig egy másik munkást a dupla fenékbe zártak véletlenül, és mivel túl költséges lett volna a kiszabadítása, otthagyták. Vad elméletek és legendák már ekkor születtek...

Én is úgy tartom, gyönyörű lehetett teljes pompájában a hajó, pláne elnézve a mai hajókat, a róluk készült fényképeket, videofelvételeket, nem érzem úgy, hogy ezt vagy azt látnom kellene, nem ízléses. Ilyen elegáns és pazar kiállású hajót azóta senki sem tudott építeni.

Fotókból készített videó a Titanic 1911. május 31-i vízre bocsájtásáról:


Ebben a videóban röviden látható az Olympic mozgásban is, de utána jön a Titanic is, a filmrészlet szerintem az itthon is dvd-n kiadott Titanic - Egy legenda születése c. filmből van, de ezt mindjárt lecsekkolom :)


(És eszembe van, hogy mintha láttam volna hosszabb videót valamelyik hajóról, amelyen látszik a vízbe érkezés is, de eddig nem találtam ilyen felvételt, lehet csak dokumentumfilmben láttam)
0
2012. április 11., szerda 21:13
"Tizennégy évvel a Titanic katasztrófája előtt jelent meg egy – a mai nyelven szólva – katasztrófaregény az angol Morgan Robertson tollából, A Titán-hajótörés címmel. A regényben szereplő óriás luxusgőzös neve Titán volt, korának leghatalmasabb óceánjárója, az emberi tudás és technika diadala. Southamptonból indult New Yorkba, a cél az Atlanti-óceánt leggyorsabban átszelő hajónak járó Kék szalag elhódítása volt. A hajó 45 000 tonna vízkiszorítású volt, és rekeszekre osztott hajóteste miatt elsüllyeszthetetlennek tartották, ezért csak a minimálisan előírt számú mentőcsónakkal szerelték fel. A regénybeli Titán egy áprilisi éjszakán a jobb oldalával jéghegynek ütközött, és elsüllyedt, 2500 utas halálát okozva.
Jóstehetség vagy realitásérzék? Ha valaki hiteles regényt akart írni, részletesen kutatott a témában, ezért tudhatta, mekkora az a nagyságú hajó, amit elvileg a gyárak meg tudnak építeni, tisztában volt az épp aktuális műszaki fejlesztésekkel. A Titán név és a Southampton–New York útvonal sem véletlen. Az előző századfordulón a mitológiai alakokról sűrűn neveztek el hajókat, és ha valaki a lehető leggyorsabban akar átérni az Újvilágba, az amúgy jéghegyveszélyes északi útvonalat választja."

Erről eddig nem is hallottam,bár nem vagyok "Titanic szakértő".
0
2012. április 11., szerda 20:32
A 2228 összfős mennyiség igen impozáns, szerintem még mai szemmel nézve is. Milyen érzés lehetett látni annak idején amikor a vízre bocsátották az építő dokkból.
Nem tudom, nem igazán nevezhető irónikusnak, hogy már a születése is életeket kövötelt. Akkoriban ez még veszélyesebb üzem volt, de manapság sem olyan munkahely a hajógyár ahol csak úgy lehet lébecolni.
Tragikus ez az 5 kamrás sérülés Holott ugye 4-ig még rendben lenne minden. Azért ilyenkor hoznák többen is szóba a sorsot és annak akaratát.

Gyönyörű volt a belseje, ez az én álláspontom is. Ennyire szépen és aprólékosan kidolgozni már 100 évvel ezelőtt is egy hajó utasterét tiszteletre méltó és ámulatba ejtő.
0
2012. április 11., szerda 20:26
Dehogynem gondoltak rá, sőt! Voltak is távcsövek a Titanic-on (az egyiket a saját szememmel láttam 5 éve), csak éppen egy szekrénybe voltak elzárva, amelynek a kulcsa egy olyan tisztnél volt, akit az utolsó pillanatban helyeztek át egy másik hajóra, és nála maradt a szekrény kulcsa.



