1.
KÉRDÉS: Mik azok a Gyakran Ismételt Kérdések?
V.: A fórumunkon, e-mailen és telefonon hozzánk intézett
vásárlói kérdések döntő többsége olyan általánosan ismétlődő
kérdés, amelyeket kollégáinknak naponta több tucatszor is
feltesznek. A leggyakrabban előforduló kérdéseket és az ezekre
adott válaszokat gyűjtöttük össze a Gyakran Ismételt Kérdések
gyűjteményében. Ha bármilyen kérdésed felmerülne üzletünkkel
kapcsolatban, arra kérünk, hogy mielőtt
kapcsolatba lépnél velünk, vagy feltennéd a kérdést a fórumon,
böngészd át a Gyakran Ismételt Kérdések gyűjteményét,
hiszen itt nagy valószínűséggel megtalálod a választ. Így
hamarabb találsz megoldást a problémádra, kollégáinknak pedig
értékes erőforrásai szabadulnak fel és az ismételt válaszok
helyett a rendelések teljesítésére, új termékek rögzítésére,
az üzlet működtetésére fordíthatják energiáikat!
2.
KÉRDÉS: Több terméket is megrendeltem egyszerre, mégis egyesével,
több csomagban érkeznek a filmek! Szerettem volna spórolni a
szállítási költségen, miért nem együtt külditek a filmeket?!
RÖVID VÁLASZ: Ha a rendelés során a
SZÁLLÍTÁSI BEÁLLÍTÁSOK
oldalon
(ahol megadhatod például, hogy GLS-sel, futárral,
vagy személyes átvétellel szeretnéd megkapni a rendelésedet)
a
LEGKEVESEBB HÁNY TERMÉKET KÜLDJÜNK? kérdésnél beállítod,
hogy legkevesebb mennyi terméket szeretnél egyszerre megkapni,
csak akkor indítjuk útnak a csomagot, ha legalább az általad
kért minimális mennyiséget egyszerre tudjuk szállítani. Ha nem
változtatsz az alapbeállításokon, akkor - mint azt az oldalon
is jelezzük - minden azonnal szállítható terméket azonnal útnak
indítunk a következő feldolgozás során. Ha egyszerre több termék
is szállítható, természetesen az összes azonnal szállítható
terméket egy csomagban küldjük.
RÉSZLETESEBB VÁLASZ: Az egyes termékek különböző szállíthatósági
státuszszal rendelkeznek - ezeket az állapotokat a rendelés-gombnál,
a kosárban, és a rendelésről küldött visszaigazoló e-mailben
is jelezzük. Vannak AZONNAL szállítható termékek, amelyek
értelemszerűen a raktárunkban vannak, és a megrendelést követő
1 munkanapon belül útnak tudjuk indítani a megrendelő felé.
A kb. 1-5 NAP ALATT szállítható termékek ugyan nincsenek
raktáron, de legutolsó információink szerint a kiadó, vagy
a nagykereskedő nagy valószínűséggel tud szállítani a kiadványból.
A BIZONYTALAN státuszú kiadványok pillanatnyilag beszerezhetetlenek
és megjósolhatatlan, hogy mikor lesznek újra szállíthatók.
A még meg nem jelent termékekre ELŐRENDELÉST veszünk
fel, ezek a termékek a feltüntetett megjelenési naptól kezdve
szállíthatók (amennyiben nem késik a megjelenés).
A különböző szállíthatósági állapotok miatt ki kellett találnunk
egy rendszert, amely rugalmasan alkalmazkodik a vásárlói igényekhez
és a kiszámíthatatlan magyar piachoz is. Ezért nálunk nem
az egyszerre rendelt termékeket tekinti a rendszer egy csomagnak,
hanem a vásárló által megadott paramétereknek megfelelően
automatikusan áll össze egy-egy csomag.
A rendelési folyamat során a rendszer megkérdezi a vásárlót,
hogy egy csomagban LEGKEVESEBB HÁNY
TERMÉKET KÜLDJÜNK. Amennyiben a vevő nem jelöl
meg konkrét darabszámot, az alapértelmezés szerint minden
AZONNAL SZÁLLÍTHATÓ terméket azonnal küldünk a következő
feldolgozáskor, az előrendelt, vagy 1-5 napos beszerzési idejű
termékeket pedig akkor, amikor azok beérkeznek a raktárunkba.
Ha szeretnéd, hogy az AZONNAL SZÁLLÍTHATÓ termékeket ne azonnal
küldjük, hanem bevárjunk néhány további előrendelt terméket
a csomag indításával, a LEGKEVESEBB HÁNY TERMÉKET KÜLDJÜNK
kérdésnél jelöld meg, hogy mennyi terméket várjunk össze.
Így a rendszer a feldolgozáskor az AZONNAL SZÁLLÍTHATÓ termékeket
félreteszi Neked (erről levelet is küld), és csak akkor indítja
útnak a csomagot, ha megérkezik annyi előrendelt termék is,
amellyel együtt már eléri a küldhető termékek száma az általad
beállított limitet. Természetesen a limitet bármikor módosíthatod,
és a félretett termékeket is bármikor kiküldetheted az ADMINISZTRÁCIÓ
oldal RENDELÉSI BEÁLLÍTÁSOK
MÓDOSÍTÁSA, illetve az AKTÍV
RENDELÉSEK menüpontok alatt található opciók segítségével.
