Keresés

Új Xpress - Vélemények, kérdések, javaslatok

2021. január 30., szombat 14:24
piftuka írta:
A termékek megjelenési dátumai mellett a darabszám (1,2,3,4,5-10) is visszakerülhetne, ami segítené a vásárlások ütemezését.  Köszi!

Igen, ezt többen is javasoltuk már, nyilván ott van a listán. :)

Mint vásárló, én is örömmel látnám ezt a funkciót, de óvatosan ezzel!

Az ALZA jelenleg - mert legjobb tudomásom szerint még nem született meg a hatósági döntés a fellebbezés után - éppen egy ~fél milliárd forintos GVH bírság elé néz, mert alkalmazták a "mennyi van még készleten" jellegű, darabszámokkal megjelölést.

A törvény a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok egyikének tartja azt a fajta ösztönzést, ami azt mondatja a fogyasztónak, hogy "ha (most) kimarad, akkor (végleg) lemarad".

Lásd: https://gvh.hu/sajtoszoba/sajtokozlemenyek/2020-as-sajtokozlemenyek/elhamarkodott-vasarlasra-biztathatja-a-fogyasztokat-az-alza

Szvsz jobb az óvatosság.


Ha csak annyit kiír a rendszer, hogy éppen mennyi van készleten egy termékből, az szerintem nem manipulál a vásárlásra, mint az Alza promóciós célú szövegei. És mi van akkor, ha nincs feltüntetve darabszám, és éppen azért marad le valaki az adott termékről, mert azt hiszi, hogy bőven van még készleten?

Akkor már nem az ilyesmibe kellene belekötni, hanem abba, hogy az offline üzletek hogyan alkalmazzák a manipulatív termékelhelyezést a polcaikon, meg a pénztárak előtt...
Üdv a Tudatos Fogyasztói Társadalomban!
2
2021. január 30., szombat 12:51
Gyulus írta:
A termékek megjelenési dátumai mellett a darabszám (1,2,3,4,5-10) is visszakerülhetne, ami segítené a vásárlások ütemezését.  Köszi!

Igen, ezt többen is javasoltuk már, nyilván ott van a listán. :)


Mint vásárló, én is örömmel látnám ezt a funkciót, de óvatosan ezzel!

Az ALZA jelenleg - mert legjobb tudomásom szerint még nem született meg a hatósági döntés a fellebbezés után - éppen egy ~fél milliárd forintos GVH bírság elé néz, mert alkalmazták a "mennyi van még készleten" jellegű, darabszámokkal megjelölést.

A törvény a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok egyikének tartja azt a fajta ösztönzést, ami azt mondatja a fogyasztónak, hogy "ha (most) kimarad, akkor (végleg) lemarad".

Lásd: https://gvh.hu/sajtoszoba/sajtokozlemenyek/2020-as-sajtokozlemenyek/elhamarkodott-vasarlasra-biztathatja-a-fogyasztokat-az-alza

Szvsz jobb az óvatosság.
1
2021. január 30., szombat 12:39
Sziasztok!
Szerintem tök jó lenne, ha az UHD BD-nél meg lenne jelenítve, hogy natív 4K vagy upscaled 4K. De ez csak egy javaslat.
Köszi!
1
2021. január 30., szombat 10:54
A Nicknév beállítása már működik. Amíg nem tudtam hozzászólni, gyűjtögettem az észrevételeket, igyekeztem újakat. (azért maradt közte ismétlés)

Ha a kívánságlistáról átteszem a foglalásba a terméket, akkor nem törlődik az előző helyről. Prakikus lenne.

Az órában kifejezett félretételes számláló lehetne nap/óra, hiszen ilyenkor arra gondolok, hogy melyik héten vagy melyik nap akarom átvenni majd, bár fejszámolás gyakorlásnak nem rossz ! 

A foglalásban lehetne egy összesen mennyi értékű összegző, ill. már itt látnám szívesen az egyéni kedvezményeket (sőt már a kívánságlistán is).

Az értesítést kérek ha újra kapható funkciót nem rögzíti a rendszer a negyedik terméknél. A 3 db feliratkozási limit kevéske.

