Keresés
Patandzsali Jóga-szútrája termékhez kapcsolódó kép
Patandzsali Jóga-szútrája
6 291 Ft
Könyv

Patandzsali Jóga-szútrája

Író: Edwin F. Bryant
Induló ár:  6 990 Ft
6 291 Ft

Készlet: Még nem jelent meg!

Várható szállítás: Megjelenés után szállítható (2025 június 10.)

A több mint ezerötszáz éve íródott Jóga-szútra nem csak a jóga gyakorlása szempontjából fontos, de a hindu filozófiának, sőt az egész emberiség szellemi örökségének is kiemelkedő darabja. Ez az első olyan írásmű, mely rendszerezett formában bemutatja, hogy mi a jóga és hogyan kapnak helyet benne például az ászanák (testtartások), a pránájáma (légzőgyakorlatok) vagy éppen a meditáció különböző fokozatai. Leírja azt is, mi a gyakorlás végső célja, és eközben megmutatja hogyan gondolkodik a jóga testről, elméről, anyagról és lélekről. A célt a lényünk legmélyén rejlő tiszta tudatunk megtapasztalásában jelöli ki Patandzsali, melyhez a hétköznapi elmeműködéseink elcsendesítésével juthatunk el a meditációban. A jóga tulajdonképpen egy módszer ennek a megszabadító erejű megélésnek az elérésére. A nyugati világ nyelvén talán mondhatjuk úgy is, hogy a Jóga-szútra egyfajta útmutató a saját lelkünk megtapasztalásához. Mivel a szútra műfaj meghatározó sajátossága a végletes tömörség (mely elsősorban a tudás szóbeli áthagyományozását szolgálta), a mű egyes pontjai voltaképpen kibontani hivatott vázlatpontok, melyeket már a kezdetektől jógik és tudósok sokasága igyekezett értelmezni és magyarázni. Patandzsali munkájának jelentőségét mutatja, hogy ilyen művek még napjainkban is születnek. Edwin F. Bryant jelen kötete is ilyen vállalkozás. A szerző a Rutgers Egyetem indológus professzora és tapasztalt jógagyakorló. Ebben a könyvben egy rövid történeti és elméleti bevezető után a leghitelesebb forrásokhoz, a klasszikus hindu filozófiai iskolák nagy tanítóinak magyarázataihoz visszanyúlva bontja ki a szútra egyes pontjainak értelmét. Mindezt a ma embere számára is érthető, sőt, érdekfeszítő stílusban. Felkészültség tekintetében a lehető legmagasabb mércéhez igazodik, míg hangvételében az érdeklődő, értelmes laikushoz szól.