Igen, a felhozatalból talán őt a legkönnyebb a jó karakterek közé sorolni, de én ebben nem látom a szentimentalizmust. Bár amúgy is újra kéne már néznem, majd figyelek rá ilyen szempontból is, hátha én is felfedezem. Én inkább azt mondom, ő a leginkább emberi, ami pl. Lee Van Cleef-ről kevésbé mondható el, ő már sokkal hidegebb karakter. De nem látom kizértnak, hogy az úton, amin jár, előbb-utóbb Clint karaktere is olyanná váljon, hiszen rokon vonásokat sem nehéz találni azért a két figura között.
A hétvégén újranézem.
0
2011. július 1., péntek 2:19
3721
Hááát én ha rajtam múlik a partnerem élete és valamiért hagyom meghalni, egy magam elé mormolt bocsánatkérést nem éreznék túl szentimentálisnak, legfeljebb a minimális emberiesség amúgy beletörődő gesztusának. Egy ilyentől én azért még nem nagyon látok glóriát a feje fölé. :)
0
2011. június 30., csütörtök 21:09
7926
Vagy mikor Dugót akarja lelőni a kötélről és Tuco közbelép,akkor is bocsánatot kér tőle,hogy hagyja meghalni.Ez az igazi szentimentális tett.
0
2011. június 30., csütörtök 21:08
7926
Hogy ne lenne jó és szentimentális?Mikor Tuco a testvérétől távozóban elmeséli milyen jó bánásmódban volt része,ő látta hogy valójában vitáztak,vigasztaló szavakkal szól hozzá.Segítenek Tucoval felrobbantani a hidat,Vagy a végén.... Egyértelmű,hogy összemosódik a jó és a rossz a filmben,sőt ahogy írod uniszex karakterek.Mindegyikük jó,csak esetekben az a módszer ahogy elérik céljaikat lehet rossz a külső szemlélőnek.A spagetti westernekre ez a jellemző,ahogy abban az időben ez lehetett is,hisz a Cowboyok nem skatulyából előrántott élrevasalt úriemberek voltak,ahogy azt pl. John Wayne megformálja. Szadistának én sem mondanám egyik karaktert sem,a szadizmus azért merőben más.
0
2011. június 30., csütörtök 19:56
3721
Szerintem a Jó, a Rossz és a Csúfban sem nem szentimentális, sem nem szadista: egy outsider ő, aki szarik a szabályokra, törvényre, (köz)erkölcsre. De nem gonosz (nem öl élvezetből), bár nem szeppen meg, ha meg kell húzni a ravaszt. De csak indokolt helyzetben öl, mégha az indokot az ő esetében a saját érdekei diktálják, nem a társadalmi szabályozás. Nincsenek barátai, csak alkalmi érdekszövetségei, nincs elkötelezve sem erkölcsi, sem elvi meggondolások iránt, de az öncélú, élvezettől vezérelt erőszak sem jellemzi, tehát nem szadista. Sőt, ha elfogadjuk a dollár-filmek figuráit ugyanazon karakterekként, akkor még önérdek nélküli jótetteket is találhatunk a repertoárjában. Amúgy a harmadik film címválasztása meglehetősen cinikus, hiszen nincs benne egy "jó" sem, és a "rossz" címkéje is szabadon átragasztgatható egyik figuráról a másikra, Leone egyértelműen szakít a pozitív hős-negatív antihős felállással, és a népmesék és folklórhagyományok elvont világából kiszakítva a valóságos felé közelíti a westernt.
0
2011. június 30., csütörtök 19:19
6925
A jó,a rossz és a csúfban a megtévesztő név("a jó") ellenére szerintem inkább szadista.Hasonlóan a másik két szereplőhöz. Ráadásul,míg Tuco inkább dühből,Angyalszem számításból az,ő inkább csak szórakozásból.
0
2011. június 30., csütörtök 17:32
13392
Én elveszem az égésed élét, mert ez a jelenet nekem is picit zavaros volt első látásra, pont azért, amiért Neked is.
0
2011. június 30., csütörtök 17:25
6403
Már meaculpáztam.
Filmnézés közben nem jött le, hogy abból a kocsiból is kameráznak, csak a mercivel való ütközés. Hiába tud ez a istvúd gyerek.:)
0
2011. június 30., csütörtök 17:22
6403
És már be is égettem magamat.:)
A fekete személykocsi ablaka tört be. Így egymásalá betéve a képeket rögtön lejött, de míg vacakoltam vele addig ne.
És beégésem beég ide örökkön örökké.
0
2011. június 30., csütörtök 17:22
7074
Szerintem az első képen a fekete kocsi belseje látható.
0
2011. június 30., csütörtök 17:19
6403
Végre én is felfedeztem egyedül filmes bakit.:))
A merci szélvédője ripszropsz begyógyult.:)
0
2011. június 29., szerda 21:38
7926
Na ez mindjárt más beszéd. :) Személy szerint sajnálom,hogy nem szerepel többet filmben,viszont megértem.Megértem,de baromira sajnálom....
0
2011. június 29., szerda 21:29
3721
Egyáltalán nem szeretnélek semmilyennek beállítani, végképp nem hülyének. Sőt, örülök, hogy Eastwood-ról foshatom a szót, és valaki még olvassa is. :)
0
2011. június 29., szerda 21:13
7926
Az viszont igaz,hogy kicsit lassabb film,de semmiképp nem giccses vagy unalmas....
