Keresés

2018 - A LEGJOBB FILMEK

2019. január 31., csütörtök 1:13
"zseniális hangulatteremtés (...), családi dráma de emellett a film tele (...) zavaró logikátlanságokkal" - Igaz! Számomra is csalódás volt a Hang nélkül, sajna. Hülyeség lett az a film, és olvastam, hogy ráadásul várható (már aki várja, ugye) majd a folytatása is...
0
2019. január 31., csütörtök 0:29
Erről nem igazán lehet spoilerek nélkül írni, de itt van néhány logikátlanság, és még lehetne sorolni:
SPOILERVESZÉLY

- Csak a hallására hagyatkozó lény, hogy rohanhat 100-zal az erdőben?
- Hogy maradtak életben a folyamatosan motozó mosómedvék?
- Mielőtt az apokalipszis megtörtént volna, miért nem jutott senki eszébe az, hogy valami zajjal odacsábítsák egy helyre a dögöket, aztán felrobbanthatták volna az egész bagázst? A technológia meg lett volna hozzá...
- Milyen vetőgéppel vetették a kukoricát?
- Aki már járt kukoricaföldön, az tudja, hogy ott hang nélkül lehetetlenség közlekedni, pláne menekülni
- Ki az a barom, aki egy lépcsőfokba alulról bever egy szöget és miért?
- Miért nem költöztek egy vízesés közelébe?
- Amikor arra kerül a sor, biztos, hogy az egyetlen megoldás az, ha magamra vonom a figyelmet, nem lehet belevágni valamit a kukoricásba elterelésnek?

Írjak még? :))
0
2019. január 31., csütörtök 0:14
Odakint, egyelőre. Így csak torrentiából szerezhető be. Az első évad szinkronját meg inkább hagyjuk, pár helyen belehallgattam, nem kellett volna...

Bár szerintem olyan nagy bűnt nem követ el az ember, ha ezt lehúzza a netről, tekintve, hogy a hordozón való megjelentetése a nullával egyenlő, a Fox újabban a tengerentúlon sem adja már ki a sorozatait BD-n.
0
2019. január 30., szerda 23:36
Már megy az Orville 2. évada? Bakker, bealudtam! :O
De nálam amúgy még mindig a The Marvelous Mrs. Maisel viszi a prímet. Tony Shalhoub, Rachel Brosnahan, Alex Borstein, Marin Hinkle, Kevin Pollak mind zseniálisak benne. Kurvajó sorozat!
0
2019. január 30., szerda 22:57
A TOP 10-es lista könnyen összejött. Minden évben 25-ös listát rakok össze. Bizonyos okokból ez most kicsit nehezebben ment, de ahogy illik, itt az első tíz szerencsés:

01. Floridai álom
02. Csillag születik
03. Három óriásplakát Ebbing határában
04. Fantomszál
05. Én, Tonya
06. Sosem voltál itt
07. Lady Bird
08. Bosszúállók: Végtelen háború
09. Remélem legközelebb sikerül meghalnod :)
10. Thelma
0
2019. január 30., szerda 22:48
Majdnem végszó előtt íme az én 10-es listám.

01. A Víz Érintése
02. Ready Player One
03. Aquaman
04. Fekete Párduc
05. Bosszúállók: Végtelen Háború
06. The Commuter - Nincs Kiszállás
07. ŰrDongó
08. Deadpool 2
09. Tomb Raider
10. Az Apáca
0
2019. január 30., szerda 21:05
1.  Kutyák szigete /Isle of Dogs/ (2018)
2.  A víz érintése /The Shape of Water/ (2017)
3.  A hihetetlen család 2. /Incredibles 2/ (2018)
4.  A Pentagon titkai /The Post/ (2017)
5.  Bosszúállók - Végtelen háború /Avengers: Infinity War/ (2018
6.  Jurassic World: Bukott birodalom /Jurassic World: Fallen Kingdom/ (2018)
7.  Ready Player One /Ready Player One/ (2018)
8.  A Hangya és a Darázs /Ant-Man and The Wasp/ (2018)
9.  Mission: Impossible - Utóhatás /Mission: Impossible - Fallout/ (2018)
10.  Tomb Raider /Tomb Raider/ (2018)
0
2019. január 30., szerda 20:43
Sajnos jó pár olyan film kimaradt, ami érdekelt, és lehet, befolyásolta volna a listámat, de hát ez van, ezzel kell főzni. :)