Nagyon sötét volt akkor éjszaka, a víz felszíne pedig tükörsima volt, az akkori gyakorlat szerint szabad szemmel kellett az őrszemeknek pásztázni a vizet, a távcső csak megerősítésre szolgált, előtte észre is kellett venni valamit, és utána nyúltak volna utána. A vízzáró kamrák viszont sajnos nem voltak tökéletesek, csupán kb. a hajótest feléig értek a falaik. Arra sem lehetett felkészülni, hogy egyszerre 5 rekesz fog megsérülni, utólag már tudjuk, ha nem változtat irányt a Titanic, akkor sok évig szelhette volna még a habokat...
0
2012. április 11., szerda 20:11
Már az is elég lett volna,ha az árbockosárban ülő embereknek legalább egy távcsövük van,és idejében észreveszi a jéghegyet.
A nagy luxus mellett ere nem gondoltak,akárcsak a rendesen megépített vízzárókra...
0
2012. április 11., szerda 19:59
1912. április 11. Queensland (ma Cobh), Írország

Összesen 2228 személlyel a fedélzetén a Titanic elhagyta az ír partokat és neki vágott a nyílt óceánnak. Ekkor még senki sem sejtette, hogy a hajó és a rajta tartózkodó emberek kétharmada a vesztébe rohan… Tegnap már láthattuk az utolsó fotót a hajóról. Most ugorjunk vissza a kezdetekre. A Titanic szülőhelye az észak-írországi Belfast: a Harland and Wolff hajógyárának 2-es csúszdájánál, 401-es lajstromszám alatt kezdődtek meg a munkálatok 1909 márciusában, négy hónappal testvérhajója, az RMS Olympic építésének kezdete után. Tizenkétezer embernek adott munkát a hajó, mivel nem csak a hajótestet, de a legapróbb részletekig a teljes belső teret is Belfast-ban készítették. Az első áldozatok a Harland munkásai voltak, többen is életüket vesztették a hatalmas hajó építése közben. A két hajó megépítéséhez roppant szerelőcsarnokokat, teljesen új építési rendszert kellett kidolgozni, de több technikai újdonsággal és a kor legmodernebb eszközeivel, legjobb minőségű felszereléseivel is csalogatták a leendő utasokat a hajó fedélzetére. A Titanic-on helyet kapott a legmodernebb Marconi-féle rádió is, de megnyugtató biztonságérzetet adhatott a 15, légmentesen lezárható vízzáró kamra is. Ha egyszerre négy sérül meg, még egymás mellett is, akkor is képes lett volna fenn maradni a vízen a hajó, szerencsétlen módon azon a végzetes éjszakán 5 rekesz sérült meg…

img src="http://kepfeltoltes.hu/120411/XP02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg"

Az első osztály pompázatos kialakítása felülmúlta az összes addig épített hajóét, és szerény véleményem szerint, a mai napig felülmúlhatatlan luxus várta az első osztályon utazni vágyókat. A Titanic ékköve kétségtelenül a hatalmas lépcsőház volt, a lépcsőház melletti kis képen egy bronzkerub látható, melyet a Titanic roncsaitól hoztak fel. A sportosabb utasoknak tornaterem, uszoda is rendelkezésére állt, de szivarszoba, olvasóterem könyvtárral, több étterem, kávézó is az utasok kényelmét szolgálta, ahogyan a törökfürdő is. Ám nem feledkeztek meg a másod- és harmadosztály utasairól sem: utóbbi osztályon is olyan „luxus” várta a kivándorlókat, mint más hajó másodosztálya. Sajnos kevés felvétel készült konkrétan a Titanic belső tereiről, de az Olympic pompája tökéletesen érzékelteti a luxust.



A 20 mentőcsónakkal felszerelt hajó az akkor hatályos hajózási törvény értelmében (melyet még az 1800-as évek végén hoztak) még néggyel túl is szárnyalta az elvárásokat, noha Thomas Andrews, a tervezési munkálatok vezetője 64 csónakkal számolt eleinte, de ezt a White Star Line vezetősége lehetetlennek tartotta, mivel igen ronda látvány lett volna a zsúfolt csónakfedélzet. Más kérdés, hogy bizonyosan akkor sem menekült volna meg minden utas, főleg, hogy a katasztrófa idején számos mentőcsónakot nevetségesen kevés emberrel indítottak útnak.

