Ez az a hihetetlen szitu, amikor annyira egy hullámhosszon vagyok Dömivel, mint még soha.
Egy csodálatos filmet láttam, két hatalmas színésszel, ahogy szerencsésebb cimborám is említette. Szerencsésebb, mert neki korábban volt meg ez a nagy élmény.
Vannak filmek, melyeknek maximális befogadásához meg kell érni bizonyos kort, meg kell élni bizonyos élethelyzeteket. Lehet, hogy még messze van az út vége, és a bölcsek köve sem a következő sarkon vár rám, viszont ahhoz már elég régóta rontom itt a levegőt, hogy érzékelni tudjam e film minden nüanszát, üzenetét, mely annyira nem sablonos és szirupos amennyire majdan rácsodálkoznak azok, akik most ezt állítják róla. A bakancslista azon alkotások közé tartozik, melyek az érzelem húrjait pengetik, s azok rezgése teszi teljessé a hatást. Vannak, akiknél a húrozással gond lehet, vannak, akik az első alkalommal, mikor a sztoriban "pengetésre" kerülne sor bezárkóznak, őket márpedig ne vigye lélekhullámvasutazásra egy ilyen "manipulatív gagyi". Igazából nem is szabad vitatkozni velük, hagyni kell mindenkinek türelmesen időt adni, hogy - szerencsés esetben - közel kerülhessenek önmagukhoz, a saját hibáik felismeréséhez, mely ahhoz kell, hogy változtathassanak, hogy miután magukban rendet teremtenek, utána felsejljen valami gyanúsan szebb, egyszerűbb és mégis nagyszerűbb állapot, amit mondjuk hívhatunk békének. Ezt persze nem adják könnyen, van akinek a megvilágosodáshoz az kell, hogy közöljék élete hátralévő idejének csekély hosszát. Mások szerencsésebbek lehetnek, mivel ha jól sáfárkodnak a lehetőségekkel, akkor tán épp e film révén nyílik fel a szemük.
Közhelyes a film? Igen, persze. Mint azok a szavak, kifejezések, hogy "az élet szép", "találd meg a belső békéd", vagy hogy "szeretlek". De vajon van-e igazán fontosabb ezeknél a közhelyeknél? Mindenkinek azt kívánom, hogy ennek a kérdésnek a helyes megválaszolásához ne az áttétes rák nyújtson segítséget.