1. Három óriásplakát Ebbing határában /Three Billboards Outside Ebbing, Missouri/ (2017)
2. Sóhajok /Suspiria/ (2018)
3. Deadpool 2. /Deadpool 2/ (2018)
4. Én, Tonya /I, Tonya/ (2017)
5. Ghostland - A rettegés háza /Ghostland/ (2018)
6. Ready Player One /Ready Player One/ (2018)
7. Sztálin halála /The Death of Stalin/ (2017)
8. Húzós éjszaka az El Royale-ban /Bad Times at the El Royale/ (2018)
9. A préri urai /Hell or High Water/ (2016)
10. A víz érintése /The Shape of Water/ (2017)
0
2019. január 30., szerda 20:43
.
* * * * TOP 10 * * * *

1. Három óriásplakát Ebbing határában - /Three Billboards Outside Ebbing, Missouri/ (2017)
Rég voltam ennyire biztos egy film év végi elsőségében már akkor, amikor még ki sem jöttem a moziból. Nem egyszerűen nagyon erős dráma egy brutálisan meggyilkolt lány anyjának önbíráskodástól sem mentes küzdelméről, a gyilkos személyének kiderítését és megbüntetését kikényszerítendő, de Martin McDonagh író/rendező egy egész kisvárost épített eköré remek karakterekből és drámai helyzetekből, kiváló párbeszédekkel. Mindezt olyan alakítások adják át, amik miatt például Woody Harrelsont és Sam Rockwellt is jelölték egyszerre ebből a filmből mellékszereplői Oscarra, ami szerintem azért elég ritka; utóbbi el is hozta a szobrot, és így tett Frances McDormand is a női főszereplőivel. Egy-két szál talán nem jött be annyira, felesleges humorkodásnak tűntek ebben a helyzetben, de semmi olyan nem volt, ami veszélyeztette volna ezt a helyet a listámon.

2. A sértés - /L insulte/ (2017)
Évek óta úgy gondolom, hogy az Oscar mezőnyéből nem csak a hollywoodi produkciókból érdemes szemezgetni, hanem a nemzetközi "idegen nyelvű" kategóriából is, mert néha nekem jobban bejönnek, mint a top kategóriák jelöltjei, díjazottjai. Az A sértés is ilyen film, amiben egy teljesen banális helyzet, egy rosszul felrakott ereszcső miatti vita éleződik ki annyira az évtizedek (akár évszázadok) óta etnikai, politikai és vallási ellentétektől, háborús cselekményektől, sebektől terhelt Libanon és a Közel-Kelet közéletének fogaskerekei között, ami országos botránnyá dagadva szítja a kiengesztelhetetlen feszültséget a lakosság tömegei között. Keveset tudva az ottani helyzetről érdekes volt minél többet megtudni az ott élők mindennapjait is befolyásoló múltról, ami közben egy remek tárgyalótermi krimi is kibontakozott a filmből, és a tanulságokat sem szabad említés nélkül hagyni.

3. Bosszúállók - Végtelen háború - /Avengers: Infinity War/ (2018)
Már abban is van valami grandiózus, hogy a Marvel Studios tíz éven át szövögetett terve ért el ezzel a fináléjához, aminek során húsz filmen át építették fel a Bosszúállók képregényhőseit, a köztük levő kapcsolatokat, és rakták össze darabonként az univerzális hatalommal rendelkező ékkövek legendáját és a hozzájuk tartozó veszélyt Thanos személyében. De éppen a hosszú előkészítés miatt van lehetőség arra, hogy ebben a bő két órában már csak katarzisok kövessék egymást, akár érzelmiek egy korábban megkedvelt karakter elvesztése miatt, akár még a korábbiaknál is nagyobb seregek egymásnak feszülése, ahol a küzdelem célja már nem egy város vagy ország lakosainak megmentése, hanem a teljes univerzum élőlényeinek feléé.