0
2011. június 29., szerda 21:13
7926
Ja értem.... Ha megnézed a filmjeit,amit nem ő rendezett azokat is,majd minden filmje a barátságot,családot járja körbe.Különböző karakterek verődnek össze,kötnek barátságokat,vagy szoros már-már családi kötelék alakul ki köztük.Ezek pedig mind szentimentális dolgok.... De mindegy,mert szerintem a Gran Torinoban akkor is legalább olyan tökös mint a Piszkos Harryben.Ha az nem tökösség mikor megvédi a lányt a fekete bandatagok ellen,akkor nem tudom mi az...Ez az ember a kora ellenére el tudja hitetni,anélkül hogy nevetségessé válna,hogy szétverné az egész galerit szó nélkül.A Brian élete és a bibliás hasonlat,(pedig bár érzem én hogy mit akarsz vele sugallni,de hidd el nem vagyok olyan hülye,mint beállítani szeretnél)mindenesetre elgondolkodtató.....
0
2011. június 29., szerda 21:01
3721
...egyébként mindezzel együtt a GT-t éppen arra hoztam fel példaként, hogy annyira azért nem esnek messze a mostani filmjei sem az eddigiektől, csupán bizonyos irányban változnak valamelyest. (És igen, szerintem szelídültek, de ez alatt nem azt értem, hogy az "Én kicsi pónim" élőszereplős feldolgozását várom tőle legközelebb.)
0
2011. június 29., szerda 20:55
3721
Oké, igazad van, én voltam félreérthető. Tehát: eleve Eastwood RENDEZÉSEIRŐL beszéltünk (én is így kezdtem a hivatkozott hozzászólásomat), mindent arra is értettem. A Piszkos Harry-s hasonlat egy átvitt értelemben vett dolog volt, azaz egy emblematikus, a az alkotó személyével összeforrt karakter tulajdonságán keresztül jellemeztem a beszélgetés alanyát, azaz Eastwood-ot, a rendezőt. Csak arra akartam utalni, hogy ahoyan színészként is, úgy rendezőként is nem egy ezerarcú kaméleonról van szó az ő esetében, hanem egy karakterről, egy hozzááláásról, egy attitűdről, amelyet ő maga személyesít meg. Nevezhetjük ezt Eastwood alkotói énjének. Ezt a bizonyos attitűdöt a legtöbben a Piszkos Harry, vagy a korai westernfilmjeinek néma revolverhős karakterével azonosítjuk. És általában rendezőként is ezzel az attidűddel készítette filmjeit, amitől - bármilyen paradoxnak hangzik is - éppen a Gran Torinoban szabadult meg, vagy mondhatnám azt is, ott közelítette ezt a valóságtól elemelt alkotói személyiséget a valóshoz. Számomra a Gran Torinot összehasonlítani a Piszkos Harryvel kicsit olyan, mintha a Brian életén keresztül hivatkoznánk a Bibliára. Persze, van hasonlóság, de éppen a különbség a lényeg benne.
0
2011. június 29., szerda 20:38
7926
Szerinted a Gran Torinoban nem tökös?Ne viccelj már! Azt viszont nem értem hogy jön ide a rendezés?Tudom hogy a felsoroltak közül nem mindet rendezte ő,de itt a Piszkos Harry tökösségéről volt szó (És azt ugye tudjuk,hogy abból a sorozatból csak az Igazság útját rendezte ő?). A szentimentalizmusról pedig csak annyit,hogy pl. a Jó a,a rossz és a csúfban is elég szentimentális és ott még fiatal.... (Tudom,hogy nem ő rendezte!)
0
2011. június 29., szerda 20:25
3721
Nem, a Gran Torinoban éppen annak a parafrázisa. A többi film, amiket említesz, jórészt 2ooo előtti, sokuk inkább 9o környéki, és nem is mindet ő rendezte... Akárhogyis, én egyetértek csabagával abban, hogy szentimentálisabbá vált öregkorára, de ez egyrészt természetes, másrészt nem feltétlenül baj, ha nem párosul unalmassággal. Ezen a ponton a legújabb filmje alatt megremeg a léc...
0
2011. június 29., szerda 20:17
7926
Pont a Gran Torino-t említed,de ott a Millió dolláros bébi is,ezekben hozza a Piszkos Harry tökösségét.De a Célkeresztben,az Űrcowboyokban és a Nincs bocsánatban is elég tökös úgy érzem....
0
2011. június 29., szerda 20:02
3721
Ha már szinte életmű-összegzésbe bonyolódunk a legutóbbi filmje kapcsán, nekem Eastwood rendezései közül a Tökéletes világ a kedvencem, pedig az is erősen szentimentális, sőt, a nálam szigorúbbak még giccsesnek is mondhatják (szerintem egyébként nem az; ha már itt tartunk, számomra pl. a Halálhágó a giccses). És az például nincsen túl messze a Gran Torinotól, szóval én azt mondom, Eastwood még így is lassabban öregszik, mint a legtöbbünk. De tény, hogy már nem várom tőle Piszkos Harry tökösségét, valóban szelídült valamelyest.
0
2011. június 29., szerda 19:03
6925
Hol írom azt,hogy rossz? Csak más,mint régebben.Kedvenc filmem tőle a Nincs bocsánat.Én ezt az Eastwoodot szeretem a legjobban. Spielbergtől is van egy tucat filmem 1999-ig.Vagyis egy kedvelt rendezővel hasonlítottam össze.