A minden idők egyik legjobb és legkegyetlenebb francia akciófilmjeként számon tartott brutális történet, két, a törvény ellentétes oldalán álló profi, kompromisszumok nélküli véres párharcát mutatja be. A kilencvenes években, a techno zenétől és kemény drogoktól pörgő párizsi éjszakák alvilági kulisszái között vagyunk. A rendőrség tehetetlen a címszereplő pszichopata bűnöző és könyörtelen bandája kézre kerítésében, ezért bevetik „legjobb”, legagresszívabb emberüket… Cristini felügyelő (Tchéky Karyo) és Dobermann (Vincent Cassel) száz perces, sokkoló összecsapása igazi csemege a műfaj kedvelőinek. Jan Kounen filmjében nincsenek műkemények és műkeménykedések, mint ahogy nincsenek egyértelműen, megkérdőjelezhetetlenül jók és rosszak sem, nincs egyértelműen fehér és fekete, csak a szürke vérrel átitatott, különböző árnyalatai.
A Dobermann számos „meglepetést” tartogat azoknak, akik esetleg még nem látták és azt gondolják, hogy az akciófilm műfajának már összes lehetséges alternatíváját ismerik. Számukra Kounen új, minden eddiginél durvább távlatokat nyit. Akik pedig már látták, ők minden bizonnyal szívesen nézik újra ezt a vérben ázó, de kifejezetten minőségi akcióorgiát.