Keresés

A boszorkány (BLU-RAY)

2020. november 29., vasárnap 16:00
Jobban járt, mintha agyonveri a vallási fanatikus apja meg anyja, vagy eladják cselédnek egy másik családhoz.
0
2020. november 29., vasárnap 14:45
SPOILER esetleg!! Vagyis, hogy az ördög boszorkánnyá tette? És a többi nő aki ott a tűz körül vonaglott, majd lebegtek, ők szintén boszorkányok? Közéjük állt be a csaj?
0
2020. november 29., vasárnap 14:26
Azt, hogy a csaj piszok jó üzletet kötött.
0
2020. november 29., vasárnap 13:37
Neked tetszett, nincs ezzel baj. És a végéről mit gondolsz?
0
2020. november 29., vasárnap 12:49
Én nem szenvedtem egyszer sem, pedig már négyszer láttam.
0
2020. november 29., vasárnap 12:32
Látom eléggé megosztó lett ez a film. Végig szenvedtem én is. Valaki segítene értelmezni az utolsó percet? Mégis mi volt az alkotók szándéka? Van egy elképzelésem, de kíváncsi vagyok ki mit gondol?
0
2016. szeptember 2., péntek 12:57
Esetleg konferencia beszélgetésre invitálhatlak? Cinefest, Miskolc 10 óra horrortéma.
0
2016. augusztus 28., vasárnap 17:18
Akkor talán maradjunk ennyiben...
0
2016. augusztus 28., vasárnap 10:38
"Abban hiszek, ami nem öl meg, az egy kicsit elvarázsol."

Nem merek belemenni egy Johnny Ringo - Doc Hollyday latin nyelvű szópárbajba. :)

Film, misztikum, rendezői koncepció. A film, mint leggonoszabb énünk egyetlen legális kivetítési formája.

Így a válaszod alapján a filmkészítőket tarthatod romlottnak, hiszen ők a nagybetűs "emberek" az utolsó bekezdésedből véve.

Viszont ilyen megközelítésből fél Hollywood a börtönben lenne már.

Valamint, ha láttad a végét (amit írásaidból kivéve kétlek) akkor Te is vitába szállnál a filmbeli emberek hibáztatásának jogosultságával.
0
2016. augusztus 27., szombat 23:24
A facto ad ius non datur consequentia.

A cselekedetből annak jogosságára nem lehet következtetni. (Jogi axióma)

*********    **********    **********

Ab intus enim de corde hominum cogitationes malae procedunt, adulteria, fornicationes, homicidia, furta, avaritiae, nequitiae, dolus, impudicitia, oculus malus, blasphemia, superbia, stultitia. Omnia haec mala ab intus procedunt, et coinquinant hominem. (Mk 7,21-23)

Mert belülről, az ember szívéből származik minden gonosz gondolat, erkölcstelenség, lopás, gyilkosság, házasságtörés, kapzsiság, rosszindulat, csalás, kicsapongás, irigység, káromlás, kevélység, léhaság. Ez a sok rossz mind belülről származik és tisztátalanná teszi az embert.