4. A préri urai - /Hell or High Water/ (2016)
Időnként előfordul, hogy a magyar forgalmazás annyit csúszik egy filmnél, hogy bár már méltattam egy filmet valamelyik év "egyéb" listáján, egy-két évvel később a választható filmek között is felbukkan, és akkor is fel "kell" vennem a "hivatalos" listára (a 2018-ban bemutatott The Babadook például négy évet késett). A Hell or High Water is ilyen, inkább csak az Oscar-jelölések kapták fel, pedig szerintem anélkül is remek film, amit úgy tudnék a legszűkebben leírni, hogy ez egy "modern western". Megvannak ugyanazok a paneljei, mert vannak sheriffek és banditák, indiánok és pisztolyhősök, meg az egyszerű kisemberek, akiknek a földjére feni a fogát a bank, de mai helyzetben ez igazán különleges hangulatot teremtett, kifejezve, hogy mennyire nem változott semmi azon a vidéken 100-150 év alatt sem, csak nem postakocsik járják az utakat, hanem kamionok.

5. A hely - /The Place/ (2017)
Paolo Genovese már biztosan beírta magát a világ filmlexikonjába (hogy mivel és mennyire, arról egy kicsit lejjebb olvashattok), és ilyenkor mindig kérdés, hogy a kövekező filmmel mennyire sikerül megugrani az író/rendező maga által magasra tett lécet (erről is olvashattok még lejjebb egy példát, sajnos...). Genovese pedig megtartott néhányat a stílusjegyeiből (a szűk teret, a mindössze párbeszédekből kibontakozó konfliktusokat, továbbá a misztikumot), amiből egy kellemesen ismerős, de mégis egyedi film lett. Ebben egy rejtélyes "vállalkozó" tart ügyfélfogadást egy kávézóban, azzal az ígérettel csábítva az ügyfeleit, hogy bármilyen furcsa vagy bizarr kérésüket, kívánságukat teljesíti, cserébe csak egy, a kéréshez mérten furcsa vagy bizarr feladatot kell végrehajtaniuk. Ennek keretében pedig Genovese úgy tud az emberek legsötétebb vágyaiban és ösztöneiben vájkálni (amiért nem nagy ár azoknak a legnagyobb bűn vagy gátlástalanság sem), hogy sikerült egy izgalmas kapcsolati hálót is kialakítani a szereplők között, ráadásul a humorról sem feledkezett meg, legyen az ilyen helyzetekben bármilyen morbid is.

6. BÚÉK (2018)
Ez a film lehetőséget ad arra, hogy a listán megemlékezzek Paolo Genovese pár évvel ezelőtti másik filmjéről, a Teljesen idegenekről, mert arról lemaradtam a moziban, és csak az "egyéb" listára fért be tavaly, pedig nagyon jó darab. Annyira jó, hogy tucatnyi ország filmesei forgattak belőle remake-t, itt-ott átírva, például hogy az eredetileg egy holdfogyatkozáshoz kötődő cselekményt egy szilveszteri baráti vacsorára időzítették. A közszemlére tett mobiltelefonok sztorija ugyanis van olyan általános, hogy ne legyen akadálya az adaptációnak, valamint a titkok napvilágra kerüléséből kiéleződő konfliktusok drámája és az általános mondandó a személyes terek és a magánélet beszűküléséről sem kötődik egy adott helyhez. A BÚÉK, mint magyar változat annyiból lett érdekesebb az amúgy eléggé egy kaptafára készülő feldolgozásokból, hogy mélyebben nyúlt bele a szereplők kapcsolataiba, csavarva egyet a finálé jelentésén is. Viszont az is igaz, hogy nézettségi okokból talán, de túlságosan is romantikus vígjátéknak próbálták Goda Krisztináék álcázni ezt a nagyon is komoly drámát.

