Helló, ZS!
Nem az a baj szerintem, hogy valaki teljesen átszab egy könyvet, hanem az, hogy úgy tér el az eredetitől, hogy nem tud helyette legalább olyat vagy még jobbat. Herek szerintem nem tudott jobbat a jó öreg Dumas sztorija helyett, Kubricknak viszont nagyon jó elképzelései voltak King regényével. King egyébként valami olyasmit mondott Kubrickról, hogy "úgy forgatott horrorfilmet, hogy nem is ismeri a műfaj alapszabályait." Szerintem valahol itt van az eb elhantolva: Kingnél a rémisztgetésen volt a hangsúly szerintem, azon, hogy "hú, a szálló, meg a rémalakok, meg a szörnyűségek a múltban és a jelenben", míg Kubrick emberi oldalról közelítette meg a sztorit, s neki az volt a fontos, hogy a három ember egymáshoz való viszonyát érzékeltesse, s ne a szálló legyen középpontban. Ez az én teóriám, de ezt így tőmondatokban nem nagyon tudom kifejteni. King egyébként ponyvaírónak nem rossz, de szerintem komoly irodalomnak komolytalan. Persze nem kell mindig világmegváltással foglalkozni: Forsyth vagy Follett se egy nagy iró, engem mégis elszórakoztatnak. Jobban, mint King...
A HÁROM TESTŐR esetében szerintem félreértés, hogy a szereplők annyira nagyon fiatalok. Azért ne felejtsük el, hogy pl. Athos évekkel a sztori előtt már nős volt! Szerintem D Artagnan olyan 20 körül lehetett, de a többiek inkább a 30 körül jártak, plusz-mínusz egy-két év.
A pszichothrillerekből nekem is lejött, hogy ezek az emberek pszichopaták. De amikor az ember állandóan csak pszichopaták garázdálkodását látja, akkor könnyen jut arra az egyszerűsítő következtetésre, hogy minden, lelkileg problémás ember tulajdonképpen pszichopata, legfeljebb még nem uralkodott el rajta az őrület. Nekem ezek a filmek olyanok, amelyek mintegy legitimizálják azt, hogy idegileg labilis embereket erkölcsös dolog a túlvilágra segíteni. Tudom, persze, hogy egyiket se kell komolyan venni, de mivel nem egyedi művek, hanem pár éve hullámban jelentkeztek, az általuk sugallt felfogás szerintem erkölcsileg legalábbis vitatható.
A Charlotok négyen voltak, nem 3-an. Több filmjük is megjelent tavaly az Intersonictól, de mint tudjuk, e cég filmjei nehezen beszerezhetők a hülye forgalmazási módszereik miatt.
Nem az a baj szerintem, hogy valaki teljesen átszab egy könyvet, hanem az, hogy úgy tér el az eredetitől, hogy nem tud helyette legalább olyat vagy még jobbat. Herek szerintem nem tudott jobbat a jó öreg Dumas sztorija helyett, Kubricknak viszont nagyon jó elképzelései voltak King regényével. King egyébként valami olyasmit mondott Kubrickról, hogy "úgy forgatott horrorfilmet, hogy nem is ismeri a műfaj alapszabályait." Szerintem valahol itt van az eb elhantolva: Kingnél a rémisztgetésen volt a hangsúly szerintem, azon, hogy "hú, a szálló, meg a rémalakok, meg a szörnyűségek a múltban és a jelenben", míg Kubrick emberi oldalról közelítette meg a sztorit, s neki az volt a fontos, hogy a három ember egymáshoz való viszonyát érzékeltesse, s ne a szálló legyen középpontban. Ez az én teóriám, de ezt így tőmondatokban nem nagyon tudom kifejteni. King egyébként ponyvaírónak nem rossz, de szerintem komoly irodalomnak komolytalan. Persze nem kell mindig világmegváltással foglalkozni: Forsyth vagy Follett se egy nagy iró, engem mégis elszórakoztatnak. Jobban, mint King...
A HÁROM TESTŐR esetében szerintem félreértés, hogy a szereplők annyira nagyon fiatalok. Azért ne felejtsük el, hogy pl. Athos évekkel a sztori előtt már nős volt! Szerintem D Artagnan olyan 20 körül lehetett, de a többiek inkább a 30 körül jártak, plusz-mínusz egy-két év.
A pszichothrillerekből nekem is lejött, hogy ezek az emberek pszichopaták. De amikor az ember állandóan csak pszichopaták garázdálkodását látja, akkor könnyen jut arra az egyszerűsítő következtetésre, hogy minden, lelkileg problémás ember tulajdonképpen pszichopata, legfeljebb még nem uralkodott el rajta az őrület. Nekem ezek a filmek olyanok, amelyek mintegy legitimizálják azt, hogy idegileg labilis embereket erkölcsös dolog a túlvilágra segíteni. Tudom, persze, hogy egyiket se kell komolyan venni, de mivel nem egyedi művek, hanem pár éve hullámban jelentkeztek, az általuk sugallt felfogás szerintem erkölcsileg legalábbis vitatható.
A Charlotok négyen voltak, nem 3-an. Több filmjük is megjelent tavaly az Intersonictól, de mint tudjuk, e cég filmjei nehezen beszerezhetők a hülye forgalmazási módszereik miatt.
0