"Ez egy igazán jó film. Örülök, hogy ki meri adni a Budapest Film."
"A rend vezetője alighanem kiérdemelte az Évezred Boszorkánya címet. Ennél aljasabb dögöt még nem láttam filmben. Mikor az apácás film alatt elsírja magát, annál álszentebb dolgot még életemben nem láttam. Ami a legszomorúbb, hogy (függetlenül attól, hogy megtörtént) a néző teljesen elhiszi mindazt, amit ezek a lányok szenvedtek. Remek film, de ezt valahogy nem lehet minden héten megnézni."
"(...)
"Mullan rendkívül erős jelenetekkel leplezi le a katolikus egyház álszentségét: Az azilumot irányító apácák célja nem a lányok átnevelése, jó útra terelése, hanem azok kihasználása és birtoklása.
(...)
A sok társadalomból kiszorított szerencsétlen csupán ingyen munkaerőt jelent számukra, kik a fogvatartóktól való rettegés és a beletörődés hatására megszűnnek individuumként létezni.
(...)
Ezzel a film hű korrajzot ad az akkori Írországról, lakóinak életérzéseiről, az ír társadalom felett uralkodó dogmatikus egyházról"
Ezeket a baromságokat a mozinet.hu lapról ollóztam.
Sajnos ez már kortendencia, hogy a katolikus egyház lejáratásán fáradoznak szélsőbaloldali és liberális európa-idegen körök.
A film és a filmet méltatók torz módon azonosítanak egy-egy lokálisan szélsőséges jelenséget magával az Egésszel- ezesetben a katolikus egyházzal. Egyébiránt a film hamisításokon alapul, és a társadalom által kirekesztett elemeket az egyház bűnének tud be.
Szeretném, ha a Budapest Film liberális agyamentjei kiadnának olyan filmeket, amelyek más megközelítésben mutatják az egyházat, vagy egy-egy szerzetesrendet. (Napfivér, holdnővér, Rourke-féle Francesco stb.)
És jó lenne olyan filmeket készíteni, amely a zsidóságot, a kommunizmust, a globalizmust és annak valódi arculatát tárná a nézők elé.
Ezernyi ilyen filmet lehetne készíteni.
A filmről annyit: álszent, ostoba, valótlanság, gagyi naturalizmus, liberális célokból felfeslő ideológia."
"Kedves Pál, szerintem ez nem politika fórum, ha ideológiai maszlaggal teletömött fejjel ülsz le filmeket nézni, nem fogsz tudni objektív kritikákat írni. Amivel támadod a filmet: "népnemzeti" közhelyszótár, semmi több."
"Kedves Pál!
Ha valami gondod van a filmmel,elöször inkább a gyártót keresd meg.
Ha pedig a Budapest Filmnek írsz,szerintem válogasd meg a jelzőidet."
"Minden film és művészeti alkotás ideológia, valakinek, valakiknek társadalomról, emberről, Istenről, államról alkotott nézeteit jeleníti meg vagy erőteljesen, vagy látensen. Ha egy író, költő nem beszél valamiről, vagy valakíről, az is állásfoglalás. (lásd Shakespeare és a vallás A.H. Taine, G. B: Shaww. G K. Chesterton stb. )
Az, hogy melyik kiadó milyen filmeket jelenít meg, az is ideológia, értékítélet kérdése, mint az, hogy melyik film tetszik nekünk és melyik nem.
Így, Kedves Csabaga és Kedves Mabuse, ha ti üres fejjel ültök le filmet nézni, az a ti bajotok. Az már egy közösség problémája, hogy a világba fröcsögitek tudatlanságotok, rosszindulatotok, proli-weltschaaungotok minden mocskát.
Rólatok írta Mallarmé az Ablakok című versét. "Orromba bűzlik a butaság hányadéka, mikor legkékebb az Azúr"- így Mallarmé.
Azt javaslom, művelődjetek, vagy növesszetek agyat, mielőtt rontjátok a közizlést.