A kiadót/forgalmazót szívesen látnám a termék részletes oldalán.
Magukat mind Mosely-nak hívják?
1
2021. január 29., péntek 20:16
funtom (resigned) írta:
én sem találom akciókat....

Az akciókat itt tudjátok elérni addig is, amíg hamarosan felkerülnek a bal sávba: https://xpress.hu/Special/7
0
2021. január 29., péntek 20:12
én sem találom akciókat....
0
2021. január 29., péntek 12:59
Sziasztok! Ami nekem nagyon hiányzik, hogy kiválasztom a formátumot, és utána műfajonként megnézhetem, mi jött ki, mi fog kijönni, stb. Ugyanígy sehol nem találom az akciókat sem. Meglehet, hogy én vagyok béna, de szerintem jó lenne, ha ezek a funkciók, lehetőségek egyértelműen megtalálhatóak és működtethetőek lennének. Én szerettem a régi xpress-t, szerintem messze a leglogikusabb, legátláthatóbb és legnagyobb adatbázissal rendelkező ilyen oldal volt. Úgy voltam vele, hogy ami Nálatok nincs az oldalon, azt nem is adták ki nálunk. :)
2
2021. január 29., péntek 10:27
Gyulus írta:
Még egy ötlet a kritikák kapcsán!

Mivel a kritika java részt jó esetben magáról a filmről (is) szól, nem feltétlenül vagy nem csak az adott kiadványról, tök jó lenne, ha a kritikák minden változatnál megjelennének mondjuk úgy, hogy magánál a kritikánál lenne feltüntetve, hogy melyik kiadványnál íródott.


Pont így tervezzük :)
1
2021. január 29., péntek 9:22
Xpress írta:
Az eleve kosárba helyzett termékek készletét nem foglalja a rendszer, jól gondolod. A kosárból vissza funkciót természetesen tervezzük, megpróbáljuk mihamarabb. Egy részletesebb ismertetőt is kiteszünk nemsokára.


Köszönöm, most már (talán) minden világos. :)


Az idézetek idézetének kihagyását már említettem a fórum kapcsán, de most eszembe jutott még valami. Nem akarlak ilyenekkel terhelni most, amikor fontosabb fejlesztések vannak napirenden, és tudom, hogy ez is sokadrangú, de ha nem írom le, könnyen feledésbe merülhet.

A hozzászólás írásánál ott a checkbox, hogy "Értesítést kérek e-mail-ben, ha valaki hozzászól ehhez a topichoz". Kipróbáltam. Bekapcsoltam, remekül működik is, de hamar ki is lőttem, mivel érthető mód eléggé pörgött ez a téma a napokban, és a levelesládám tele lett az erről szóló értesítésekkel. :D

No, de ennek mintájára esetleg javasolnám megfontolni a következő fejlesztést. A fiókbeállításoknál klassz lenne egy hasonló értesítési lehetőség aktiválása mondjuk ezzel a címkével:

"Értesítést kérek e-mailben, ha valaki válaszol egy fórumban tett hozzászólásomra."

És értelemszerűen a valaki alatt valaki mást kellene érteni, tehát ha saját magamat idézem, ne küldjön erről e-mailt az oldal! :)
Vicces gyerek vagy Sully, ezt díjazom. Téged nyírlak ki utolsónak.
0
2021. január 29., péntek 9:02
Gyulus írta:

Ez így remek.

De ha jól sejtem, az eleve kosárba dobált termékekre nem igaz, magyarán ha több terméket szeretne ütemezni az ember, célszerű azokat előbb foglalásba tenni, mert csak így nyeri el a foglalt státuszát. Jól gondolom? Vagy már eleve a kosár is foglalásként működik, és maga a foglalás inkább csak félretételi, előrendelési lehetőségként funkcionál?