7. Pszichoanyu - /Tully/ (2018)
Önmagában azért, mert a Tully egy remek és hangulatosan eljátszott dráma egy háromgyerekes anyuka kisebb válságáról, amin egy átmenetileg bérelt, fiatal dadus segít neki átverekedni, még nem nagyon került volna listára. Azért már esélyesebb lenne, mert ennek a filmnek volt az egyik legizgalmasabb befejezése az idei évből, ami először meghökkentett, aztán megijesztett, majd a csalódásból hirtelen örömbe váltott át. De amiért igazán és fontosnak tartom itt is megemlékezni róla, hogy mert a felszínen túl, a párbeszédein keresztül elgondolkodtató is volt, és mert nagyon pozitív üzenete van a filmnek arról, hogy amikor az embert maguk alá préselik a terhek, és úgy érzi, egyedül maradt a gondjaival, akkor is a legtöbbször akad, lesz valaki, akihez segítségért, energiáért fordulhat. Ne dőljetek be a címben levő "pszicho"-nak, ahogy én tettem majdnem.

8. Szeretet nélkül - /Nyeljubov/ (2017)
Még egy jelölt az idegen nyelvi Oscarról, ezúttal az orosz, ami egy válófélben levő, igazán már csak a látszat fenntartása miatt együtt élő házaspár története, és azé, hogy kettejük konfliktusa hogyan csattan a vétlen szereplőn, a közös fiukon. Nagyon erős családi dráma volt, szavak nélkül is erőteljes jelenetekkel, ami nem nélkülözte a társadalomkritikai kiszólásokat sem, viszont közben telepakolták olyan természeti meg a moszkvai lakótelepről készült képekkel, amik ebben a formájukban és mennyiségükben már bőven túlmutattak azon, hogy kifejezzék az elhidegülést és a magányt, és inkább a film hangulatának rovására mentek. Ha csak feleannyi van azokból, talán a dobogóm közelébe is juthatott volna ez a film.

9. Húzós éjszaka az El-Royale-ban - /Bad Times at the El Royale/ (2018)
Amikor vadidegenek a titkaikat rejtegetve érkeznek meg egy kihalt, egykor jobb napokat látott motelbe, hogy ott töltsenek egy éjszakát, abból ritkán születik valami jó... kivéve szerencsére a jó filmeket. Drew Goddard remekül, még ha kicsit komótosan is bonyolította a szereplők jelentette szálakat azzal, hogy az általuk ismert félinformációk miatt sok az akár halálos kimenetelű félreértés, meg azzal is, hogy sok pénz is ott van a tétek között, de a legjobban azért tetszett, mert mindezt ismét egy különleges, szinte önálló szereplőnek számító épület keretei között tette meg (Goddard előző rendezése a Ház az erdő mélyén volt). Az El Royale-nak annyi titka van, mint az emberi szereplőknek együttvéve, és legalább olyan szennyesek vagy szégyenteljesek is, amit a csillogó, még mindig a régi időket idéző berendezés fed el, így ez a helyezés leginkább "neki" köszönhető.

10. A néma forradalom - /Das schweigende Klassenzimmer/ (2018)
Az 1956-os forradalom eseményeit itthon már többféle történetben feldolgozták (megint csak érdemes lejjebb körülnézni), de igazán most láttam először olyat, hogy azt is bemutatja egy film, hogy az milyen hullámokat vetett külföldön, például az NDK egyik gimnáziumában, kicsit dramatizálva a valós eseményeket. Az egyik ottani osztály diákjai fejében talán csak diákcsíny volt, amikor két perces csenddel akartak tisztelegni a magyarok forradalmi törekvései és az áldozatok előtt, de hamar megtapasztalták, hogy milyen az, amikor a szovjet államhatalom teljes súlyával és önérzetével rájuk és a családjukra nehezedik. Jól átjött belőle a kor hangulata, például hogy hogyan keveredtek akkoriban is a különböző ideológiák, a II. világháború hagyatékaként, és érdekes volt, ahogy többféle oldalról mutatta be a politikai manipulációt és nyomásgyakorlást. Középiskolásokhoz kötődve pedig remek alap lenne, hogy a mai kortársaikkal jobban megértesse, amivel a tankönyvekben találkoznak.