A filmről pedig annyi, olyan mint a reklám - a szemetet is szépen lehet csomagolni, főleg ilyen ostoba voltaire-iánus köntösben.
Nem a rendező szakmaiságával van baj, hanem azzal a szándékkal, ami világra vajúdta ezt az ideológiai szörnyszülöttet.
A Budapest Filmről pedig annyit, hogy nem az a baj, hogy kiadnak ilyen filmeket, hanem az a baj, hogy csak ilyen filmeket adnak ki!
Ezért ez a tudatos antiklerikális filmkiadás az ideológiai maszlag, kedves Csabaga és Mabuse.
Egy kérdésem van hozzátok: Ti a Budapest Film fizetett ügynökei vagytok, vagy csak a közizlést romboló magányos terroristák?"
Így kezdődött. Olvassa el! A stílus amadeus stílusától szerintem nem különbözik.
"A filmet nem láttam, így nem tudom osztályozni,szóval a pontozást ne vegyétek figyelembe, de a gép máshogy nem engedi elküldeni az üzenetet, azonban hadd szóljak hozzá csendben ehhez a vitához: jómagam is katolikus vagyok, ennek ellenére elismerem, hogy az egyház igenis követett és követ el komoly hibákat. Ez a film megtörtént eseményeken alapul, ami eléggé szomorú, de ettől még nem kell az egész egyházat "mosni". Pár ember ostoba, mindenféle igazi vallásosságot nélkülöző elképzeléséből sajnos nőttek már ki máskor is ilyen dolgok az egyházban. Összességében azonban nem EZ a jellemző, így az is szomorú, amikor valaki csak az ilyen esetekről hallva mond véleményt az egyházról. Ilyenkor elfelejtődik a humanitáriánus munka, a kultúraterjesztés, az elesettekkel való valódi törődés és minden egyéb pozitívum. A Budapestfil védelmében pedig ccsak annyit: mintha A passiót is ők forgalmazták volna..."
"Kedves Pál!
Mivel a hozzászólásod nem egyéb most már mint közönséges személyeskedés és gorombáskodás anélkül,hogy bármit tudnál rólam(én egy szóval sem bántottalak csak egy kicsit kultúráltabb stílusra kértelek,sajnos eredménytelenül),így a témát a magam részéről lezárom."
"Megnéztem. Elképesztőek, amik azokban a zárdákban történtek. Megrendítő, és egyben szomorú. Hogy mit szenvedtek ott az emberek?! És, amit a film bemutatott, csak egy része a valóságnak. Még mindig teljes letargiában vagyok. Egyszer mindenki nézze. Ajánlott!"
"A filmet én sem láttam, ezért a kritika csak muszájból van ott, vegyétek semmisnek. Nem áll szándékomban beleszólni ebbe a vitába, de visszaolvasván nem egészen értem, Pál stilusában mi kivetnivalót találtatok - kicsit talán szenvedélyesebben, de nem vagdalózva, hőbörögve és fikázva fejezte ki mondandóját, és legalább érvekkel támaztotta alá nézeteit - namost az más téma, hogy egyet értünk e vele, viszont a vita éppen erről szól: észérvek ütközése. (ne keverjük a veszekedéssel)" Később ő lett az antikrisztus...
"NEM ÉRTEM MIÉRT NEM FÓRUMBAN BESZÉLGETTEK A FILMRŐL
MIÉRT ITT AZ ÉRTÉKELÉSNÉL"
"Kedves Pál, én udvarias formában fejeztem ki rosszalló véleményemet "kritikád" miatt, amire te pökhendi, lenéző stílusban reagáltál. Rendben, ez nem engem minősít, viszont arra vigyázz: akármennyi idézettel is bombázol minket, "elképesztő" műveltséged bizonygatva - mivel azokat csak a saját "igazad" alátámasztójaként értékeled, és fel sem merül benned a gondolat, hogy pl. Mallarmé esetleg a hozzád hasonló kis zsebnáci-félékről írta az általad citált sorokat, ezért valószínűleg egy büdös kukkot sem értesz belőlük- mint ahogy ebből a filmből se sokat.
