Na, azért lassabban azzal a bábledarálással! Jim Henson, aki rendezőként jegyzi e mesét, a bábművészet Walt Disney-je, áldásos tevékenységének lenyomata az első Frank Oz-zal (ugye őt nem kell bemutatni!), és a talán kevésbé ismert nevű Jerry Nelsonnal készített 9 perces, Oscarra jelölt "Time Piece" című rövidfilmtől a legendás Muppet Show-n, és Sesame Street-en keresztül a "Labirintus"-ig, illetve az 1990-es "Boszorkányok"-ig (Angelica Houston) terjed. Az említett trió sajátos műfajt teremtett, mely generációk sorát örvendeztette meg egyedülálló, bájos humorával. Breki (Kermit) és Miss Röfi (Piggy), Jim Henson és Frank Oz halhatatlan párosa egyszerre romantikus és frenetikus, máig megunhatatlan a sok geg, a remek jelenetek, műsorok, melyek nem csupán a sztárvendégek miatt váltak népszerűvé. A Sesame utca már nemcsak szórakoztat, hanem oktató-nevelő célzattal is bír, szintén nagyon népszerű volt világszerte. A "bábosok" külön is szerencsét próbáltak. Frank Oz előbb színészként mutatkozott a kamera előtt, több John Landis vígjátékban láthattuk, (pl. Blues Brothers, Szerepcsere, Kémek, mint mi, Harapós nő) majd idővel a kamera mögött is egyre jobban feltalálta magát, olyan filmek gyártásával, mint a Rémségek kicsiny boltja, A riviéra vadorzói, Isten nem ver Bobbal, A boldogító nem, Fergeteges forgatás, A szajré vagy A stepfordi feleségek.
Jim Hensonra visszatérve, a Labirintust írta, és rendezte is, (ebben is szerepel Frank Oz) Társíróként még fellehetjük a Monty Pythonból Terry Jonest is!
Jim Henson földi pályafutása az 1990-es Boszorkányokkal végetért, ebben az évben távozott a bábbirodalmat létrehozó zseni.
A Labirintusról csak annyit mondanék, nem szabad elverni a port egyetlen alkotáson sem amiatt, mert időközben felnőttünk! A mesék örökéletűek, csak mindig másokhoz szólnak, technikailag lehet, hogy megkopnak, de a nemes alkotói szándék, a szórakoztatás felnőtt fejjel is tolerációt kéne, hogy kiváltson a nézőkből.
Okulásképp Peter Pan történetét tudnám mindenkinek ajánlani!