Ugyanez röviden:
1. Három óriásplakát Ebbing határában
2. A sértés
3. Bosszúállók - Végtelen háború
4. A préri urai
5. A hely
6. BÚÉK
7. Pszichoanyu
8. Szeretet nélkül
9. Húzós éjszaka az El-Royale-ban
10. A néma forradalom


* * * * OTHER TOP 5 * * * *

A. 13 okom volt / 13 Reasons Why S1 (2017)
A filmek mellett nézek annyi sorozatot, hogy már gondoltam kibővíteni ezt a listásdit egy "TOP 5 SOROZATÉVAD" rovattal vagy valami hasonlóval, de a 13 Reasons Why anélkül is ide kívánkozik. Egyfelől azért is, mert az alapötlete nagyon megrázó és figyelemfelhívó egyszerre, mert abban egy középiskolás lány öngyilkosságának háttere a téma. A tárgya egy doboznyi, a lány által rögzített hangkazetta, a hozzá tartozó instrukciók szerint pedig minden kazetta egy-egy, a lány környezetében élő személynek van címezve, akiket felelősnek tart abban, hogy lavinaként felhalmozódva nem látott más kiutat, mint a halált. Nagyon izgalmas kirakóssá tették ezt a helyzetet az olyan kérdések, mint hogy ki tud a kazettákról, kik szerepelnek a kazettákon, és hogy ki hogyan dolgozza fel, meghallgatva a kazettákat, hogy gyakorlatilag vádlott, de minimum bűnrészesként lett megnevezve egy halálesetben. Másrészt viszont nem csak jó, de fontos néznivaló is a sorozat az olyan témák miatt, mint az iskolai szekálások és a szexuális zaklatások, de még inkább amiatt, hogy a családtagokra, barátokra áldozott értő figyelem milyen fontos lehet egy konfliktus feldolgozásában, akár egy öngyilkosság megelőzésében.

B. Happy Anniversary (2017)
A világon nincs talán ennél közhelyesebb alapötletű film, én mégis annyira megkedveltem a saját korlátaikban és terveikben folyamatosan elbotló szerelmespár történetét, hogy még most is a legjobb szívvel gondolok vissza rá. Mollie és Sam nagyjából három éve vannak együtt, ami éppen elég ahhoz, hogy a szerelem rózsaszín ködét, a megismerkedés izgalmát és az egymás iránti vágyat kifakítsák a szürke hétköznapok, a rigolyák és a rutinfeladatok. Mollie úgy érzi, hiába szereti Samet, egy baráti házaspár izgalmas életének és szenvedélyének tükrében nem biztos benne, hogy ezzel a szerelemmel ő meg is akarna elégedni. A film pedig annak a napnak a története, amikor ebben a mélypontban Mollie és Sam próbálják felidézni az emlékeiket, a napi dolgok közben folyamatosan összeakadnak és összevesznek, és próbálják kitalálni, hogy mit is akarnak a kapcsolatuktól.

C. The Wall (2017)
Ahogy fent is látszik, igencsak meg tudja ragadni a figyelmem, ha viszonylag szűk térben alig pár emberrel sikerül egészen jó érzelmi, drámai viszonyokat bemutatni. A The Wall történetében ezt szinte a végletekig lecsökkentették, ugyanis mindössze két ember halálos macska-egér játékáról szól. Egyikük egy iraki mesterlövész (Juba), elbújva valahol egy elhagyatott kis falu maradványai között, kilométerekre minden más lakott területtől, a másikuk pedig egy amerikai tengerészgyalogos, Matt, akit őrjáratozás közben megtámadott Juba, és beszorított egy omladozó kőfal mögé, ami az egyetlen fedezék a környéken. Mattnek ebben a helyzetben kell igencsak gyors észjárással, trükkökkel és a rendelkezésére álló minimális felszereléssel megtalálnia a menekülés útját, ráadásul elég gyorsan is ahhoz, hogy a lábát ért lövéstől ne vérezzen el. Érthető okokból ez igencsak kellemes feszültséget eredményezett, főleg hogy Juba csak a rádión keresztül hallható hangként jelenik meg, és hol hősies, hol kétségbeesett az a küzdelem, amit Matt a túlélésért folytat.