Egy példa:
Tegyük fel, hogy a következő termékeket rendelted:
A helyszínelők - 1. évad - AZONNAL SZÁLLÍTHATÓ
Mátrix - kb. 1-5 NAP ALATT SZÁLLÍTHATÓ
Casino Royale - ELŐRENDELÉS - megjelenik 2 hét múlva
(ez csak példa!)
Vissza a jövőbe - Szállítható: BIZONYTALAN
Ha a LEGKEVESEBB HÁNY TERMÉKET KÜLDJÜNK kérdésnél
alapértelmezésen hagyod a beállítást, a rendszer úgy értelmezi,
hogy minden azonnal szállítható terméket azonnal szeretnél
megkapni, éppen ezért a rendelést követő első feldolgozásnál
elküldi Neked a rendelésed egyetlen azonnal szállítható termékét,
A helyszínelőket.
Két nappal később megérkezik hozzánk a Mátrix is,
amelyet szintén azonnal elküldünk neked egy újabb csomagban.
Két héttel később megjelenik a Casino Royale, amelyet
szintén azonnal elküldünk, immár a harmadik csomagban.
Fél év múlva végre újra szállítható státuszba kerül a Vissza
a jövőbe, amit egy negyedik csomagban küldünk el.
Ha filmfüggő vagy, és nem a költség számít, hanem az, hogy
minden megjelenő film a lehető leghamarabb eljusson hozzád,
ez a beállítás bizonyára megfelel neked. Ha azonban türelmes
vagy, és inkább megtakarítanál néhány ezer forintot a szállítási
költségeket, érdemes a rendelés során jelezni a rendszernek,
hogy legkevesebb mennyi terméket szeretnél látni az egyes
neked küldött csomagokban.
Ha tehát a fenti példa-rendelés során azt kéred, hogy LEGKEVESEBB
4 TERMÉKET KÜLDJÜNK, a rendszer a következő feldolgozásnál
nem küldi el Neked az azonnal szállítható A helyszínelők
sorozatot, hanem félreteszi a kiadványt, és erről egy emlékeztető
levelet is küld.
Amikor két nappal később megérkezik a Mátrix is, a
minimum 4 darabos limit miatt ezt a filmet sem küldi el Neked
a rendszer, hanem ezt is félreteszi, és ismét kapsz egy emlékeztető
levelet, amelyben jelzi a rendszer, hogy immár két filmet
tettünk félre Neked.
A Casino Royale megjelenésekor ugyanez történik, tehát
már három bármikor szállítható filmről kapsz értesítést, de
a csomagot még mindig nem küldjük, mert azt kérted, hogy legkevesebb
4 termékkel indítsuk útnak a csomagodat.
Ha Te úgy döntöttél, hogy inkább mégis kéred a három félretett
film kiszállítását és nem vártsz tovább a bizonytalan státuszú
Vissza a jövőbe beérkezésére, három lehetőséged is van:
1. Az ADMINISZTRÁCIÓ
oldalon a RENDELÉSI
BEÁLLÍTÁSOK MÓDOSÍTÁSA menüpont alatt módosíthatod
a minimálisan küldhető termékek számát 3-ra, vagy ennél kevesebbre,
így a következő feldolgozás során a három félretett terméket
útnak indítjuk hozzád.
2. Az ADMINISZTRÁCIÓ
oldalon az AKTÍV
RENDELÉSEK menüpont alatt felsoroljuk a FÉLRETETT
termékeket. Ezen az oldalon lehetőséged van arra, hogy kérd
bármelyik félretett termék azonnali kiküldését, függetlenül
a korábban beállított limittől (tehát hagyhatod minimum 4
darabon a legkevesebb szállítható termék számát, és kérheted
a három félretett termék kiküldését).
3. Rendelhetsz további termékeket, és ha így eléri a szállítható
mennyiség az általad beállított minimumot, akkor is azonnal
küldjük a csomagot.
3.
KÉRDÉS: Az általam megrendelt termék adatlapján az szerepel,
hogy BIZONYTALAN a szállítása. Ez mit jelent? Mikor lesz szállítható
a termék?
V: Nem véletlenül használjuk a
BIZONYTALAN szót
egyes termékek szállíthatóságára, ugyanis
NEM TUDJUK,
hogy ezek a kiadványok mikortól lesznek újra szállíthatók!
