piftuka írta:
Ha csak annyit kiír a rendszer, hogy éppen mennyi van készleten egy termékből, az szerintem nem manipulál a vásárlásra, mint az Alza promóciós célú szövegei. És mi van akkor, ha nincs feltüntetve darabszám, és éppen azért marad le valaki az adott termékről, mert azt hiszi, hogy bőven van még készleten?
Akkor már nem az ilyesmibe kellene belekötni, hanem abba, hogy az offline üzletek hogyan alkalmazzák a manipulatív termékelhelyezést a polcaikon, meg a pénztárak előtt...
A termékek megjelenési dátumai mellett a darabszám (1,2,3,4,5-10) is visszakerülhetne, ami segítené a vásárlások ütemezését. Köszi!
Igen, ezt többen is javasoltuk már, nyilván ott van a listán. :)
Mint vásárló, én is örömmel látnám ezt a funkciót, de óvatosan ezzel!
Az ALZA jelenleg - mert legjobb tudomásom szerint még nem született meg a hatósági döntés a fellebbezés után - éppen egy ~fél milliárd forintos GVH bírság elé néz, mert alkalmazták a "mennyi van még készleten" jellegű, darabszámokkal megjelölést.
A törvény a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok egyikének tartja azt a fajta ösztönzést, ami azt mondatja a fogyasztónak, hogy "ha (most) kimarad, akkor (végleg) lemarad".
Lásd: https://gvh.hu/sajtoszoba/sajtokozlemenyek/2020-as-sajtokozlemenyek/elhamarkodott-vasarlasra-biztathatja-a-fogyasztokat-az-alza
Szvsz jobb az óvatosság.
Igen, ezt többen is javasoltuk már, nyilván ott van a listán. :)
Mint vásárló, én is örömmel látnám ezt a funkciót, de óvatosan ezzel!
Az ALZA jelenleg - mert legjobb tudomásom szerint még nem született meg a hatósági döntés a fellebbezés után - éppen egy ~fél milliárd forintos GVH bírság elé néz, mert alkalmazták a "mennyi van még készleten" jellegű, darabszámokkal megjelölést.
A törvény a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok egyikének tartja azt a fajta ösztönzést, ami azt mondatja a fogyasztónak, hogy "ha (most) kimarad, akkor (végleg) lemarad".
Lásd: https://gvh.hu/sajtoszoba/sajtokozlemenyek/2020-as-sajtokozlemenyek/elhamarkodott-vasarlasra-biztathatja-a-fogyasztokat-az-alza
Szvsz jobb az óvatosság.
Ha csak annyit kiír a rendszer, hogy éppen mennyi van készleten egy termékből, az szerintem nem manipulál a vásárlásra, mint az Alza promóciós célú szövegei. És mi van akkor, ha nincs feltüntetve darabszám, és éppen azért marad le valaki az adott termékről, mert azt hiszi, hogy bőven van még készleten?
Akkor már nem az ilyesmibe kellene belekötni, hanem abba, hogy az offline üzletek hogyan alkalmazzák a manipulatív termékelhelyezést a polcaikon, meg a pénztárak előtt...
Üdv a Tudatos Fogyasztói Társadalomban!
2