Bocsánat mindenkitől, részemről tényleg befejeztem."
"Kedves Mabuse!
Beszélhetünk Mallarméról, bár nem ide tartozik, de magam is nem egy Mallarmé verset fordítottam le, így állíthatom, több kompetenciám megítélni az alábbi idézet célpontjait. Egyébként nézz utána, mikor élt, s akkor nem fröcskölnél ilyen ostobaságokat. Ezenfelül nem vagyok a nemzeti szocialista párt tagja sem, tehát kifejezésed nem sértő, hanem műveletlenséged éktelen bizonyítéka.
Mullan nem jó rendező, mikor a művészi igazság nem célja, s nem eszköze az alkotásban. A világ elcsúfítása a cél az ilyen rendezői attitüdök jelenlétében.
Ez a liberalizmus utolsó öklendezése, mikor nincs érve.
A filmről továbbra is állítom, hogy durva, hazug és értelmetlen, ugyanakkor megszokott támadás az Egyház ellen, melynek a valósághoz kevés köze van. Járj a történelmi tények nyomában, és akkor talán elgondolkodsz saját tudatlanságod felett."
Vagy amadeus első hozzászólásai:
"Hej, te bunkócska te drága!"
""Ahogy végiolvastam a hozzászólásokat,az önről beugrott valami,az a címe" Hetedik"!"
Hát ekkora barmot...!
Halley, röpülj ki a világűrbe, és elég ha hetvenegynéhány év múlva jössz vissza!"
"Reno a hülyeség legnagyobb mértékegysée, melyet csak hatványkitevővel lehet kifejezni.
Pl.: ' Reno 7X 10 a huszonnegyedik hatványon, amely azért is hatalmas szám, mert 1 Reno =10000000000000 Furi, de 1 Furi= 1000000000000Sutter_Cane.
A filmet pedig csak negatív hatványkitevővel tudom értékelni igazából!"
"Kifelejtettem Smasszer Ádámot, a tüdőfejű verőlegényt.
1Smasszer Ádám= 100000000 Reno."
Én ekkor jöttem rá, hogy ön egy matematikus zseni, aki a matematika tudományának alapos reformjára készül...
"Úgy látom, A takonygombócok lázadása című filmhez új epizódok születnek.
A Jubei című egy genetikai botrányról szól, mely fingszagú szájszagával tovább pusztít!
S visszatért Halley is. Egy kicsit túl korán. Úgy látszik égett a valaga, bűze őt is visszaűzte. Aztán itt rontja a levegőt a disznófejű nagyúr, aki Pálnak adja ki magát. Szerencsétlen marha, ennyire gyáva, alamuszi szamár. Tipikus liberális. Más neve alatt izgat, sunyi tömegember.
JézusKirály a csúcs. Újrakeresztelem. Legyen ettől kezdve a neve: Antikrisztus. Tipikus szarember, ha egyáltalán embernek lehet nevezni az ilyet. Egyszer magát is lehúzhatná. A csatornázási műveknek fel sem tűnne.
Viszlát takonygombócok!"
Bevallom ez a kedvencem:
"Jaj drága névtelen(noname)szarjani!
Rólad megfeledkeztem. Pedig hárman lennének akadémikusok a te libidód feltérképezésekor. Öregem, te vagy a szellemi feketelyuk. Olyan sötét vagy, hogy a negró világít a szádban. Remélem Halley beléd fut, bár lehet, hogy belőled nőtt ki!"
"Én is a tiedén, seggfej!
Íme itt a kritikám: Gyenge, hazug, provokatív, szánalmas aknamunka, komcsi hulladék tonyblair megrendelésére romlott liberálisoknak, vörösagyú panelpatkányoknak. "Összenő, ami összetartozik"
(utoljára horngyula)"
Na jó befejezem.
Indítványozzunk esszé versenyt: mindezek után miárt szeressök és méltányoljuk amadeust. Nyeremény ehy U-571 DVD (alig használt, DTS hang!)