Sajnos a magyar DVD-piac meglehetősen kiszámíthatatlan. Vannak
olyan kiadványok, amelyeket évek, hónapok óta nem tud szállítani
a kiadó/forgalmazó, ezek közül elképzelhető, hogy egyes címek
talán már soha nem lesznek beszerezhetők (ha erről hivatalos
megerősítést kapunk a kiadóktól, azt jelezzük a termék adatlapján),
de az is előfordult már, hogy szinte reménytelenül hosszú
idő - egy-két év, több hónap - után mégis érkezett utánpótlás
az adott termékből. Szerencsére a BIZONYTALAN szállítású termékek
egy része néhány nap, néhány hét, legfeljebb 1-2 hónap alatt
újra szállíthatók szoktak lenni, de - mint említettünk - semmilyen
pontos információt, előrejelzést nem tudnak adni a kiadók/forgalmazók,
így tehát mi sem!
JAVASLATUNK:
Ha olyan terméket szeretnél megvásárolni, amelynek szállítási
státusza BIZONYTALAN, javasoljuk, hogy mindenképp rendeld
meg a kiválasztott árut, mert csak akkor rendelünk mi is az
adott termékből a kiadótól, ha valamelyik vevőnknek szüksége
van rá. A terméket ettől kezdve folyamatosan próbáljuk beszerezni
a kiadótól, így ha új szállítmány érkezik hozzájuk, az elsők
között kapunk mi is belőle, és ekkor a Te rendelésedet is
tudjuk teljesíteni. Természetesen nem sértődünk meg, nem haragszunk,
ha egy hetek, hónapok óta várt terméket sikerül máshonnan
megszerezned (megveszed használtan, vagy egy boltban véletlenül
rábukkansz egy utolsó példányra), de NAGYON KÉRÜNK,
hogy ebben az esetben a lehető legrövidebb időn belül keresd
fel oldalunk ADMINISZTRÁCIÓS
felületét, és az AKTÍV
RENDELÉSEK menüpont alatt töröld a termékre vonatkozó
előrendelésed, mert ellenkező esetben mi továbbra is megpróbáljuk
beszerezni a rendelt terméket, és elküldjük Neked, amint beszereztük.
Ha Te ilyenkor nem veszed át a küldeményt, az nekünk nagyon
sok pénzbe kerül. Gondolj arra, hogy Neked csak néhány kattintásodba
kerül időben törölni a nem kívánt rendeléseket!
4.
KÉRDÉS: Az oldalon 1-5 napon belüli szállítással ígértétek egy
termék szállítását. Már letelt az 5 nap, miért nem kaptam meg
mégsem?
V: Sajnos a kb. 1-5 napot nem ígéretnek, csupán tájékoztatásnak
szánjuk - mint azt az információs oldalon is jelezzük. Ha
egy terméknél az szerepel, hogy kb. 1-5 napon belül szállítható,
az csak annyit jelent, hogy legutóbb, amikor rendeltünk az
adott termékből a kiadótól/forgalmazótól, még tudott szállítani
belőle. Ha Te megrendelsz egy ilyen terméket, mi továbbítjuk
a rendelést a kiadók felé, és mivel gyakorlatilag naponta
kapunk árut, 1-5 napon belül általában meg is érkezik a rendelés
és küldeni tudjuk a csomagodat. Nem ritkán előfordulhat, hogy
a kiadó/forgalmazó nem tudja teljesíteni a rendelést (pillanatnyilag
kifogytak a készleteik), így mi sem tudjuk a jelzett 1-5 napon
belül szállítani a csomagot. Ha a rendszerünk érzékeli, hogy
egy általunk megrendelt termékből egy bizonyos idő elteltével
nem tud szállítani a kiadó, a termék státusza módosul kb.
1-5 napról BIZONYTALAN-ra. A rendelt termékeid státuszát folyamatosan
ellenőrizheted az
ADMINISZTRÁCIÓS
oldal
AKTÍV RENDELÉSEK
menüpontja alatt.
Tudjuk,
hogy az ideális helyzet az lenne, ha a kiadók/forgalmazók
aktuális raktárkészleteiről napi információink lennének és
ezt jelezni tudnánk az oldalunkon, de sajnos ilyen aktuális
napi készletlistát nem adnak ki a forgalmazók.
Ha
az általad rendelt terméket nem tudja szállítani a kiadó/forgalmazó
pillanatnyi készlethiány miatt, mi ettől függetlenül mindaddig
próbáljuk beszerezni az adott terméket, ameddig azt nem törlöd
az előrendeléseid közül. Ha tehát mindenképpen szeretnéd megvásárolni
az adott terméket, javasoljuk, hogy várj türelemmel, és amint
új szállítmány érkezik az országba, illetve utángyártásba
kerül az adott termék, mi azonnal beszerezzük/félretesszük/küldjük
Neked.
5.
KÉRDÉS: Mikor jelenik meg DVD-n az XY című film? (Az XY-t helyettesítd
be az általad várt film címével!)
V: Annak ellenére, hogy főleg filmekkel foglalkozunk
és magunk is nagy filmrajongók vagyunk, sokkal több információnk
nekünk sincs egyes még ki nem adott filmek megjelenéséről,
mint amennyit egy átlagos érdeklődő tudhat. A várható pontos
megjelenésekről legfeljebb 1-2 hónappal korábban kapunk tájékoztatást
a kiadóktól (már amelyiktől), de sajnos az sem ritka jelenség,
hogy csak napokkal a megjelenés előtt, urambocsá, napokkal
megjelenés után értesülünk egy film megjelenéséről. Ha részletes
és pontos információnk van egy kiadványról (vagyis a megjelenési
dátumon kívül tudjuk a kiadvány pontos paramétereit és árát
is), a kollégáink a lehető legrövidebb időn belül feltöltik
a kiadványt az adatbázisunkba, és az rendelhető lesz.