D. Trezor (2018)
Nálam Köbli Norbert az egyik legjobb mai magyar forgatókönyvíró, akinek a történeteihez külön hozzátesz az, hogy különböző magyar történelmi eseményekhez köti azokat. Nagyon kedvelt, többször feldolgozott témája például az 1956-os forradalom egy-egy szakasza, a Trezor esetében a forradalom leverése után a bujkálással töltött, mindkét oldalon bizonytalansággal teli napok. A történet helyszíne az a páncélajtóval elzárt terem a Belügyminisztériumban, ami még annak banki múltjából származik, és ami mögött a titkos állambiztonsági iratok, személyi dossziék vannak elzárva. Csakhogy ennek a kulcsa a forradalom hevében elveszett, így hirtelen ötlettől vezérelve egy börtönben ülő lakatossal akarják azt kinyittatni, akit többek között azért ítéltek el, mert feltörte ezt a széfet. A filmben egy jó thrillerhez méltóan semmi és senki sem az, akinek elsőre látszik, a bosszúra éhes szovjetek és államhatalmiak, meg az elszánt, de rejtőzni kénytelen forradalmárok között pedig külön is érdekes figura ez a kasszafúró, aki elméletben talán egyetért a kommunizmus eszméjével, de csak most kénytelen szembesülni vele, hogy tíz év alatt mi lett a szép eszmékkel, ha nem csak annyit tud róla, amit a börtönőr rádióját hallva néha elcsíp.

E. The Endless (2017)
Néha a legkisebb költségvetésű, félamatőr filmekben is örömöm telik, ha az eszközök hiányát olyan kreativitással és a nem pénzfüggő dolgok minőségével sikerül ellensúlyozni (mert persze jó a profi író, de hiteles, izgalmas párbeszédeket nem csak profi írhat), mint ahogy a The Endlessben is volt nekem. Nagyon tetszett ugyanis a sztori a testvérpárról, akiket úgy tartanak nyilván, mint egy öngyilkos szekta túlélőit, mert még időben elmenekültek, most viszont egy videofelvétel és az életük vakvágányra jutása okán úgy érzik, vissza kell térniük a táborba, megnézni, mit találnak ott. Ezzel pedig egy olyan út kezdődik el számukra, ami miatt nem csak azt kell újraértelmezniük, amit a szektáról gondoltak, hanem azt is, amit magukról, egymásról, és az egész világnak a működéséről. A folyamatos puhatolózást arról, hogy mi is ez az egész, kellemesen feldobta a testvérek és a velük kapcsolatba kerülők közötti dráma, így több szempontból is kielégítő filmet kaptam, még a lila homályban bolyongás ellenére is.  


* * * * BOTTOM 3 * * * *

-1. Vörös veréb - /Red Sparrow/ (2018)
Szinte biztos voltam benne a moziból kijövet, hogy a Vörös veréb úgy készült, hogy valaki írt a 80-as évek környékén, még erősen hidegháborús hangulatban egy kém-thrillerhez forgatókönyvet, ami aztán beesett a szekrény mögé, és aki megtalálta 30 évvel később, az még talán a port sem fújta le róla, viszont filmet forgatott belőle. De nem, 2013-ban sikerült megírni ezt a kronológiai agyvérzést... Az összes titkosügynökkurva-képzős blődségen meg a családi szálakkal dúsított sztorin még túl tudtam volna lépni, de a korrajz -bármelyik időszakba is próbálnám elhelyezni- ebben a filmben annyira bután lett megcsinálva, hogy mázsás súlyként rántotta magával a filmet is a mélybe. A közösségi médiáról nem lehet úgy kiselőadást tartani, hogy egyébként a film világban fel sem találták talán az okostelefonokat, mert mindenki vonalason csacsog, és ahol a "diszk" még mindig a 3,5" floppykat jelenti, mert a kémek azon csereberélnek és fuvaroznak adatokat... és ez természetesen csak a két legnagyobb marhaság az amúgy több tucatnyi között.

