A Begins tényleg nem nagyon nagy durranás, de azért nem mondanám, hogy Nolan "semmilyen" rendező. Számomra A tökéletes trükkel húzott talán legnagyobbat, a Mementóban "csupán" az ötlet eredetisége nagy, ahogy leforgattak egy filmet, és a jelenetválasztást hátulról nyomatva kultfilmet gyártottak. Ez A sötét lovag nem rossz, kár, hogy a Ledger-hisztéria előbb az egekig srófolta, majd miután kifulladt a szimpátiakoffein, többeknél lelohadt a pontozóskála. Érdekes lett volna e közjáték nélkül megtapasztalni a film erejét, de ez a vágy már csak vágy marad. Nolannek még sok-sok éve van arra, hogy sok-sok jó filmet gyártson. Hogy milyen rendező, arra érdemesebb lesz visszatérni mondjuk 10-15 év múlva.
Stílusjegyekről meg csak annyit, hogy amiket itt felsoroltál, azok számomra inkább mind negatívumként felhozható klisék, akár Tony Scott, akár Michael Bay esetében. A bátyó Scott már más tészta, nála sokoldalúbb rendező nem igen van, otthonosan mozog minden műfajban, talán csak pornót nem forgatott ezidáig. Ennek ellenére nem tudnék mondani egy olyan hűde jellegzetes dolgot, amire rá lehetne mondani, hogy ez igazán "ridlis", ha csak azt nem, hogy az a stílusjegye, hogy mindig más és más. Lehet valaki jó rendező anélkül is, hogy nem mindig ugyanazt a (mondjuk kockásfülű) nyulat húzza elő a cilinderből. Ha Donnernél se láttál egyezést a filmjeiben, akkor Nolannél miért keresed? Nem strapálom magam mozifilozófiával, kétféle film van, az amelyik tetszik, meg az, amelyik nem, ez ilyen egyszerű. :)