Ha
általában érdekelnek az újdonságok és a várható megjelenések,
javasoljuk, hogy kövesd figyelemmel a www.dvdextra.hu
oldalt, ahol a legtöbb kiadó terveiről az elsők között szerezhetsz
információt. Oldalunk fórumán is sok információhoz hozzájuthatsz:
itt lelkes filmbarátok egész serege segíthet Neked megválaszolni
a kérdéseidet.
Ha
mozikban nemrég vetített, új film megjelenése érdekel, általánosságban
annyit lehet mondani, hogy a mozipremiert követő 4-6 hónapon
belül várható a film megjelenése a DVD-piacon. Ez a szabály
szinte kivétel nélkül igaz a nagy stúdiók (Warner, SONY,
MGM, Disney, Paramount, Fox, Universal) filmjeire, de
a független filmforgalmazók is általában hasonló "menetrenddel"
dolgoznak.
6.
KÉRDÉS: A korábban megadott időpontban nem jelent meg az általam
megrendelt film. Miért késik a megjelenés, és mennyire biztos
az új dátum?
V: Sajnos előfordul, hogy gyártási problémák miatt
csúszik egy-egy film megjelenése. Az esetek nagy részében
erről csak akkor szerzünk mi is tudomást, amikor a meghirdetett
időpontban nem érkezik meg a kiadótól a rendelt film. Általában
a pontos okokról sem kapunk részletes információt, így mi
sem tudunk válaszolni az ilyen kérdésekre. Természetesen minden
késénél érdeklődünk a kiadónál, hogy feltüntethessük az új
megjelenési dátumot, de gyakran ezek is csak körülbelüli időpontok.
7.
KÉRDÉS: Láttam korábban az ADMINISZTRÁCIÓS
oldalon, hogy a rendelésem csomagolás alatt áll. Most azonban
a rendelt termékek egy része visszakerült feldolgozás alá, az
egyik rendelt termék pedig kikerült a csomagból és most az ELŐRENDELÉSEK
között szerepel. Mi történt?
V: Ritkán, de sajnos előfordul ilyen eset. Ha a csomag
összeállítása során kiderül, hogy az egyik elküldendő termék
hibás (törött a doboza, szakadt a borítója, stb.), vagy egy
téves adatrögzítés miatt leltárhiányos (tehát csak a rendszer
szerint volt raktáron, de a valóságban nem található a polcainkon),
a feldolgozó kolléga jelzi a rendszernek a problémát. A hiányzó,
vagy hibás tételt a rendszerünk azonnal újra megrendeli a
kiadótól, a rendelés többi tétele pedig visszakerül feldolgozás
alá, és a legkevesebb küldhető termékszám beállítástól függően
a következő feldolgozás után vagy útnak indítjuk a csomagot,
vagy a rendszer félreteszi a termékeket addig, amíg a hiányzó
termék meg nem érkezik.
8.
KÉRDÉS: Megrendeltem egy AKCIÓS filmet, amelynél az szerepelt,
hogy 1-5 napon belül szállítható, de már több idő is eltelt
és még mindig nem kaptam meg a filmet. Miért?
V: A kiadók által központilag szervezett akciókat általában
már napokkal az akciók indulása előtt meghirdetjük az oldalunkon,
és lehetőséget adunk a leendő akciós kiadványok megrendelésére.
Az akció hivatalos indulásáig azonban nem tudjuk a meghirdetett
akciós áron szállítani a kiadványokat, még akkor sem, ha a
kiadótól valóban 1-5 nap alatt beszerezhetőek lennének, a
kiadó ugyanis csak az akció első napjától szállítja kedvezményes
áron az üzleteknek a filmet. Az akciók adatlapján minden alkalommal
jelezzük, hogy mikor indul az adott akció.
9.
KÉRDÉS: Akciós áron rendeltem egy kiadványt, de már vége az
akciónak, és még mindig csak beszerzés alatt van az adott termék.
Ennek ellenére az akciós áron kapom majd meg a terméket?
V: Mint azt az akciós adatlapokon is írjuk, egyes kiadók
csak az akciós időszak alatt teljesíthető rendelésekre garantálják
az akciós árat, így ezen kiadók akcióinál mi is csak a készlet
erejéig tudjuk teljesíteni a rendeléseket. Ha a kiadó az akció
lejárta után már nem teljesíti akciós áron a korábbi rendeléseinket
(mert az akció ideje alatt esetleg kifogytak a kiadó készletei),
az akciós áron leadott rendeléseket törölni vagyunk kénytelenek
- erről természetesen levélben értesítjük a vásárlóinkat.
10.
