Keresés

Moziajánló

2004. november 18., csütörtök 23:56
elkiabáltam.

saw

túlhájpolt középszer. ha jobban belegondolok, akárhányszor bemutatnak a sundance-en egy olyan filmet, ami egy kicsit is szórakoztató, azt máris piedesztálra emelik.  képzelem, milyen lehet a többi bemutató...

no, de vissza a fűrészhez. két fazon felébred egy kicsempézett szobában, a szoba közepén egy szétlőtt fejű hulla, egyik kezében diktafon, a másikban fegyver. a két fazon a szoba átellenes sarkába van láncolva, az egyiknek végeznie kell a másikkal, különben ő is meghal, meg a családja is.

a film első húsz perce baromi izgalmas. azokra a kalandjátékra emlékeztet, mikor ki kell szabadulnod a szobából... aztán hőseink elkezdnek emlékezni. puzzle-darabkákkal traktálják egymást és a nézőt is, olyan stílusban, hogy "ohohó, már emlékszem!" mit lehet azon elfelejteni, hogy mi történt tegnap éjszaka, mikor ilyen meg olyan horderejű dologról van szó? aztán meg miért kell titkolózni, mikor az életed a tét? hülye-e vagy?

amint a film fokozatosan belecsavarodik a rejtvény-fejtegetésbe, s egyre kevesebbet időzünk a szobában, egyre többet a flashbackek között , úgy kezd el satnyulni a dramturgia, a feszültség pedig sziszegve távozik, míg a film totális érdektelenségbe fajul... ezen nem segít sokat sem az idióta vágástechnika, sem ripacs színészek. a végső fordulat pedig csinosan betetézi a csalódások sorozatát.

azért akad egy-két jó ötlet, főleg azokban a kis szekvenciákban, melyeket a trailerekben láthattunk, jellemző, hogy ezeknek a történethez semmi közük.

1o/4
0
2004. november 18., csütörtök 20:19
akkro szerencsésnek mondhatom magamat, ugyanis ilyen jó box office nyarat már rég pipáltam. alig akad olyan film a nyári bemutatókból, ami ne tetszett volna.
0
2004. november 18., csütörtök 18:54
6-7 mainstream filmből 5 simán nézhetetlen szvsz mostanság. én meg minden szarra nem ülök be, csak azért mert épp nincs más dolgom vagy a sok pénz húzza a zsebem;)
0
2004. november 18., csütörtök 17:23
tegnap megnéztem a kidobos címü filmet és mit mondjak szét röhögtem az arcomat szerintem ez a film viszi most a pálmát de énsem értem miért nem volt tele a mozi voltunk 15-en de mindenki úgy röhögött hogy szinte leesett a székről (tipikusan sírva röhögös film szerintem)
0
2004. november 18., csütörtök 16:56
Nem lenne sok, ha lenne elég mozi, mert amennyi van, sajnos eléggé egy helyre összpontosul. Másrészről több embernek kellene moziba járnia, hogy Magyarország el tudjon tartani ennyi filmet hetente. És akkor talán, hangsúlyozom, talán nem kapnánk a rétegfilmekből DVD-n egylemezes változatokat (Tenenbaum, Tron, stb.). Elvégre nyilván többen vesznek ezüstkorongot, ha többen néznek meg egy filmet.
0
2004. november 18., csütörtök 16:47
Ez is egy vélemény. Az meg, hogy csak egy moziban játszák sajnálatos, de tényleg ez a heti 6-7 premierfilm egy kicsit sok, nemde?
0
2004. november 18., csütörtök 10:47
Nem is baj. Rég nem láttam filmet, aminek ennyire rossz vége volt. Tele tipikus amerikai klisékkel. A hosszú bevezető után a gyilkosságokkal teli fél óra az igazán jó, de ott is bátortalan ("Mindenkit meg fogok ölni" - ja persze..), és főleg a vége...elárulják a nézőt és Lisa Gerrard vernyákolása is már dög unalmas. Chris Walken pedig hiábavaló. 10/5
0
2004. november 18., csütörtök 8:47
Sajnos az "az nézze meg moziban" felszólítás vagy ajánlás már nem túl időszerű, mert Budapesten már csak 1 helyen, napi egyszer játsszák. Na, ja, ha heti 5-8 premierfilm van...
0
2004. november 17., szerda 22:30
A TŰZBEN EDZETT FÉRFI
Azt hiszem a Kill Bill 1-2 óta nem láttam ennyire (számomra) tökéletes filmet. Nagyon megragadott, lekötött és tetszett. Mindenkinek csak ajánlani tudom. A szereplőgárda fantasztikus: D.Washington, a kislányt játszó Dakota Fanning, aki talán a jövő Jodie Foster-e vagy Drew Barrymore-ja lehet, aztá itt van nekünk a mindíg csodás Chrsitipher Walken, az énekes Mr.Jennifer Lopez, azaz Mark Anthony,  a kiváló olasz szinész Giancarlo Giannini és a "jóöreg" Mickey Rouke. Ja és a rendező Tony Scott. Ennyi szerintem elég is, aki akar egy jó filmet látni, az nézze meg moziban. Én már alig várom, hogy a polcomon láthassam DVDn.
10/10
0
2004. november 17., szerda 22:26
Igaz már nem nagyon játszák moziban, viszont én most jutottam hozzá eme két SPI International által forgalmazott filmhez.