Ezeket lehet, jobb lenne majd részletesen kifejteni az információknál. :)

A foglalásoktól alaposan megfontolt kosárba helyezéssel ugyan nincs jelentősége, de félrekattintás folytán mégiscsak hasznos lehetne a már mások által is felvetett lehetőség: ha úgyis foglalásban van a foglalt listáról kosárba helyezett termék, nem lehetne megoldani, hogy a kosárból is lehessen foglalásba tenni terméket vagy termékeket? Így egyrészt a már korábban lefoglalt termékek elvesztését sem csak egy soron következő rendeléssel lehetne elkerülni, de az eleve kosárba dobott (és ha jó az előbbi levezetésem, még nem foglalt) termékeket is foglalásba lehetne tenni.

Ej, nem csak szokni kell az új rendszert, de jó lenne pontosan meg is érteni. :)


Az eleve kosárba helyzett termékek készletét nem foglalja a rendszer, jól gondolod. A kosárból vissza funkciót természetesen tervezzük, megpróbáljuk mihamarabb. Egy részletesebb ismertetőt is kiteszünk nemsokára.
Xpress moderátor.
1
2021. január 29., péntek 8:54
Xpress írta:
Természetesen a foglalásból kosárba került termékek is tulajdonképpen továbbra is foglalt terméknek tekinthetők. Ugyanúgy jelzi a rendszer a kosárban, hogy ez egy foglalt termék, ugyanúgy tartjuk a készletet és az összes többi foglalásra vonatkozó paraméter is megmarad (meddig foglalható) továbbá a kosárban található foglalás is a foglalható összmennyiség része, tehát ha eléri valaki a maximális foglalható mennyiséget, a kosárba helyezés után sem lehet addig újabb terméket foglalni, amíg nem törlünk valamitr a foglalásból vagy nem rendeljük meg a foglalt terméket. De a készletet azt tartjuk.


Ez így remek.

De ha jól sejtem, az eleve kosárba dobált termékekre nem igaz, magyarán ha több terméket szeretne ütemezni az ember, célszerű azokat előbb foglalásba tenni, mert csak így nyeri el a foglalt státuszát. Jól gondolom? Vagy már eleve a kosár is foglalásként működik, és maga a foglalás inkább csak félretételi, előrendelési lehetőségként funkcionál?

Ezeket lehet, jobb lenne majd részletesen kifejteni az információknál. :)

A foglalásoktól alaposan megfontolt kosárba helyezéssel ugyan nincs jelentősége, de félrekattintás folytán mégiscsak hasznos lehetne a már mások által is felvetett lehetőség: ha úgyis foglalásban van a foglalt listáról kosárba helyezett termék, nem lehetne megoldani, hogy a kosárból is lehessen foglalásba tenni terméket vagy termékeket? Így egyrészt a már korábban lefoglalt termékek elvesztését sem csak egy soron következő rendeléssel lehetne elkerülni, de az eleve kosárba dobott (és ha jó az előbbi levezetésem, még nem foglalt) termékeket is foglalásba lehetne tenni.

Ej, nem csak szokni kell az új rendszert, de jó lenne pontosan meg is érteni. :)
Vicces gyerek vagy Sully, ezt díjazom. Téged nyírlak ki utolsónak.
0
2021. január 29., péntek 8:32
Még egy technikai jellegű információ. A fejlesztések élesítésekor néhány percre le kell kapcsoljunk az oldalt, ilyenkor hibaüzenet látható, nem elérhető az oldal és a visszakapcsolás után néhány percig belassulás tapasztalható. Naponta legfeljebb 1-2 esetben töltjük fel a frissítéseket és igyekszünk kevésbé forgalmas órákra tenni a frissítéseket, de ha komolyabb problémát orvosolunk, akkor ez napközben is elkerülhetetlen sajnos. Úgyhogy ezért is kérjük és köszönjük megértéseteket, türelmeteket :)
Xpress moderátor.
0
2021. január 29., péntek 8:28
Gyulus írta:

Nem hiba (remélem), csak egy kérdés.