KÉRDÉS: Két hónapig akciós volt egy film, amit azonnal megrendeltem,
amint az akciót megpillantottam a honlapotokon. Kezdettől fogva
BIZONYTALAN szállítási státuszban szerepelt a film, már az akciónak
is vége, és kaptam tőletek egy levelet, miszerint töröltétek
a rendelésem, mert a kiadó nem tudott szállítani a filmből.
Most szívattok? Minek akcióztok olyasmit, ami nem is kapható?
V: Az ilyen esetek sajnos nem egyediek és talán minket
bosszant a leginkább, hiszen a vásárlók - érthető módon -
elsősorban minket okolnak, minket hibáztatnak a történtek
miatt. A tény azonban az, hogy erről nem tehetünk, és jelenleg
sajnos ötletünk sincs, hogyan lehetne elkerülni a hasonló
eseteket. A kiadók által meghirdetett akcióknál mi nem tudjuk
ellenőrizni, hogy a meghirdetett termékek valóban szállíthatók
lesznek-e az akció alatt. Feltételezzük, hogy a kiadó sem
akar senkit becsapni, de a tapasztalatok szerint minden akció
során akar néhány olyan kiadvány, amelyből nem érkezik meg
időben a kiadóhoz az akcióra megrendelt utángyártás. A tapasztalatunk
alapján a legtöbb ilyen problémás film előbb-utóbb mégis befut
a kiadóhoz, és egy-két hónappal a balsikerű "akciózás"
után egy újabb akció keretében már megvásárolható lesz. (Jó
példa erre Az Álmosvölgy legendája, amely egy korábbi
akcióra nem érkezett meg, majd két hónappal később egy újabb
akciós során már kapható volt.)
11.
KÉRDÉS: Szeretnék törölni egy megrendelt terméket. Mit kell
tennem?
V: Semmiképp ne levélben mondd le a rendelést, hanem
mielőbb keresd fel az
ADMINISZTRÁCIÓ
oldalon az
AKTÍV
RENDELÉSEK menüpontot, ahol a rendelés teljesítésének
utolsó pillanatáig lehetőséged van törölni bármelyik rendelésedet!
Ha a rendelésed már átkerült a
TELJESÍTETT
RENDELÉSEK közé, akkor sajnos már nem tudod törölni.
Ha személyes átvétellel kérted a csomagot, akkor a helyszínen
még visszamondhatod a csomag átvétele előtt a nem kívánt termékeket.
Nagyon
kérjük, hogy ha meggondolod magad, és nem akarsz megvásárolni
egy terméket, a lehető legrövidebb időn belül töröld a rendelésed,
és ne akkor szólj, amikor már útnak indítottuk a csomagodat!
12.
KÉRDÉS: Jeleztétek, hogy átadtátok a csomagom a GLS-nek, és
holnap várhatom az érkezését. Sajnos a megadott címen nem leszek
elérhető a következő napokban. Hogyan tudom ezt jelezni a GLS-futárnak?
V: Ha az
ADMINISZTRÁCIÓS
oldalon a
TELJESÍTETT
RENDELÉSEK menüpont alatt előhívod az útnak indított
csomagod részleteit, megtalálod az adott csomag GLS-hivatkozási
számát (ez egy 11 jegyű szám). Jegyezd fel ezt a számot, és
hívd a GLS ügyfélszolgálatát, a következő telefonszámon:
29/886-600.
A
korábban feljegyzett GLS-hivatkozási szám segítségével jelezheted
a GLS-vevőszolgálat munkatársának, hogy az adott csomagot
nem másnap, hanem egy későbbi időpontban kéred kiszállítani.
Az
elkészült, és a GLS-nek átadott csomagok GLS-hivatkozási száma
nálunk már abban a pillanatban olvasható az oldalon, amint
a csomagot elszállították az irodánkból. A GLS-központban
azonban csak órákkal később, általában éjszaka rögzítik a
csomag adatait, így előfordulhat, hogy a feladás napján a
GLS-vevőszolgálat munkatársai még nem találják az adatbázisukban
a csomagot. Ebben az esetben másnap próbálkozz újra - akkor
már biztos, hogy nyoma lesz a csomagodnak.
13.
KÉRDÉS: Miért futárszolgálattal szállítotok és miért nem lehet
postai szállítást kérni?
V: Közel öt éven keresztül a Magyar Postával szerződve
küldtük ki a csomagokat, de sajnos nagyon rossz tapasztalatokat
szereztünk. Annak ellenére, hogy utánvételes, biztosított
csomagként adtuk fel a rendeléseket, napi rendszerességgel
"tűntek el" csomagok, havi szinten több százezer
forint értékben. A GLS-futárszolgálatnál ezzel szemben még
egyetlen küldeményünk sem veszett el.
14.
KÉRDÉS: Hibás terméket kaptam, olvastam az információs oldalon,
hogy vissza kell küldenem a hibás terméket az Xpress budapesti
irodájába. A szállítási díjat nekem kell fizetni?
V: Ha hibás terméket küldenél vissza hozzánk, akkor
küldheted portósan is a csomagot, így a szállítási díjat a
csomag megérkezésekor mi fizetjük.
