http://www.origo.hu/filmklub/blog/hir/20151120-peter-jackson-a-busz-ala-dobja-a-hobbitot-az-ot-sereg-csataja-guillermo-del-toro-kaosz-a.htmlSok cikk jelenik meg e miatt a werkfilm kapcsán, hogy Jackson mennyire nem elégedett A Hobbit filmekkel.
Ő, előzetes elképzelésekkel rendelkező rendezőként, nyilván teljesen mást érzékel belülről, mint mi kívülről.
De azt muszáj hozzátennem, hogy számomra az nem érződött egyáltalán, hogy nem lennének megfelelően elkészítve technikai értelemben. Ami hiba fakad ebből a trilógiából az az, ami Jacksont már pályája kezdetétől jellemzi, nevezetesen, hogy mindig túlzásokba esik. Csak volt, mikor ez jól állt neki, és olyan kultfilmeket pakolt le az asztalra, mint a Hullajó, a Bad Taste vagy a Meet the Feebless (ez a kedvenc korszakom tőle). Ezeknek a filmeknek jól álltak a túlzások, mert ez a műfaj megengedte a kreatív túlzásokat, a morbid humort, a tengernyi vért és erőszakot, mi több ezek tették egyedivé ezeket a filmeket. Mikor ez már párosult nagyobb költségvetéssel, mint a Törjön ki a frász! az már szerintem kudarc volt. Szétesett a film. A korai Jackson egyszerűen annyira megörült, hogy végre van elég pénze és CGI-vel is effektezhet, hogy elgurult a gyógyszer sok helyen (és eezért a film műfaji értelembe két szék között a padlóra is esett). Sajnos ezt a gyógyszert azóta sem találta meg. Volt mikor visszafogta magát és kiváló munkát tett le az asztalra, volt mikor kevéssé (pl.: Komfortos mennyország - ez már maga volt a fullasztó szirup). De még a jobb filmjeibe is képes, olyan jeleneteket belerakni, hogy egy Tolkien rajongó vagy akár csak egy józan filmrajongó sikítófrászba törjön ki. Az a jelenet, mikor Legolas lecsúszdázik a pajzson a lépcsőn vagy a A király visszatérben az Olifánt farkán (vagy ormányán vagy mi) legszívesebben rákiáltottam volna, hogy De MIÉRT? DE MIÉRT? Ez a Legolas idétlen görög istenítése a GYU filmek legfájóbb pontja. A Hobbit erre csak rátett, de nem egy lapáttal, hanem egy teherautónyival. Ott totál elvesztette a realitás érzékét Jackson. Nem csak a sok hülye dalocskára gondolok, de a hordós jelenet már olyan, mintha nem is egy komoly (?) filmalkotásban látnám, hanem valami számítógépes kalandjátékban, annyira irreális. Legolas itt már egyértelműen maga Zeusz, úgy írt mindenkit, hogy még csak egyetlen tökéletes hajszála se oldódik ki a jólfésült frizurából. Persze a tegezében annyi nyíl van, hogy már Jack Slaternek is feltűnne. Amúgy meg, ha ilyen tápos egy tünde, mit fosnak az orkoktól, akik úgy hullanak, mint mikor valaki a porcicákat lefújja a szekrény tetejéről. Szóval ezeket a jeleneteket nem lehet szerintem a nem megfelelő előkészítettségre fogni.