Van ez a foglalási rendszer, ahonnan vagy törlünk termékeket, vagy a kosárba tesszük őket. Utóbbival kapcsolatban kérdezném, hogy ha már nincs a foglalásban, mert átkerült a kosárba, akkor még ugye fenn van tartva számunkra az adott kiadvány? A kosár is egyfajta foglalásként működik, vagy hogyan van ez? Csak amiatt kérdezem, mert hagyományosan a kosár tartalma még kvázi szabad préda a rendelés leadásáig. Itt most ez hogyan működik?

Természetesen a foglalásból kosárba került termékek is tulajdonképpen továbbra is foglalt terméknek tekinthetők. Ugyanúgy jelzi a rendszer a kosárban, hogy ez egy foglalt termék, ugyanúgy tartjuk a készletet és az összes többi foglalásra vonatkozó paraméter is megmarad (meddig foglalható) továbbá a kosárban található foglalás is a foglalható összmennyiség része, tehát ha eléri valaki a maximális foglalható mennyiséget, a kosárba helyezés után sem lehet addig újabb terméket foglalni, amíg nem törlünk valamitr a foglalásból vagy nem rendeljük meg a foglalt terméket. De a készletet azt tartjuk.
Xpress moderátor.
1
2021. január 29., péntek 8:27
Még egy ötlet a kritikák kapcsán!

Tetszik ez a megoldás a termékoldalon, hogy adott film egyéb kiadványverzióit is rögtön látjuk, és könnyedén válthatunk közöttük.

Mivel a kritika java részt jó esetben magáról a filmről (is) szól, nem feltétlenül vagy nem csak az adott kiadványról, tök jó lenne, ha a kritikák minden változatnál megjelennének mondjuk úgy, hogy magánál a kritikánál lenne feltüntetve, hogy melyik kiadványnál íródott. Olyan sok úgyse készül belőlük. A sorrendet akár a lájkok száma is meghatározhatná.

Így pl. a Tenethez írt kritikám látható lenne a DVD-nél is, csak mondjuk az avatár mellett meg lenne jelölve, hogy a Blu-ray steelbookhoz íródott. Így ha az adott írás kitér a külcsinre vagy az extrákra (utóbbiakat éppen csak megemlítettem, előbbiről meg szót sem ejtettem), az olvasó látja, hogy az nem feltétlenül igaz a műanyagtokos DVD-re is. De a film meg nyilván ugyanaz.

Mit gondoltok?
Vicces gyerek vagy Sully, ezt díjazom. Téged nyírlak ki utolsónak.
0
2021. január 29., péntek 8:15
Xpress írta:
Sziasztok!
Anélkül, hogy kiemelnék néhány hozzászólást a rengeteg hasznos és konstruktív kritikából egy kis összefoglalót és helyzetjelentést írnék általánosságban.
...


Nem hiba (remélem), csak egy kérdés.