Ha a csere-példányt külön küldjük (tehát nincs aktuális rendelésed),
természetesen a csere-példány szállítási költségét is mi fizetjük.
15.
KÉRDÉS: Hibás terméket kaptam. Budapesti vagyok, nem okoz problémát
útba ejtenem a budapesti irodátokat. Ha beviszem a hibás kiadványt,
azonnal kicserélitek?
V: Ha az oldalon azt látod, hogy a cserélni kívánt
termék AZONNAL szállítható, akkor nagy valószínűséggel rögtön
megoldható a csere az irodánkban. Ellenkező
esetben csak regisztrálni tudjuk a csere-igényt: átvesszük
a hibás terméket és megrendeljük Neked helyette a cserét.
A csere-példány megérkezéséről ugyanúgy értesítünk, mint a
szokásos rendelések beérkezéséről.
16.
KÉRDÉS: Véletlenül két példányt rendeltem egy filmből, de csak
egyre van szükségem. A csomagot viszont már elindítottátok GLS-futárral.
Mit tegyek?
V: Nagyon megköszönjük, ha átveszed a
csomagot, ha ugyanis nem fogadod el a küldeményt, azt a GLS
visszahozza hozzánk, és ez nekünk csomagonként kb. 1600-1800
forint kárt okoz, és Te is újra várhatsz néhány napot a filmre.
Ha azonban átveszed a csomagot, és a duplán rendelt film egyik
példányát bontatlanul, egyszerű ajánlott levélként visszaküldöd
a budapesti irodánkba, megírva, hogy miért postáztad vissza
a lemezt, minden gond nélkül beszámítjuk a film árát egy következő
rendelésednél.
17.
KÉRDÉS: Az oldalon olvastam, hogy vannak egyéni kedvezmények.
Kinek járnak ezek a kedvezmények, és pontosan mit jelentenek?
V: Aki az elmúlt
180 napban legalább 15 terméket
vett át nálunk, az
törzsvásárló státuszba kerül.
A törzsvásárlók minden további rendelésükből
+1% kedvezményt
kapnak, 10 helyett 15 terméket tehetnek félre.
Aki
az elmúlt 180 napban legalább 30 terméket vett át nálunk,
az V.I.P. státuszba kerül. Ez a státusz megjelenik
a bejelentkezés után a vásárló neve mellett. A V.I.P. vásárlók
minden további rendelésükből +2% kedvezményt kapnak, 20
terméket tehetnek félre.
Az
át nem vett csomagok, át nem vett félretett termékek száma
csökkenti a magasabb státusz megszerzéséhez szükséges termékszámot.
Ha tehát valaki 20 terméket vett át az elmúlt 180 napban,
de nem vett át egy megrendelt csomagot, amelyben 7 termék
volt, a rendszer nem adja meg a törzsvásárlói státuszt!
Az
egyéni kedvezmény státusz egyedi elbírálás szerint bármikor
visszavonható, amennyiben a vásárló visszaél az üzletünk nyújtotta
kedvezményekkel, szolgáltatásokkal (például rendszeresen nem
vesz át megrendelt csomagokat, vagy rendszeresen töröl félretett
termékeket).
18.
KÉRDÉS: Egy másik címre szeretném kérni a csomagomat, mint amit
korábban megadtam. Mi a teendő?
V: Ne e-mailben írd meg az új címed, hanem mielőbb
keresd fel honlapunk
ADMINISZTRÁCIÓS
oldalát, és a
SZEMÉLYES
ADATOK MÓDOSÍTÁSA menüpont alatt végezd el a szükséges
változtatásokat. Ez a változtatás csak a még el nem indított
csomagokra hat ki, ha már értesítést kaptál arról, hogy útnak
indult a csomagod, sajnos már nem tudjuk módosítani a szállítási
címed. Ebben az esetben keresd a GLS ügyfélszolgálatát, és
az oldalunkon található GLS-hivatkozási szám segítségével
jelezd a címváltozást a futárszolgálatnál (részleteket lásd
a 12. kérdésnél)!
19.
KÉRDÉS: Más névre szeretném kérni az új csomagomnál az ÁFÁ-s
számlát, mint amire korábban kértem. Mi a teendő?
20.
KÉRDÉS: A rendelésemről szeretnék ÁFÁ-s számlát kérni. Hogyan
igényelhetem?
V: Nem szükséges igényelni, hiszen rendszerünk minden
csomaghoz automatikusan elkészíti az ÁFÁ-s számlát, amelyet
mellékelünk a csomagban. Személyes átvételnél a helyszínen
kérheted az ÁFÁ-s számlát.
21.
KÉRDÉS: A szállítási költség termékenként, vagy csomagonként
értendő?
V: Természetesen csomagonként számítjuk fel a szállítási
költséget, függetlenül attól, hogy egy csomagban hány terméket
küldünk. Nekünk is gazdaságosabb, ha egy csomagban több terméket
tudunk küldeni, ezért minél nagyobb értékű a csomag, annál
többet vállalunk át a szállítás költségeiből.
22.