FÜGGŐSÉG
Jól induló átverős krimi, a még mindíg csábos Ashley Judd-dal és a jobb napokat látott Samuel L.Jacksonnal. A közepétől vontatottnak tűnt, de egyszer meg lehet nézni.
4/10

IDŐZAVARBAN
A közelmúltban 3 filmet is láthattunk Denzel Washingtonnal, mondhatni a "moziból is ő folyik". Hál' Istennek viszont ez a film egy felettébb izgalmas jól sikerült thriller. A film élvezhetőségén Eva Mendez jelenléte is sokat dob, így ahogy van egy akár többször is megnézhető izgalmas thriller.
8/10
0
2004. november 17., szerda 13:13
And the SPOILER continues...

Jó nagy hammer volt a kezében, azzal csapkodott Jason Statham. Amúgy Statham a Collateralban is feltűnt egy pillanatra, az elején ő adta át Cruise-nak a diplomatatáskát.
0
2004. november 17., szerda 12:57
**************MOBIL SPOILER!!!!!!!!**************

én akkor fogtam a fejemet amikor bejött az ürge és egy nagy krikett ütővel, vagy mivel szétverte a telefont. erre az óriási hülyeségre épült az egész film.. lehet, hogy sok az 50%.. ;)
0
2004. november 17., szerda 12:19
Hogy mi marad? Egy különleges hangulatú road-movie. Szerintem ennyi. A film független abból a szempontból, hogy Guevara mivé vált később. Lehetett volna akár egy vöröscsillaggal díszített horogkeresztes zászlót vivő környezetvédő aktivista is.
0
2004. november 17., szerda 12:03
oké, de mi marad? gondolkodó képű orvosgyerek?
egyébként meg azért azt megtudhattuk, hogy Guevara emberbarát volt, és hogy a komcsik jót akartak.
0
2004. november 17., szerda 8:32
Végre azt volt jó látni, hogy nem akar a film "hűdekomoly" életrajzi filmnek látszani, nincsenek benne magvas társadalomegyesítő gondolatok, mentes a pátosztól és minden olyan buktatótól, ami miatt nevetségessé válhatna.
0
2004. november 17., szerda 3:14
szasz Daemi, én frankón nem értelek benneteket, téged meg az egész indie kollektívát, a sundancei standing ovationtól a cannesi közönségsikerig, há most komolyan, mi itt a finesz? lehet hogy csak azért, mert baromira kajás voltam, de én egy bénácska túristagiccsen vagyok túl, középmeleg motorozás, ami falukutató-táborba fordul háromnegyed óta után az első perui indián felbukkannásával. Egyetlen jó mondat, fordulat, ízes szitu ha lenne, de nem. Papírból vannak ezek a csávók, mégha kurva szőrösek, mocskosak is. Valaminek a megsejtését, rádöbbenést körüljárni szerintem sokkal izgalmasabban is lehet, de persze ez a film nem komcsi, ez csak a fiatalságról beszél, hogy kapná be.