Más vizeken...

Mint már fentebb említettem, a Titanic-nak volt egy idősebb testvérhajója, az RMS Olympic, de a White Star Line három hajóra adott le rendelést, így 1911 novemberében megkezdték a Gigantic építését is, melyet a Titanic katasztrófája után átneveztek a sokkal hazafiasabb Britannic-ra. Ennek a hajónak a belső tere azonban már soha sem kaphatta meg a testvéreihez hasonló pompát: az 1914-ben kitört világháború miatt a hajót a brit hadvezetés hadászati célokra lefoglalta. 1915-ben már HMHS Britannic néven futott ki a tengerre és kapta meg feladatát: a Földközi-tengeren kórházhajóként kellett szolgálatot teljesítenie. 1916. november 21-én a hatodik útján hatalmas robbanás rázta meg a hajót: máig nem tisztázott, hogy a hajó tengeri aknára futott, vagy ellenséges torpedó találat érte. A robbanás viszont olyan nagy erejű volt, hogy hiába volt sokkal erősebbre megépítve, mint a Titanic, és még 7 elárasztott rekesszel is vízen tudott volna maradni, erősen megrongálódott a biztonsági rendszer. Ezt észlelve azonnal megkezdték a hajó evakuálását, de közben a legénység kétségbeesetten próbálta egy közeli sziget felé kormányozni a sérült hajót. A harminc halálos áldozatot követelő katasztrófa legtöbb halottját mentőcsónakban ért a vég: kettőt is bedaráltak a már vízből kiálló, még mindig forgó hajólapátok, csak ezután állíttatta le azokat Charles Bartlett kapitány és hagyták el a hajót, ő utolsóként. A szerencse a szerencsétlenségben, hogy ekkor a hajón még nem tartózkodtak katonák, 1036 ember élte túl a Brittanic pusztulását, mely haláltusája csupán 55 percig tartott. A 100 méteres mélységben levő roncsokat 1975-ben Jacques Cousteau fedezte fel, de a hajóroncs erősen védett, mivel háborús emlékműnek is számít: ez volt az első világháború legnagyobb hajója, amely elsüllyedt. Bár az elmúlt években felmerült annak az eshetősége, hogy az első, tengeralatti „múzeumként” funkcionálhatna a roncs, még békésen alussza álmát az Égei-tengerben.



Holnap pedig a Titanic néhány nevesebb utasán túl a leghosszabb életű „Titán”, az Olympic pályafutása következik, de nem tudom kivárni addig, úgyhogy muszáj most ezt a képet prezentálnom (létezéséről eddig én sem tudtam):



Nem csalás, nem ámítás, a hölgy mellett, az a kopottas, de csodálatosan megmunkált óratartó eredeti, de nem a Titanic-ról, hanem az idősebb testvérről származik, melyről, mint holnap kiderül, a dicstelen vég idején a legszebb berendezési tárgyakat, díszítőelemeket megmentették. Ma Southampton-ban, a helyi Maritime Museum-ban tekinthető meg.
0
2012. április 11., szerda 0:05
Ennek örülök, akkor holnap további, izgalmas képek várhatóak.

Ezekben a percekben kezdődött szintén egy Titanic dokumentumfilm a National-en, Bob Ballard-dal a "főszerepben", utána pedig a Katasztrófák nyomában c. NG sorozat vonatkozó epizódja jön. Vasárnap 19 órától pedig a Cameron- és Ballard-féle, és a holnapi dokumentumfilmet is levetítik.
0
2012. április 11., szerda 0:00
Nyugodtan. Ma én is néztem a NatGeo-ot a Cameron féle dokufilmet a hajó elsüllyedésének rekonstrukciójáról érdekes volt.
Holnap is lesz egy, de nem tudom miért 10 után teszik.
0