Van ez a foglalási rendszer, ahonnan vagy törlünk termékeket, vagy a kosárba tesszük őket. Utóbbival kapcsolatban kérdezném, hogy ha már nincs a foglalásban, mert átkerült a kosárba, akkor még ugye fenn van tartva számunkra az adott kiadvány? A kosár is egyfajta foglalásként működik, vagy hogyan van ez? Csak amiatt kérdezem, mert hagyományosan a kosár tartalma még kvázi szabad préda a rendelés leadásáig. Itt most ez hogyan működik?
Vicces gyerek vagy Sully, ezt díjazom. Téged nyírlak ki utolsónak.
0
2021. január 29., péntek 7:34
Sziasztok!
Anélkül, hogy kiemelnék néhány hozzászólást a rengeteg hasznos és konstruktív kritikából egy kis összefoglalót és helyzetjelentést írnék általánosságban.
Azt biztos tudjátok, hogy induláskor használhatatlanul lassú volt az oldal, ez a kereső/szűrő rendszernek volt "köszönhető", amit nem tudtunk tesztüzemmódban terheléses próba elé állítani. Nem vált be a kód, úgyhogy tűzoltásként lebutítottuk a keresést (kiiktattuk a szűrőt), ezért végre felgyorsult az oldal, viszont sajnos a kategória-oldalak baloldali sávja (ahol a szűrés kapott helyet) üres maradt és a szofisztikáltabb keresés lehetősége megszűnt. Természetesen visszakerül hamarosan egy szűrő, illetve gyorsgombokat it teszünk majd a sávba, ahonnan újra elérhetitek a szokásos gyorslistákat (aktuálisan akciós termékek, újdonságok, friss a kínálatban, igény szerint betű/ár, stb. szerinti lekérdezés, miegymás).
A keresőt is átdolgozzuk úgy, hogy megmaradjon a szabad keresés lehetősége a termékek teljes tartalmában, specifikációjába, stb. ugyanakkor relevancia szerint rendezi majd a találatokat a rendszer, tehát előbb azokat a termékeket mutatja majd, amelynek a címében szerepel a keresett kifejezés.
A fórum problémáit is orvosoljuk (főoldalak normális tördelése, mobil-optimalizáció, termék-fórumok indítása csak akkor, ha hozzászólás is születik, stb.)
Nem ígérem, hogy ezeket 1-2 napon belül láthatjátok, de azt igen, hogy nagyjából egy héten belül a legtöbb hasonló problémát orvosoljuk majd.
Ennek az az oka, hogy egyelőre az oldal sebességének növelése után a háttérfolyamatok éles használata során tapasztalt esetleges apró hibákat javítjuk, vagy ezeket optimalizáljuk. Erre sem volt lehetőség tesztkörnyezetben, mert - mint írtam korábban - a kapcsolódó szolgáltatások (aktív összeköttetés a számlázó-, fizető-, szállító-partnerekkel) működésének egy része csak az éles rendszerben aktív, menet közben látjuk, hogy mi működik jól és mi nem (természetesen nem létfontosságú dolgokról van szó, sokkal inkább a fizetés, szállítás, számlázás utáni kommunikációk letisztázásáról - például az első GLS-etikettek nyomtatásakor derült ki, hogy nem a nyomtatónak megfelelő méretű etikettek érkeztek a rendszerünkbe).
Úgyhogy ha komolyabb változást nem láttok még 1-2 napig az nem azért van mert nem dolgozunk, hanem mert előbb a backoffice funkciókat szeretnénk bombabiztossá tenni, aztán elkezdjük kipipálni az általatok felvetett problémákat, kéréseket is.
Úgyhogy nagyon köszönjük az eddigi türelmeteket és hozzászólásaitokat, ezentúl se kíméljetek minket. :)
Xpress moderátor.
2
2021. január 29., péntek 5:58
Még valami. A termékekhez kapcsolódó fórumszekcióban van egy rakás téma nulla hozzászólással. Talán az az oka, hogy ha nem létezik hozzá még téma, de valaki a termékoldalon oda kattint, automatikusan létrejön. Ezt jobb lenne különválasztani, és már a termékoldalon megkülönböztetni, hogy vagy létező fórumtémához mehessünk át (ha már van), vagy nyithassunk újat (ha még nincs), de utóbbi esetben annak ára egy hozzászólás legyen. Pont úgy, mint a régi oldalon.

Az üres témákat meg ki kellene gyomlálni.
Vicces gyerek vagy Sully, ezt díjazom. Téged nyírlak ki utolsónak.
1
2021. január 29., péntek 5:47
Írtam egy kritikát a Tenethez. Klassz, hogy megszűnt a jóváhagyási procedúra, ami csak elvette az ember kedvét az írástól.

Már csak az a kérdés, ki botlik bele így, pláne, hogy egy már nem kapható termékhez került (mivel azt vettem meg).

Hasznos lenne, ha az új kritikák is ismét megjelennének a főoldalon, hátha újra felpörög ez is. Amellett emlékszem, ezt már az előző oldalon is én javasoltam, s most újra megteszem: termékhez kapcsolódó fórumtéma esetén kellene egy link vissza a termékhez.