Ami miatt mégis meg kell nézni:
a LEPRÁSOk geccó, fúj de ocsmányak

ja és megfigyelted hogy az alberto az milyen furán mindig előrehajolt? egyébként se volt szimpi, ráadásul baromira nem volt dagadt, most ha előrehajolok, akkor dagadt vagyok? nem, na látod. szal én a mancs kritikára voksolok a mozinet helyett
0
2004. november 16., kedd 14:10
DODGEBALL-KIDOBÓS

Fantasztikus vígjáték, rég röhögtem ennyire jóízűen Ben Stiller erre a szerepre született. Sajnálom és nem értem miért bukott meg nálunk... A nézőtér is alig volt negyedig telve, pedig aki látta nagyon jól szórakozott, mint én. És a cameok télleg fantasztikusabb, de a legkirályabb akkor is Ben Stiller. :)

"Bazd meg Chuck Norris"

8/10
0
2004. november 16., kedd 9:17
Mobil (Cellular, 2004, forgalmazza: InterCom)

Amint azt Sutter írta, tényleg nem más a Mobil, mint egy nagy reklám. Mindenki Nokával telefonál és mindenki Porschéval jár. Ezeken kívül van sikoltozás, autós üldözés, nyomozgatás, férfiszínész felfedezése, női színész rehabilitálása és 45 perc után dögunalom. Ekkorra már kezdett borzalmasan vontatottá válni a kergetőzés és a fene nagy titkolózás, szerencsére azonban David R. Ellis 90 perc után befejezi a filmet. Egyáltalán nem rossz film a Mobil, hála istennek mentes a divatos vágásoktól és modern akciójelenetektől, egyszerű és olykor egész ügyes, bár a forgatókönyvet jobb nem feszegetni.

5/10
0
2004. november 16., kedd 9:10
Bridget Jones: Mindjárt megőrülök! (Bridget Jones: The Edge Of Reason, 2004, forgalmazza: UIP)

Nekem az első rész kifejezetten tetszett, meg sem fordult a fejemben, hogy a második ennyire gyenge lesz. Tovalibbent a varázs, Bridget nem szingli többé, másak a problémái. Kár, hogy a filmen ez már nem viccesen, hanem kínosan jön le. A dagi Zellwegertől is csak egy-két jó poénra futja, Hugh Granttől viszont még annyira sem: az első részben ő sziporkázott, most viszont borzalmasan kiegyensúlyozatlan és buta szerepe miatt erre lehetősége sincs. Colin Firth olyan, mint az elsőben volt, semmi különös. Beeban Kidron viszont rendezhetett volna jobban is: félóra után már ásítoztam, csak a menetrendszerűen alvásgátlóként beidőzített poénok nem hagytak elszenderedni. Kár ezért a filmért, de jobban belegondolva, képtelenség lett volna megismételni az első rész jópofa "szingliségét".

4/10
0
2004. november 16., kedd 9:04
Könyörtelenek (Ondskan, 2003, forgalmazza: Mokép)

Az idei Oscaron ez volt az egyik jelölt az idegen nyelvű film kategóriában. Akármennyire is tetszett a Könyörtelenek, nem biztos, hogy helye volt a nomináltak között. Mikael Håfström filmje a sima iskolai sablonokra építkezik, egy dekányi eredeti momentum sincs benne, mind a szülők, mind a társak személye jó ismerősünk már. Ami azonban alaposan hihetővé és hatásossá teszi a filmet, az egyrészt Andreas Wilson érett alakítása, másrészt pedig a kor, amiben játszódik. Az '50-es években, ebben a bizonyos privátsuliban az idősebbek olyasféle diktatórikus hierarchiai rendszert tartanak fenn, ami kísértetisesen hasonlít nagyravágyóbb "kollégáikéra" a második világháborúban. A nagy világégés után nem hiszem, hogy mesterkéltnek hatna egy ilyen iskolai "rend", én igenis elhittem, hogy voltak néhányan, akik megpróbálták utánozni mondjuk Hitlert és társadalmi elképzeléseit. Kínzások, megaláztatások, gyomorforgató jelenetek sokasága - mégsem felesleges, sokkal inkább szerepük van abban, hogy a főszereplő hogy nem képes megváltozni és legalább életében egyszer belezökkenni a normális életbe.

