Kit érdekel, ki kap Oscart.... Rongyrázás az egész, a háttérben lobbizás és lekenyerezés hegyekkel. Én is majd csinálok egy filmet, mondjuk transzvesztitákról, akik a hitleri Németországból menekülnek, és megalapítják a Soho-t Londonban - történelem hamisítás, a la művészi szabadság rulezz -, akikre Goebbels ráküld párt SS-hóhért, de a transzik kicselezik őket, elmennek az USA-ba, és beállnak cowboykodni, majd a háború után nem sokkal alijjáznak. Tuti oscar, főeg ha kiküldök a bizottság tagjainak extra dvd-kiadást, meg mindenféle ártatlan ajándékot.
Nevetséges, nem is néztem. Ha a Boradback Mountain az év legdícsérendőbb alkotása, akkor Holywood ássa el magát jó mélyre. Aztán persze a Crash is kötelezően megkapta a maga kis szoborcskáját, mert szegény négerek szerepelnek benne. Adott a recept: Buzik, elnyomott kisebbségek szerepeltetése tuti siker.
Ne-vet-sé-ges.
Mondjuk Philip Seymour Hoffman, Rachel Weisz és George Clooney simán megérdemelték a szobrot, csak egy a baj: Ez a díj már messze nem olyan jelentőségű, mint amilyen csak néhány évvel ezelött volt.
Érdekes a King-Kong esete is vizuális effektek terén. Anno sem a SW egyetlen része, sem a Matrix nem kapott ilyen elismerést a kategóriában. Miért is? A KK messze nem forradalmi, ellenben z iménti két példával - hangsúlyozom: vizualítás terén. Ugyan ez érvényes a hang-kategóriára is. Ráadásul a KK-ban nem egy olyan jelenet van, amely esetében erősen kilóg a lóláb, a vetített háttér egyértelműsége, vagy a karakterek béna érintkezése. Szóval nem vágom.
És persze nevetséges ez az egész.