Ide is bemásolom a Filmbookra írt villámkritikámat, melyben SPOILEREK is előfordulnak:
Tegnap láttam ezt a filmet, és ezek után egyértelmű túlzásnak tartom az IMDB-s pontszámát. Sokkal többet ígér ugyanis a WARRIOR, mint amennyit valójában nyújt. Nem az a legnagyobb baj, hogy kliséket hord össze, hanem azokból is a legócskábbakat. A szereplőket az ág is húzza, tán még a szelek is bántják, ám valójában nincs egyetlen hihető és hiteles konfliktus sem, csak a „komoly” amcsi filmekből ismerős nyavalygás („nehéz gyerekkorom volt, és a felnőttlét sem diadalmenet” és ehhez hasonlók). Köszönhető ez részben a színészeknek, akik nem rosszak, de nem is különösebben jók. A két testvért alakító színész sportolóként szerintem emlékezetesebbet nyújt, mint színészként. Nick Noltéról a legtöbb pozitívum, amit mondhatok, hogy ebben a filmben nem annyira idegesítő, mint egyébként. Mindazonáltal „nagyjelenetei” kifejezetten kínosak, mert nem az eljátszott figurát látom, hanem azt, ahogyan a színész megpróbálja (nem túl meggyőzően) felépíteni a figurát, gondosan figyelve a legapróbb gesztusokra is, csak éppen az átlényegülés nem jön össze. Mi tagadás, magam már a film közepén azt mondtam, ha bármelyik fiú jót akar az apjának, vegyen neki egy másik hangoskönyvet, mert nekem a tököm tele lett a Moby Dickkel.
Nagyon ostobának kell lennünk ahhoz, hogy ne jöjjünk rá nagyon hamar, hogy a két főszereplő fog összekerülni a végső összecsapásban, és a fináléban minden probléma megoldódik. Az alkotók mértéktartását dicséri, hogy annyi klisé után legalább nem részletezték a családi idill kibontakozását, hanem befejezték a filmet. Amikor ugyanis a ringben a döntő pillanatban elhangzik a „Szeretlek!” szó, utána pedig a megtörhetetlennek tűnő öcs varázsütésre feladja a harcot, az egy akkora GICCS, ami egy nem giccsesnek szánt filmben különösen arcpirító. Hogy miféle magasságokban köröz a WARRIOR, arra egyébként remek példa, hogy a kőkemény öcs motivációja egyértelmű nyúlás az OROSZLÁNSZÍV című Van Damme-filmből, amely legfeljebb csak Jean-Claude életművében számít fény- és tájékozódási pontnak.
Összességében nézhető film a WARRIOR, de kevesebb (mű)dráma több lett volna. Talán nem az OROSZLÁNSZÍV-ből kellett volna meríteni, hanem például az ILYEN A BOKSZ című filmből. Annak alkotói ugyanis sokkal jobb arányérzékkel rendelkeztek, és tökéletesen tisztában voltak azzal, hogy mit bír el a választott téma, és ki is hozták belőle, amit lehet. A WARRIOR rendezője viszont olyan, akár a filmbeli Brendan: önbizalma nagyobb, mint a felkészültsége. A meccset ugyan ő is megnyerte, végtére is nézhető filmet hozott össze, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy a következő meccset (filmet) is bírja-e szuflával.
P. S.: És még valami, amit a Filmbookra nem írtam meg. Komolyan nevethetnékem támadt, amikor Nick Nolte eme „szaktanács”-ot adta a ring felé igyekvő egyik fiának, kit nem ő készített fel: „Csak ügyesen!” Szerintem ez kb. annyira használható tanács, mint egy énekesnek a sorsdöntő fellépés előtt azt mondani: „Aztán jól énekelj!”