[Forrás: www.mcbayer.hu]
0
2016. augusztus 27., szombat 18:21
Én pedig megköszönöm! Tényleg örülök, hogy leírtad. Egyrészt van magyarázata amit nem szerettél benne, másrészt örömmel látom, hogy mennyire másképpen nézik és élik bele magukat az emberek a filmekbe. Ez az pont, hogy nem vagyunk egyformák.
Valamint öröm számomra, hogy nyitott a kapu újabb eszmecserére, feltéve ha nem kívánod a hátad közepére sem a kekeckedésem.
Nekem erős a pedofília gyanúja, vagyis nem gondoltam arra. Bár kétségtelen remek húzás és egyben remek feszültségkeltő érzete volt azoknak a jeleneteknek. Viszont nem éreztem teljesen egyértelműnek és, ezért is örülök, hogy írtál, mert bizonyosabb, hogy a rendező jó érzéssel bízza ránk a döntéseket menet közben. Majd a végére érve mindenki összerakja, ahogyan látja, vagy aminek érzi. Ezért írtam legelősör és látom Filmprofi is így járt, hogy hamar vége lett. Mégis ami, a film végén történik nekem adott eleget ahhoz, hogy minden ocsmányság amit kivettem értelmet nyerjen.
0
2016. augusztus 27., szombat 14:00
Szerintem a "28 nappal később"-ben is azok voltak a legdurvább jelenetek, amik a katonák táborában történtek. Egy horror célja iszonyt és félelmet kiváltani, és azok hatolnak belőlük igazán zsigerig, amik a valóságból merítkeznek, mert azoktól tud a néző legkevésbé elvonatkoztatni. A vallási fanatizmus és a veszteségekbe, a bűntudatba beleőrülés meg kb. ilyen.
0
2016. augusztus 27., szombat 11:09
Igen, igen. Pontosan ezért írtam: alkat kérdése. Nem vagyunk egyformák.
0
2016. augusztus 27., szombat 0:53
A film a 17. századi életet próbálta bemutatni korhű, hiteles leírások, elbeszélések, történetek alapján. Szerintem az általad említett jelenetek tálalása egyáltalán nem volt túlzó, teljességgel belefér abba a képbe, hogy akkor ilyen dolgok teljesen természetesen megtörténhettek. Sajnos napjainkban is, pedig hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy civilizáltabbak lettünk pár száz év alatt...
0
2016. augusztus 26., péntek 20:55
Bocsánat: megmaradhatot >>> megmaradhatott
0
2016. augusztus 26., péntek 20:49
Én is imádom a misztikus filmeket, ezzel nincs is semmi baj, de mégis, ennek a filmnek a megtekintése után, amikor kivettem a lemezt a lejátszóból, szentül megfogadtam, hogy soha többet be nem teszem. Megosztottad velem gondolataidat, megtiszteltél a figyelmeddel, és a véleményemet kérted, amire igyekszem egészen pontosan válaszolni, ezért most mégis újra betettem a lemezt. Ami nekem tönkre tette a moziélményt, ami miatt kártyavárként omlott össze a varázs, az mindössze 20+30+5+70 másodperc, azaz 125 másodperc, alig több, mint két perc... De egy értékes ólomkristály váza szétzúzásához is elég a másodperc töredéke is. Ha ez a 125 másodperc nincs benne, és maradt volna a tiszta misztikum, akkor egészen más véleménnyel lettem volna a filmről. Közhely, de paradox módon a kevesebb több lett volna. És akkor a konkrét lista (nem akarom hosszan magyarázni a jeleneteket, és a saját személyes szubjektív véleményemet takarja):

S P O I L E R   G Y A N Ú S:
[0:08:10-0:08:30] - pedofil
[0:08:50-0:09:20] - baba-trancsír
[0:42:10-0:42:15] - pedofil
[1:18:35-1:19:45] - családon belüli mészárlás

