ehhez csupán egy-két olyan dolgot lehetne hozzátenni, ami már párszor elhangzott: 1. 25%-os áfa. világviszonylatban az egyik legnagyobb, magyarán a kiadó máris nem 1oe ft-ért árulja a filmet, hanem csak 8e ft-ért (míg az amazonnál 5-6%-os áfával kell számolni). 2. kis piac, szar árrés. ez a kiadók sara. mikor először megjelentek a dvd-k hazánkban, már csak akkor is 2o%-os árrés volt a kiskereskedők jussa, s sokan erősen meggondolták azt, hogy befektessenek-e 1oe ft-ot egy titanic dvd-be csak azért, mert hátha nyernek rajta egyszer csak 2e ft-ot, mikor az a 1oo ember közül 1 véletlenül betéved a boltba, aki dvd-lejátszóval rendelkezik magyarországon. a tendencia azóta sem változott: kicsi az árrés, nem lehet vele játszadozni, nem lehet óriási kedvezményekkel variálni, s mennyiségi eladásokra sem lehet alapozni: említetted az i, robotot. jó kiadás aláírom (teszteltük nem rég :), viszont elszomorodnál, ha meglátnád, hányat adtak el belőle országszerte. ha a külföldi amazon csak 5% árrést rak a beszerzési árra, már akkor is jól jöhet ki, hisz nála milliós példányszámban fogynak a termékek, s mivel milliós példányszámban fogynak nála a termékek, így a stúdió is olcsóbban adja át neki a terméket, mint pl. nekünk, ahol az i, robotból elfogyhat kb. 5ooo darab... 3. szinkron, felirat, marketing. az amazonnál megrendelt filmeknél ilyen költségek nincsenek: a kiadónak nem kell hangsávot gyártania, kifizetni a szinkronszínészeket, a hangmérnököket, a feliratozókat. marketing-költség (tág értelemben véve, azaz reklám, csomagolás, logisztika, szállítás) van, de az egy dvd-re jutó marketing-költség sokkal jobb képet mutat, mitn magyarországon, ahol lehet, hogy kevesebbet kell költeni (hasra ütök: 1 millió dollár helyett mondjuk csak 5o ezer dollárt), de 5 millió dvd helyett csak 5 ezer megy el. a matekot rád bízom.
0