Chihiro szüleivel vidékre költözik. Új házuk egy erdő
mellett van, és a fák között a kislány apja felfedez egy alagutat, amelyet családjával
együtt fel akar deríteni.
A másik oldalon különös dolgokat látnak, mintha egy használaton
kívüli vidámparkba csöppentek volna. Míg a szülők némi ennivaló reményében elindulnak
az egyik kioszk felé, Chihiro a környéken kószál, és csak alkonyatkor
tér vissza. Döbbenten tapasztalja, hogy apja és anyja disznóvá változott, majd
napszálltakor szellemek és kísértetek jelennek meg...
Még mielőtt pánikba esne, Chihiro találkozik egy Haku
nevű fiúval, aki elmondja neki, hogy van kiút ebből a világból és meg tudja
menteni a szüleit is. Ám ehhez követnie kell a szellemeket és a
különféle teremtményeket egy óriási fürdőházba, amit Yubaba, a gonosz,
öreg varázslónő vezet. Itt a kislánynak munkát kell találnia, vagy azt kockáztatja,
hogy ő maga is disznóvá változik...
Éveken keresztül húzták a szájukat a nagy hollywoodi stúdiók,
hogy a hagyományos játékfilmeknél gyakran jóval több energiával és kreatív munkával
készített animációs produkcióik gyakorlatilag esélytelenek a Legjobb Film Oscar®-díjára
az élőszereplős filmekkel szemben. Különösen a Disney érezte sértőnek
a helyzetet, hiszen korábban gyakorlatilag egyeduralkodó volt az egész estés
rajzfilmek piacán, és alkalmanként be is választották az öt jelölt közé a nagy
Disney-produkciókat, de díjra soha nem tudták váltani a nominálást.
Amióta a többi mogul is egyre intenzívebben nyomul az egész
estés rajzfilmek piacán, az Akadémiára is egyre nagyobb nyomás nehezedett a
stúdiók részéről, hogy találjon megoldást az "elnyomott" műfaj díjazására
is. Idén megszületett a megoldás: az animációs nagyfilmek ezúttal külön "Legjobb
film" kategóriában indulhatnak. Az új kategória bevezetése egyben óriási
pofáraesést is eredményezett, ugyanis a Disney Lilo és Stitch - A
csillagkutya és A kincses bolygó című filmje, a Fox Jégkorszaka,
valamint a DreamWorks Szilaj c. produkciója mind alulmaradt egy
japán rajzfilm, a Chihiro Szellemországban mögött!
A nagy stúdiók azzal vígasztalódhattak, hogy ezúttal nem
csak az egyébként is óriási kultúrával rendelkező, rendkívül igényes japán rajzfilmipar
egyik termékével, de egyben minden idők legsikeresebb japán mozifilmjével szemben
maradtak alul, a Chihiro Szellemországban ugyanis csak Japánban eddig
több mint 230 millió dollár bevételt termelt - és ezzel bármelyik amerikai
szuperprodukció elégedett lenne az USÁ-ban is!
A Disney-nek azért sikerült tőkét kovácsolnia a Chihiro
sikeréből, ugyanis egy korábbi nagyon okos döntésnek köszönhetően a Chihiro
alkotójának, Hayao Miyazakinak összes eddigi és leendő filmjét vakon
átvették/átveszik terjesztésre az Egyesült Államokba, így terjesztőként nekik
is jutott némi csillámpor az arany szobrocskából.
A Chihiro Szellemországban kritikusok és a nézők egybehangzó
véleménye szerint maradandó mestermű, olyan film, amely az Óz, vagy a
Hófehérke mellett garantáltan helyet kap a klasszikusok között. Sikerének
titka, hogy története, figurái több rétegűek, és egyformán képesek megszólítani
a legkisebbeket és a felnőtt rajongókat is!
Extrák:
- Képgaléria
- Mozielőzetesek
- TV-spotok