Erről van szó:
https://www.xpress.hu/tenet-bdbonusz-bd-limitalt-femdobozos-valtozat-steelbook

Plusz egy "apróság": a hozzaszólás szerkesztésekor mobilon megjelenő formázási ikonok nagyon picik.
Vicces gyerek vagy Sully, ezt díjazom. Téged nyírlak ki utolsónak.
0
2021. január 28., csütörtök 23:37
A főoldalon, ha kiválasztok egy kategóriát, a bal oldali szűrés ugyan látható, választható, de semmi hatása nincs a találatokra. Ez így bosszantó. Ha nem lehet megoldani, hogy működjön, inkább vegyétek le! Úgy, ahogy a keresések esetén, ahol nincs semmilyen szűrés. Igaz, így elég kezdetleges a keresés, de legalább nem látszik a nem működő szűrés.
0
2021. január 28., csütörtök 23:02
Filmgyûjtés - www.youtube.com/c/filmgyujtes írta:
Kedves Xpress!
A termékjellemzőknél a sorrendet nem lehetne valahogy átállítani? Műfaj, hang, felirat és a többi lenne szerintem a megfelelő sorrend. A hang és feliratoknál a kis zászlókat nem lehetne visszahozni? Továbbá a pontos megjelenési dátumot meg lehetne jeleníteni valahol?
Köszi!


Még annyi, h a címnél országnak csak Magyarországot lehet megadni! 😉😁
0
2021. január 28., csütörtök 22:54
Stanley Ipkiss írta:
GLS már 15 ezer lett, nem? Vagyis 15 ezer felett ingyenes, ez korábban 20 ezer volt... Vagy elírás?


Az Információ \ Szállítás és visszaküldés pontban 15 ezer szerepel, de a rendelési folyamatnál 20 ezret írt. Egy próbával könnyen ki lehet deríteni, melyik a helyes.
Vicces gyerek vagy Sully, ezt díjazom. Téged nyírlak ki utolsónak.
0
2021. január 28., csütörtök 22:38
További észrevételek:
- az ABC szerinti listázás nagyon hiányzik
- gyártók / forgalmazók szerinti listázás szintén hiányzik
- akciók külön listázása hiányzik

Jack Harper írta:
Első benyomások :

- a termékeknél nem látni, hogy hány darab van még készleten
- a foglalásnál nincs külön téve a már készleten lévő termékek és a beszerzés alatt lévő termékek
- a foglalásnál nem látod egyben a termékek végösszegét csak a kosárba tételkor
- ha valamit a kosárba tettél, akkor az már nem módosítható
- a fórum átláthatatlan
2
2021. január 28., csütörtök 22:30
Dooku gróf írta:
Kedves Xpress!

Többen is jelezték, hogy túl színtelennek találják az új oldalt. Én is így érzem, meglátásom szerint ez a fehér háttér miatt érezhető. Ha vissza tudnátok hozni a megszokott kékes, szürkés és narancssárgás színeket mind a weblap, mind pedig a fórum esetében, talán kicsit visszajönne a régi, megszokott hangulata is az oldalnak. Így nagyobb lehetne az elfogadottság. Nem mellesleg a szemnek is kímélőbb lenne a felület


Azt a felületet új megjelenések reklámjának, bannerjének is lehetne használni. Talán az hasznosabb volna, mint egy statikus színes háttér!
0
2021. január 28., csütörtök 21:56
Szomorú vagyok. Nagyon hasznos volt bal oldalon a menüsor, ami mostanra eltűnt. Nem találok dolgokat, az oldal nehezebben kezelhető. Régen pl. csak rányomtam az akciókra és tudtam nézelődni, most nem találok ilyen opciót. Egy oldalon volt a kosár és a kívánságlista, sokkal áttekinthetőbb volt. Voltak kategóriák, krimi, sci-fi, stb. Ilyet sem találok. Hol az adminisztráció, a rendelési beállítások? stb.
,,Jót s jól!"
1
2021. január 28., csütörtök 21:49
Kedves Xpress!
A termékjellemzőknél a sorrendet nem lehetne valahogy átállítani? Műfaj, hang, felirat és a többi lenne szerintem a megfelelő sorrend. A hang és feliratoknál a kis zászlókat nem lehetne visszahozni? Továbbá a pontos megjelenési dátumot meg lehetne jeleníteni valahol?
Köszi!
0