36: A piacot vevő és eladó kölcsönhatása határozza meg, annak minden gazdasági, pszichológiai, műszaki, területi körülményével egyetemben.
Számomra egyébként döbbenetes, hogy a kiadók, terjesztők tényleg csak az egyre gyengébb minőségben látják a vegetálás elnyújtásának módját, évek óta alig van más közvetlen kapcsolatuk a vásárlókkal a vásárlások tényén túl, mint a részemről méltán gyűlölt "Ne lopj!" spot. Semmi direkt marketing, még egy tetves online kérdőív sem, nulla igényfelmérés, hogy a vevők milyen filmeket igényelnek nagyfelbontásban, de még az sem, hogy a vevők basztatása ("Oké, hogy most megvetted, de közelebb se lopj, te kis patkány!") helyett legalább valami köszönjük!-félét vagy az eredeti termék előnyeit kihangsúlyozó spotokkal helyettesítsék azt az elavult, idegesítő vackot (a tinicsaj, aki az elején a gépnél ül, mostanra többgyerekes anya lehet, az ég szerelmére!)!
A számítógépes játékoknál például úgy egy-két éve kezdett működni a "kickstarter", ami gyakorlatilag a régi mecenatúra online változata. Miért nem látott még ebben senki lehetőséget idehaza a filmpiacon, de még regionális szinten sem? Költői a kérdés...
Persze ezek a "könnyeim" már csak arra jók, hogy belekeveredjenek a "kiömlött tejbe", de talán még nem teljesen késő, hogy legalább a jövendő gyűjtői rendszert ne a nulláról, ne apokaliptikus romokon kelljen, lehessen felépíteni.