Ezen a hozzászóláson már az első feltűnéskor is elképedtem. (Lehet, hogy nem tőled jött.) Ha csak ennyi lenne...
Nehéz belemenni ebbe a témába szakmázás nélkül, de megpróbálom érthetően. Egy színes képnek nagyjából annyi FF verziója van, ahány szín van rajta. Attól függ, hogy a FF konverzió melyik színt veszi alapnak azaz fehérnek. Tehát ha mondjuk a kék csatorna az alap, akkor az a fehér, így pl az ég világos lesz (vagy közel a fehérhez), és mondjuk az arcok szürkék. Ha a piros csatorna az alap, jellemzően a bőr színe lesz fehérebb (kiégettebb). Ez jó kontrasztosan tud kinézni, főleg a Logan esetében kicsit "karcosabb" hatású lehet, mert főleg narancsos színvilágú eredetiben. Az igazán mély noir-os fekete eléréséhez pedig még plusz játszani kell a fénygörbével, ami mindig más, attól függően melyik színcsatorna az alap... Namost ezekkel beállításonként kell elszórakozni. De az igazán igényes munkánál ezeket egy és ugyanazon képen belül is változtatják. Főleg az éjszakai jelenetek "színezése" a igazán nagy durvulás, hogy ne csak egy nagy fekete massza legyen fehér foltokkal. És akkor még a color gradingről még nem esett szó, amin egy film szintén átesik, de erre már könnyebb rákeresni.
Mindez persze nagyon konyhanyelven van és zanzásítva, de aki mondjuk a fotózáshoz hozzáértőnek mondja magát, annak elvileg illene tudni ezeket.
Tehát nagyon nem csak annyi, hogy leveszed a színt a tv-n...
Aztán ha mindezt továbbgondolod, bele lehet menni, hogy ha kezdettől fogva azzal a szándékkal forgatnak, hogy FF lesz a film, akkor lehet teljesen oda nem való színeket használni a forgatáson, hogy bizonyos dolgok hangsúlyosabb legyenek. Pl Raging Bull-ban állítólag csokoládé volt a vér, vagy Cate Blanchett rúzsa a Good Germanben is esélyes, hogy nem piros volt. (Hiszen, ha a piros az alapcsatorna, akkor a bőr klassz világos lesz, és a vér/rúzs ahhoz lesz hasonló, tehát nem látszik. Ezért az is simán lehet, hogy a kép egyik részén más az alapcsatorna, mint máshol, de ez akkor már megint a digitális utómunka része.)