8/10
0
2004. november 16., kedd 8:55
Che Guevara: A motoros naplója (Diarios De Motocicleta, 2004, forgalmazza: Best Hollywood)

Az életrajzi filmek általában egy bizonyos személy felemelkedéséről és pályájáról szólnak. A motoros naplója ellenben Ernesto Guevara akkori életéről, amikor még senki volt. Pontosabban ez csak a film elejére igaz, ugyanis 120 perc elteltével Guevarából jóval több lesz, mint puszta cselekedni vágyó ember: egy szimpla kis 6000 km-es utazástól egy teljesen megváltozott világnézetű, átértékelődött szemléletű egyén, akiben már fortyog valami. Walter Salles filmje korántsem lendületes vagy pergő, inkább csak úgy nézeti magát. Képtelenség nem koncentrálni, valami varázslat folytán még az üresjáratok (azért van egy-kettő) alatt sem lankad figyelmünk. Gael García Bernal, aki a Rossz nevelésben hihetetlenül idegesítő volt, itt remek. Ő Guevara, a jövőbeni forradalmár, és el is lehet hinni neki. Mégsem ő a film igazi sztárja, hanem a Che társát, Alberto Granadót alakító Rodrigo De La Serna. A kicsit szertelen, léha biokémikus szerepében Serna nagyszerű, a film végi letaglózó jelenet is leginkább miatta olyan gyönyörű és valóban megható.

8/10
0
2004. november 16., kedd 8:45
Téli álom (San Zimske Noai / Midwinter Night's Dream, 2004, forgalmazza: Best Hollywood)

A Téli álom szép film. Mondom ezt annak ellenére, hogy a 2004 telén, Szerbiában játszódó film kb. ugyanarról szól, mint nálunk a produkciók fele: a napi nyomorról és a kilátástalanságról. Azonban ez esetben a remény ott bujkál minden egyes képkockán. Goran Paskaljevic nagyszerű rendező, egyszerű megoldásai nagyszerűen hatnak, és nem utolsósorban - gyorsan hozzáteszem -, giccsmentesen. Lazar Ristovski személyében egy olyan marcona külsejű főszereplője van a Téli álomnak, akinél jobbat nehéz lett volna találni: hideg tekintete mögül hihetetlen mennyiségű érzelem szabadul fel a film során, teszi ezt olyan játékkal, hogy még véletlenül se váljon tolakodóvá vagy nevezségessé. Természetesen számon lehet kérni Paskaljevicen az eredetiséget nagyrészben nélkülöző forgatókönyvet és az olykor leülő történetet, ám mindezek ellenére a Téli álom korrekt alkotás, szépséges zenével.

7/10
0
2004. november 14., vasárnap 23:13
Cápamese!
Szerintem kicsit jobb az átlagnál. De Niro fanoknak mindenkép cool. Nekem is főképp a De Nirot akaító cápa miatt tetszett. A fő halunk szinkronhangja Gáspár András szerintem rossz párosítás volt. Viszont a rákok édik benne. :)
6/10
0
2004. november 14., vasárnap 22:59


Régebben a reklámok egyszerűbbek voltak. Itt egy jó termék, vedd meg! Kész. Azóta készültek persze okosabb, viccesebb és szórakoztató reklámok. Na de amit most a Nokia művelt? Elmentek Hollywoodba a New Line-hoz és rendeltek maguknak egy 94 perces reklámot. Ebből lett a Cellular. Másra nem tudok gondolni. Ezt az alkotók nem gondolhatták filmnek.. legalábbis remélem. Olyan bakik és történetvezetési hiányosságok, butaságok vannak a "műben", hogy néha a fejemet fogtam. Egy dolog igaz. Jó az alapötlet. 1-1,5 perces király reklám lehetett volna belőle. Még talán több telefont is eladna a Nokia. De ezzel?
Ami valamit ért:
1, rövid
2, pörög
3, 1-2 jó akció
4, a zenéje

50%
0
2004. november 14., vasárnap 18:29
Én ma néztem meg a Felejtés-t, szerintem tök jó film. Elgondolkodtathatja az embert. Kicsit hasonlít a Total Recall-ra, de nem olyan akciódús. És annyira nem is sci-fi.
0