Egyetértek. A valaha elkészült egyik legjobb bűnügyi történet, aminek szerintem a legnagyobb erőssége a melankóliában hajló hangulata. Középpontban a mindent elsöprő szenvedély érzékeltetésével-James Stewart hatásos alakításában. Illetve az elveszett szerelem utáni vágyakozás halálpontos leírásával.
Ami még minden egyes újra nézés alkalmával elvarázsol-természetesen a zene mellett-az Kim Novak különleges szépsége. Igazi femme fatale, nyomokban talán még Sean Young is visszanyúlt a karakterhez a Szárnyas fejvadász forgatása idején. Érdekes adalék volt még számomra Barbara Bel Geddes szerepeltetése: talán a melankólikus hangulat ellenpontozásaként alakítva egy igazi tűzről pattant, életrevaló menyecskét. Ő ugyebár sok évvel később a Dallas mamájaként aratott maradandó sikereket a sorozat rajongói körében.
Hitchcock mindig szeretett különféle technikai újításokkal kísérletezni filmjeiben. Itt James Stewart karakterének rövid rémálom-jelenete érdemel ebből a szempontból figyelmet, illetve a főhős szédülésének érzékeltetésére alkalmazott zoom technika. Talán érdekes lehet, hogy végül a bűnös elnyeri-e a méltó büntetését... Szerintem egyáltalán nem lényeges. Az ütős befejezés és J. Stewart zárójelenete feledteti ezt az apró hiányérzetet.
Ami még minden egyes újra nézés alkalmával elvarázsol-természetesen a zene mellett-az Kim Novak különleges szépsége. Igazi femme fatale, nyomokban talán még Sean Young is visszanyúlt a karakterhez a Szárnyas fejvadász forgatása idején. Érdekes adalék volt még számomra Barbara Bel Geddes szerepeltetése: talán a melankólikus hangulat ellenpontozásaként alakítva egy igazi tűzről pattant, életrevaló menyecskét. Ő ugyebár sok évvel később a Dallas mamájaként aratott maradandó sikereket a sorozat rajongói körében.
Hitchcock mindig szeretett különféle technikai újításokkal kísérletezni filmjeiben. Itt James Stewart karakterének rövid rémálom-jelenete érdemel ebből a szempontból figyelmet, illetve a főhős szédülésének érzékeltetésére alkalmazott zoom technika. Talán érdekes lehet, hogy végül a bűnös elnyeri-e a méltó büntetését... Szerintem egyáltalán nem lényeges. Az ütős befejezés és J. Stewart zárójelenete feledteti ezt az apró hiányérzetet.
0