KÉRDÉS: Ha egyszerre rendelek meg több terméket, de azokat nem
egyszerre tudjátok szállítani, akkor minden szállításnál külön
meg kell fizetnem a szállítási költséget?
V: Igen, a szállítási költséget a DVD-k alacsony árrése
miatt nem tudjuk teljesen átvállalni. Ha azonban szeretnél
takarékoskodni a szállítási költséggel, és több rendelt terméket
egyszerre, egy csomagban szeretnél megkapni - az azonnal szállítható
termékekkel bevárva az előrendelt termékeket - a rendelés
során, vagy a rendelés után az
ADMINISZTRÁCIÓ
oldalon, a
RENDELÉSI
BEÁLLÍTÁSOK MÓDOSÍTÁSA menüpont alatt állítsd be,
hogy legkevesebb mennyi termékkel indítsunk útnak egy csomagot.
Így nem küldjük egyesével a szállítható termékeket, hanem
összevárunk legalább annyit, amennyit megjelöltél, és azt
egy csomagban, egy szállítási költséggel küldjük. A limit
beállításáról a
2. KÉRDÉS-nél olvashatsz részletesebben.
23.
KÉRDÉS: Lehet az üzletben (személyes átvételnél) bankkártyával
fizetni?
V: Sajnos erre jelenleg nincs lehetőség. A szolgáltatás
banki költségei a DVD-kiadványok árréséhez képest nagyon magasak
(egyes akciós kiadványok esetében a teljes haszon több mint
fele a banknak menne kártyás fizetés esetén), ezért nem lehet
jelenleg bankkártyával fizetni sem az oldalon keresztül, sem
pedig a budapesti üzletünkben.
24.
KÉRDÉS: Kaptam értesítést, hogy összeállt a csomagom, és átvehetem
a Szövetség utcai üzletben. Várok még más termékek megérkezésére
is, és egyben szerettem volna átvenni a mostani csomagommal.
Mi van, ha nem érkezik meg 5 napon belül? Törlitek a csomagomat?
V: Ha szeretnél egyben több terméket átvenni (tehát
összevárni rendeléseket), a személyes átvételnél is érdemes
beállítani a legkevesebb küldhető mennyiséget. Így addig nem
állítjuk össze a csomagodat, amíg az általad beállított mennyiségű
termék nem lesz szállítható, átvehető. Ha már értesítést kaptál
a csomag átvételéről, de nem tudod átvenni 5 napon belül,
keresd fel az
ADMINISZTRÁCIÓS
oldalt, és a
RENDELÉSI
BEÁLLÍTÁSOK MÓDOSÍTÁSA menüpont alatt, az
EGYÉB
FONTOS MEGJEGYZÉS A RENDELÉSEKET FELDOLGOZÓ KOLLÉGÁNAK
rovatba írd be, hogy ne töröljük a már összeállt csomagot,
mert jössz érte, csak még egy csomagra vársz. Kérjük, hogy
a csomag elvitelének várható időpontját is írd ide!
25.
KÉRDÉS: Értesítést kaptam arról, hogy összeállt egy csomagom
és átvehetem a Szövetség utcai üzletben, de a megadott 5 munkanapon
belül nem tudom átvenni a csomagot, mert külföldön vagyok/beteg
vagyok/stb. Mi a teendő?
V: Keresd fel az
ADMINISZTRÁCIÓS
oldalt, és a
RENDELÉSI
BEÁLLÍTÁSOK MÓDOSÍTÁSA menüpont alatt, az
EGYÉB
FONTOS MEGJEGYZÉS A RENDELÉSEKET FELDOLGOZÓ KOLLÉGÁNAK
rovatba írd be, hogy ne töröljük a már összeállt csomagot,
mert jössz érte. Kérjük, hogy a csomag elvitelének várható
időpontját is írd ide!
26.
KÉRDÉS: A FÓRUMBAN vagy a termékek KRITIKÁINÁL írt hozzászólásomat
töröltétek. Mi ennek az oka?
V: Alapvetően - a többi fórumhoz képest - nagy szabadságot
biztosítunk a vásárlóinknak. Egy termékről alkotott vélemény
miatt még soha nem töröltünk hozzászólást, még akkor sem,
ha nagyon negatív a vélemény. Hozzászólást csak abban az esetben
törlünk, ha a hozzászóló stílusa, mondandója másokat súlyosan
sért, öncélúan alpári, vagy rasszista. Szintén töröljük azokat
a hozzászólásokat, amelyek bármilyen konkurens üzlet, bármilyen
termékét, akcióját, árát reklámozza (pl. Itt most nem kaptahó
XY film, de itt és itt hegyekben áll! Most X forinttal olcsóbb
itt és itt ez és ez a film! stb.). Igyekszünk eltávolítani
minden kalózkodást népszerűsítő, segítő hozzászólást, és azokat
a hozzászólókat, akik visszaélnek oldalunk FÓRUM szolgáltatásával
(pl. nagy tételben, rendszeresen a fórumunkon hirdetnek eladásra
filmeket, és gyaníthatóan nem a saját gyűjteményüktől szeretnének
megszabadulni, vagy a fórumozás alapvető szabályát megszegve
újra és újra, naponta többször bemásolja a listáját azért,
hogy mindig a legfrissebb hozzászólások között szerepeljen.)
