Megszületett A képregényfilm. Miután Singert többen nevezték túlértékeltnek, bebizonyította, hogy senki sem nyúl biztosabb kézzel a rajzolt matériához ÉS a mögötte lévő több mint fél évszázadnyi legendához.
Singer meghagyta Superman eredeti öltözékét; képletesen is. Nem követte el azt a hibát, mint Nolan a Batmannel, hogy ti. valamiféle „realizmus” jegyében Charlie Chan-bölcsességek kísérte jellemfejlődés után tisztára mossa a leples kereszteslovagot, megfossza ezzel legfontosabb és legérdekesebb tulajdonságától - skizofréniájától – majd követhetetlen akciók és túl sötétre fényképezett jelenetek kíséretében – Oscar-jelölés !!?? - gyorsan befejezze a filmet, magára hagyva dologtalan sztároktól hemzsegő stábját, tönkrevágva Batman alakját, mítoszát. [Legalábbis szerintem, mert a fél világ úgy gondolja, hogy a Batman Returns a világ legjobb képregényfilmje.]
Nem, ez a szuperhős szerencsére „returns” nem „begins” – önálló film, de épp a megfelelő érzékkel és tisztelettel épít az előzményekre és idézi meg az eddigi filmeket (egy pillanatra még az el nem készült Burton-verziót is). Részleteket nem írok, tessék megnézni! A Superman visszatérnek van története, humora – hál’ istennek Richard Lester börleszkszerű harmadik részét sem követi -, de nem fél a pátosztól, ami egy ilyen múltú figuránál nagyon is helyén van; a 260 millió dollár ott van a vásznon (!); az akciók nagyszerűek: félig-meddig megszokottak, de egyértelműen 2006-osak; a vágás modern, de az események követhetők. Reeve után nagy dicséret: Brandon Ruth maga Superman; Kate Bosworth-nak jól áll a barna haj is; Spacey természetesen jó, de a forgatókönyv nem engedi, hogy róla szóljon a film; Ottman le sem tagadhatja, hogy Williams-rajongó (az ő zenéjére gondolok, nem a Williams-témákra!). Nem mintha az új film nem hozna újat; sőt: a változtatás a figura lényegét érinti, de szervesen illeszkedik az előzményekhez. Így kell ezt csinálni, gratulálok! 10/10
------------------------------------------------------------------
Némi bulvár egy régi hírre reagálva:
"Ottman megcsinálta volna Ratnernek és a Foxnak is az X3-at (bár Singerrel csúnyán elbántak, miután megtudták, hogy elvállalta a Superman Returnst, pl. kidobatták a Fox területéről), de fel se kérték. Presztízskérdés volt, hogy Singer embereiből minél többet mellőzzenek és még a Superman Returns előtt kijöjjön a film."
Lehet, nem tudom mennyi ebből a legenda – nem hiszem, hogy egyszerre két filmet is tudnának csinálni Singer emberei - , de érdekesek az összefonódások. Singer ugyanis Ratner helyére lépett a Superman-projektben, Ratner pedig szóba került az első X-Men előkészítésekor. Az X-Men félig Donner-produkció: vicces, ha ők tesznek keresztbe Singernek egy Superman-film miatt. Singer felkérte valamikor John Williamst az X-Men zenéjének megírására, de ő nem ért rá (Ottman sem, az Urban Legends 2 miatt). Az új Superman zenéje Ottman munkája, de a trailerek Williams Donner Superman-filmjéhez írt zenéjével mennek például az X-Men 3 előadásai előtt. James Marsden mindkét filmben játszik: mindkettőben a főszereplő riválisát.
Az újabb interjúk szerint Donner a legmesszebmenőkig támogatta az új filmet, amely persze tele van visszautalásokkal (csak egy példa: a kryptonitot persze pont 1978-ban találták), Singer és Ratner pedig jóbarátok…