Nekem ehhez képest a legkeményebb zombi film is csak mulatságos babazsúr, hiszen tudjuk, zombik nincsenek, és innét kezdve egy zombifilm megtekintése pajkos, fikciós játék felnőtteknek: másfél órára belemegyünk a játékba, hogy márpedig zombik vannak, így tudunk izgulni, megdöbbenni, de legbelül mégis végig tudjuk, még a legvéresebb pillanatok alatt is, hogy ez csak mese habbal, paradicsomszósz parádé. Itt egészen más a helyzet. Sajnos szinte napi hír a családon belüli erőszak, a pedofília, évről évre visszatérő hír a döbbenetes, őrületes családirtás (még szűkebb hazánkon belül is). Ezért ezzel már nem lehet úgy játszadozni, mint a zombikkal. Mivel valóságos megtörtént tragédiák sokasága áll a film hátterében, szerintem sokkal óvatosabban, kíméletesebben kellett volna a témát kezelni a fentebb jelzett pontokon, amitől még persze a misztikum, a feszültség megmaradhatot volna. Nem akartam erénycsőszködni, csak elmondtam őszintén az érzéseimet.
0
2016. augusztus 26., péntek 18:05
Nekem az nagyon csíptem a szemem, hogy ahova kifutott a cselekmény, az annyira érdekes végkifejletet szül, hogy én arról néztem volna szívesebb még vagy 1/2 órát. Ehelyett befejeződött a sztori. :( A komótosságával sem volt bajom, de történhetett volna több minden.
0
2016. augusztus 26., péntek 17:20
Ok, köszi. Kapiskálom. :) Most már viszont tényleg érdekel, hogy melyik része "verte ki a biztosítékot" Nálad? A felsorolt filmek valóban sokkal erőszakosabbak, mint ez a boszorkányos, azért furcsállom. Gondolom alapból nem jönnek be akkor, ezek a misztikusabb filmek.
Nekem meg jobban azért tetszett, mert elrugaszkodik az utóbbi évek sablonterméseitől. Így, mint a műfaj szerelmese ünnepelve tudom díjazni a változásokat. Ettől aztán elvakulok és persze elcsodálkozom másnak miért nem jön be.
0
2016. augusztus 26., péntek 15:38
"Megsúgom": Félreértettél: a "28 nappal később" c. filmet nem a Boszorkánnyal vontam párhuzamba, csupán példaképpen hoztam fel az előző mondatom állítására, miszerint nem vagyok finnyás a durvább/keményebb filmekre, tehát véresebb filmeket is tudok értékelni (legyen az horror, vagy akár zombi-film), ha azok nem lépnek át egy bizonyos határt. És hogy ez a határ hol húzódik meg, azt minden nézőnek a saját egyéni értékrendje, lelkivilága, morális és esztétika érzéke szabja meg. Sajnos a filmet végignéztem, és éppen ez a bajom, mert nálam pontosan a vége szakította át ezt a bizonyos határt, vagy ahogy írtam: "verte ki a biztosítékot". Alkat kérdése. Van akinek még ez is kevés. Nem vagyunk egyformák.
0
2016. augusztus 26., péntek 1:30
Köszi:)
0
2016. augusztus 25., csütörtök 19:47
Tényleg nem értetted, ha családi dráma alatt hozod. Vagy nem nézted végig. :) Viszont azonnal meggyőzöl, ha  a 28 nappal későbbeli párhuzamot megsúgod.
0
2016. augusztus 25., csütörtök 18:16
Elnézést, de a legfontosabb jelző kimaradt a felsorolásomból: beteges, de nagyon.
Nem vagyok finnyás a műfajban. A teljesség igénye nélkül pl. a "Végső állomás" széria, a Tortúra, a "28 nappal később", - vagy hogy a családon belüli tragédiát ábrázoló pszicho-horror témakörhöz kapcsolódjak - a Ragyogás kiváló filmek, de amit ebben a filmben láttam (művészi ábrázolás ide, misztikus tájak és zene oda, kiváló színészi alakítás amoda, stb. stb. stb.), ez már beteges, és nálam kiverte a biztosítékot.
0
2016. augusztus 25., csütörtök 12:18
Végre valaki nem egy fostos linket biggyeszt ide, hanem bemásolja a gondolatait. Marhára nem érdekel a film, de a gesztus miatt most azért is elolvasom! :)
most posts by TM
0
2016. augusztus 25., csütörtök 12:02
Így értekeztem róla még aprilisban a Cinegore oldalán:

"Az idei év legjobban várt horrorfilmje nagy szerencsémre bekerült a 23. Titanic Filmfesztivál programjába, így jóval korábban tudtam megtekinteni, mint amire előzetesen számítottam. Hatalmas köszönet a fesztivál szervezőinek, amiért ebben az évben is megörvendeztették a különleges filmek szerelmeseit, ráadásul ezúttal is szívesen látták a Cinegore szerkesztőségét. Robert Eggers rendezői debütálása tavaly bezsebelt egy rakás díjat, többek között a Sundance filmfesztivál egyik nagydíját drámai kategóriában. A téma elég közel áll hozzám és a trailer megnézése után azonnal tudtam, hogy ezt a filmet minél hamarabb látnom kell. A nagyon kedvező kritikai visszhangoknak hála az idei évben már mozikban is látható a 17. századi, új-angliai család vesszőfutása. A pénztáraknál is szépen termelt eddig a darab, hiszen az egymillió dolláros büdzsével szemben már most harminc millió dollár feletti világszintű összbevételnél jár a The VVitch, amivel az író/rendező bebiztosította, hogy egy darabig biztosan nem lesz munkanélküli. A történet középpontjában egy héttagú, puritán család áll, akik legszörnyűbb rémálmaikkal szembesülnek, amikor a közeli erdőben lakó boszorkány támadásának célpontjává vállnak. Az ötödik gyermek érkezése előtt a család még a helyi kommuna része volt, az önkéntes száműzetés oka a vallás gyakorlásának nézeteltéréseiben keresendő. Természetesen William, a családfő büszkén szeretne folytatni a saját meggyőződésein alapuló, keresztény értékeken alapuló vallását, így fogja a családot és kiköltöznek a közeli erdő mellé. Hamar vége lesz a gondtalan életnek, hiszen a termés elrohad, az állatok fogyatkoznak, míg egyik nap a legfiatalabb gyermeknek (Samuel) felettébb gyanús körülmények között nyoma veszik. A néző itt már sajnos többet tud a családnál, akik túlzottan lassan jönnek rá, hogy milyen erővel is packáznak tulajdonképpen. A tragikus események sorával egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy önmagukban nem képesek megküzdeni a saját démonaikkal, a külsőkről nem is beszélve. A végső tragédia elkerülhetetlen, de azt hiszem a remekül összerakott befejezést nagyon kevesen látják előre. Annak ellenére, hogy pontosan ilyen darabra számítottam maradt bennem némi hiányérzet a film megtekintése után. Sok negatív dolgot nem tudok felhozni, mivel egy remekül összerakott, átgondolt történetről van szó. Az alkotók korabeli történeteket vettek alapul, amik megismerésével beláthatunk egy család életébe, megismerhetjük az akkori világképüket, hiedelmeiket, a hitüket és az erőket, amik pár évszázaddal ezelőtt mozgatták az embereket. A film hitelességéhez kétség sem férhet, a legapróbb részletek is autentikusak, az atmoszféra jól elkapott, a fényképezés és a zene is remekül illeszkednek a dramaturgiához. A boszorkányos részek kifejezetten jók lettek, azért is különösen fájó, hogy nagyon kevés ilyen interakciót látunk. Ami nálam a legnagyobb hiánycikk, azaz izgalom. A film kellően feszült, de valahogy több izgalmasabb jelenetet el tudtam volna képzelni, bár nem vagyok benne biztos, hogy koncepcionálisan is illettek volna a sztoriba. Itt minden patikamérlegen ki van számolva, gyakorlatilag egy természetfölötti drámai történetet látunk, amit nagyon nehezemre esne vegytiszta horrornak nevezni, pedig tulajdonképpen az. Aki jumpscare-ek sokaságára vagy szemkápráztató CGI-jelenetekre számít, az rossz helyen keresgél. Ez a film pályázott a legnagyobb eséllyel a 2016 legjobb horrorfilmjének megtisztelő címére nálam, de azért remélem ennél lesz idén még jobb is. Ugyanakkor minden szempontból kivételes alkotással van dolgunk, hiszen sajnos napjainkban már nem sűrűn készülnek ilyen típusú filmek. Itt pedig gyakorlatilag minden apró részlet egybevág, a The VVitch minden aspektusa olyan kiemelt gonddal van összerakva, hogy minden bizonnyal a téma egyik legjobb horrorfilmjét tisztelhetjük Robert Eggers alkotásában. Ez pedig nagyon nagy szó.

Kötelezően ajánlott. 10/8"
0
2016. augusztus 25., csütörtök 11:57
Nagyon boldog lehetsz hogyha neked ez a film hulladék kategóriában tartozik. Ez azt jelenti, hogy ennél csak jobb filmeket láttál.
0