27.
KÉRDÉS: Miért nehéz telefonon elérni Titeket? Miért tart sokáig,
amíg választ kapok a levélben feltett kérdésemre?
V: Internetes üzletünk felületét úgy próbáltuk kialakítani
a kezdetektől fogva, hogy a vásárló minden rendeléssel kapcsolatos
kérdésére találjon választ az oldalon, és minden lehetséges
módosítást egyedül végre tudjon hajtani az
ADMINISZTRÁCIÓS
oldalon keresztül. Ennek ellenére folyamatosan csörög a telefonunk
és folyamatosan özönlenek hozzánk a levelek, amelyekben zömmel
olyan kérdéseket tesznek fel, amelyre az oldal használata
közben, vagy az információs oldalt átolvasva is lehetne választ
találni.
Természetesen
ha kapacitásunk engedi, örömmel válaszolunk a kérdésekre,
de mivel a piac talán legkisebb árrés-tartalmával rendelkező
termékét árusítjuk (DVD), a rendeléseket feldolgozó, adatbázist
bővítő, csomagoló, személyes átvételt intéző, árubeszerző
kollégák mellett nem tudunk főállásban alkalmazni telefonos-
és levelező-kisasszonyokat - a telefonos és levélben intézett
kérdések/kérések megválaszolása tehát a bolt működéséhez szükséges
érdemi munkát ellátó kollégáinkra hárul, akik így is túlterheltek.
Ezért kérjük a megértésedet, és azt, hogy mielőtt felhívnál
minket, vagy írnál nekünk, ellenőrizd, hogy a kérdésedre nem
találod-e meg amúgy is a választ az oldalunkon (itt, az INFORMÁCIÓS
OLDALON, a FÓRUMBAN, vagy a rendszer által kiírt/e-mailben
küldött üzenetekben), illetve próbáld meg a rendszer ADMINISZTRÁCIÓS
felületén keresztül végrehajtani az igényelt módosításokat,
változtatásokat (limit módosítása, szállítási/számlázási cím
átírása, stb.). Gyakorlatilag nincs olyan módosítási, változtatási
lehetőség, amit a kollégáink végre tudnak hajtani, de Te nem.
28.
KÉRDÉS: Most jött a levél, hogy útnak indítottatok nekem egy
csomagot, de a benne küldött filmet már baromi rég rendeltem.
Normálisak vagytok? Már nem kell, nem veszem át, izéljétek meg!
(Nem a mi stílusunk ilyen, sajnos meglepően gyakran kapunk
hasonló tartalmú és stílusú levelet!)
V: Mi komolyan vesszük a rendeléseidet, és azt feltételezzük,
hogy Te is ugyanígy teszel. Mint azt sokszor írtuk már, a
magyar DVD-piac meglehetősen kiszámíthatatlan, a kiadványok
nagy része nem szerezhető be folyamatosan. Talán éppen az
az on-line rendelés egyik nagy előnye, hogy nem a vásárlónak
kell folyamatosan keresgélnie, az üzleteket járnia ahhoz,
hogy rábukkanjon egy régóta keresett filmre. Ha leadsz nekünk
egy rendelést olyan kiadványra, ami jelenleg nem kapható,
mi folyamatosan rendeljük azt a kiadványt a kiadótól/forgalmazótól,
és amint érkezik utángyártás (egyes esetekben napok, hetek
múlva, máskor pedig esetleg csak hónapok, sőt, évek elteltével),
mi az elsők között kapunk a termékből és azonnal küldjük,
vagy félretesszük Neked (a beállításaidtól függően).
Mi
cserébe csak annyit kérünk, hogy ha megrendelsz tőlünk valamit,
és később meggondolod magad (megkapod ajándékba a kiadványt,
vagy véletlenül találsz egy utolsó példányt valamelyik boltban
és nem tudsz ellenállni a kísértésnek, vagy egyszerűen már
nem szeretnéd megvenni az adott terméket), vegyél annyi fáradságot,
hogy felkeresed az oldalunkat, és az ADMINISZTRÁCIÓ
oldalon az AKTÍV
RENDELÉSEK menüpont alatt törlöd az adott termékre
vonatkozó előrendelésedet! Gondolatolvasók nem vagyunk, viszont
van rengeteg olyan korrekt vásárlónk, akik pont azért vásárolnak
nálunk, mert tudják, hogy számon tartjuk a rendeléseiket és
akár hónapokkal később is teljesítjük azt, ha újra beszerezhető/szállítható
lesz az adott termék.
Egyébként
is hasznos néha rápillantani az AKTÍV
RENDELÉSEK-re, mert előfordulhat, hogy véletlenül
kétszer rendelsz meg egy terméket és a kiszállításnál ér kellemetlen
meglepetés, pedig néhány perc odafigyeléssel és néhány kattintással
minden probléma orvosolható lenne.