-2. Büntető ököl - /Brawl in Cell Block 99/ (2017)
Más évben a Büntető ököl lett volna az utolsó, mert szerintem úgy rossz, ahogy van, közben meg akkora hype van körülötte, hogy anélkül nem is hiszem, hogy láttam volna. Így viszont nem maradtam ki ennek a wannabe-Tarantinonak a börtönfilmes agymenéséből, amiben az ötletgazda S. Craig Zahler nem csak azt akarja megmutatni, hogy milyen művészi vénája van, érzékkel a lassúbb képekre, hogy mennyire ért a drámai helyzetekhez és a fordulatos történetvezetéshez, de hogy közben még olyat is csinál, ami csak úgy sugározza a keménységet meg a brutalitást. Zalher ebből annyit mutatott meg, hogy milyen dögunalmas életképekkel és párbeszédekkel tud megtölteni egy filmet, a drámája és a történetvezetése pont olyan, mint hatezer másik "C" kategóriás akciófilmé, a keménységet meg csak ölnyi vastag kőfalakkal meg peremig teleszart vécékkel lehet kifejezni, mindezt vastagon belemerítve a gagyiba a kellékekkel és a színészekkel. Állítólag ezt hívják exploitationnek, és imádni kell, de én csak annyit láttam, hogy valaki nagyon erőlködött egy paródián, de még az sem jött össze...

-3. Napszállta (2018)
Ez a film nem érdemli meg, hogy itt legyen, a lista alján, mert egy remek magyar krimi-dráma lehetne, amin látszik, hogy rengetegen keményen dolgoztak rajta. Egy remek film lehetett volna egy fiatal magyar kalaposlányról, aki a gyerekkorában elvesztett szülei örökségének nyomában járva fedezi fel a családja és a 100 évvel ezelőtti Budapest mocskos titkait, összeesküvéseit, rábukkanva például az elfeledett bátyjára. Mindehhez olyan díszletes és jelmezes munka társul, hogy öröm lenne nézni, és a Kincsemhez hasonlóan lehetett volna egy remek kosztümös mozi, ahol a pénz is látszik rendesen... még ha nyilván nem is lett volna akkora közönségkedvenc a jóval komorabb témája és műfaja miatt. De ahhoz nem Nemes Lászlónak kellett volna rendeznie, de legalábbis kevesebb önérzettel kellett volna ezt megtennie, mert ő -talán azt gondolva az Oscarral a kezében, hogy megtalálta a filmkészítés Szent Grálját- egy az egyben ráhúzta a Napszálltára az Oscar-díjas Saul fia stílusát... amivel ez a film szenved. Amíg az illett egy lágeres monodrámához, ezúttal ettől a szövevényes történet fordulatai és a látványvilág is elvesznek a főszereplőt alakító Jakab Juli tarkójában és az operatőr által végletekig erőltetett homályban. Ettől lett ez a film nem is egyszerűen kellemetlen, hanem dühítő, mert nem rossz film, hanem elrontott.

.
0
2019. január 30., szerda 20:42


"De a sorozatokról is beszéljünk egy kicsit. Én úgy vagyok vele hogy mostanában sokszor nagyobb élményt jelentenek számomra mint sok mozifilm."

Ezzel tökéletesen egyet tudok érteni, kb 10-12 éve hogy utoljára sorozatokat néztem, tavaly viszont előfizettünk Netflixre a Stranger things miatt és ott ragadtunk a sok jó sorozat miatt (The sinner, The alienist, Penny dreadful stb stb)
0
2019. január 30., szerda 20:24
Ó igen! Star Trek rajongóként oda meg vissza vagyok a gyönyörűségtől! :)
0
2019. január 30., szerda 19:34
Végre valaki megemlíti az Orville-t. Brutál egy sorozat, a második évada is hihetetlen jó, bár a Krilles részek valamiért számomra picit gyengébbek. Minden héten tűkön ülve várom, hogy jöjjön az újabb rész, bár néha a felirat elég későn kerül ki.
0
2019. január 30., szerda 17:43
Az enyém:

1.  Bohém rapszódia /Bohemian Rhapsody/ (2018)
2.  Mission: Impossible - Utóhatás /Mission: Impossible - Fallout/ (2018)
3.  Solo: Egy Star Wars-történet /Solo: A Star Wars Story/ (2018)
4.  Három óriásplakát Ebbing határában /Three Billboards Outside Ebbing, Missouri/ (2017)
5.  Deadpool 2. /Deadpool 2/ (2018)
6.  Az első ember /First Man/ (2018)
7.  Bosszúállók - Végtelen háború /Avengers: Infinity War/ (2018)
8.  Ready Player One /Ready Player One/ (2018)
9.  Én, Tonya /I, Tonya/ (2017)
10.  Fantomszál /Phantom Thread/ (2017)

Ezeket láttam még:

A víz érintése /The Shape of Water/ (2017)
Haverok harca /Tag/ (2018)
Lady Bird /Lady Bird/ (2017)
Meg - Az őscápa /The Meg/ (2018)
Örökség /Hereditary/ (2018)
Predator - A ragadozó /The Predator/ (2018)
Ruben Brandt, a gyűjtő (2018)
Az Úr hangja (2018)

Ami biztos, hogy az új Predator egy szenny, a Rubent pedig cirka fél óráig bírtam nézni :) Valahogy az az érzésem, hogy bár idén nem sok filmet láttam, olyan nagy dologról nem maradtam le...

Sziasztok.
0
2019. január 30., szerda 17:32
Sajnos nem sikerült mindent pótolni, szóval kénytelen vagyok így véglegesíteni a listám:

1. Pókember: Irány a Pókverzum!
/Normális, szuperhős-rajzfilm az első helyen? pedig de! nem szégyellem bevallani, hogy nekem ez a film adta a legteljesebb moziélményt tavaly. A sztori, a humor, a látvány, a zene - minden klappolt, és telibe találta a bennem élő kisgyereket!/

2. Három óriásplakát Ebbing határában
/Szidhatjuk az Oscart, de tavaly jó helyre került két szobrocska. A sztori meg megtanított minket arra, hogy bizonyos események következtében igenis meg tud változni a véleményünk egy másik emberről/

3. A bűnös
/Fantasztikus "monodráma". Kiváló színészi játék. És tökéletes példája, hogy nem csak látvánnyal, de hanggal is lehet jól mesélni/

4. Csillag születik
/Libabőr. Gaga és Cooper is remek. A kémia működik. A zene zseniális. Meg az arculcsapással felérő felismerés, mikor rájössz hogy ki játsza Ally apját.../

5. Kutyák szigete
/Wes Anderson!/

6. Bosszúállók: Végtelen háború
/Egyszerűen "epic"! A Thanos-Gamora sztoriszálért meg jár a pacsi a Russo-tesóknak/

7. A préri urai
/"Csak a faszfejek isznak Dr. Peppert!"/

8. Sosem voltál itt
/Phoenix zseniális, Lynne Ramsay zseniális, hang és zene zseniális!/

9. Ne hagyj nyomot!
/Kevés film tudja jól bemutatni mennyire meg tud undorodni az emberektől egy ex-katona. A csavar csak annyi, hogy az önkéntes száműzetésében nincs egyedül. Ben Foster ismét remekel, Thomasin McKenzie pedig ígéretes reménység/

10. Sztálin halála
/Profi szatíra sztárparádéval. Egykori keleti blokkból származó nézőként egyszerre röhögsz a sztori esetleges valóságtartalmán és a nyugati szemszögből teljesen eltúlzott karikírozásán. Valaki csináljon egy hasonlót a NER-beli hatalmi harcokról is!/

Tetszettek még:
A kolosszus - alapvetően tetszett, de a végét kicsit összecsapottnak éreztem.
Kicsinyítés - teljesen másra számítottam. nem mondom, hogy rossz, de ebből többet is ki lehetett volna hozni. A 8-féle baszért jár a pacsi!
A Hangya és a Darázs - jó volt, de nem adta annyira mint az első. Egy Lius spin-offot megnéznék.

Nagy csalódás:
Tomb Raider - nem is tudom mit hittem egy Assassin s Creed után.

Sajnos sok film kimaradt. Azokat azért még pótolni fogom idén.
0
2019. január 30., szerda 16:16
1:Mission :Impossible - Utóhatás    
2:Három óriásplakát Ebbing határában
3:Ready Player One
4:Ghost land A rettegés háza
5:Csillag születik
6: Préri urai
7:Hangya és a Darázs
8:Bosszúállók - Végtelen háború
9:Escobar
10 :Víz érintése
0
2019. január 30., szerda 13:59
A Hang nélkül esetében milyen logikátlanságokra gondolsz? :)
0
2019. január 30., szerda 11:41
Bár nem sikerült annyi filmet pótolnom, amennyit szerettem volna, végül összeállítottam a listámat:

1. A bűnös
2. A hihetetlen család 2.
3. Három óriásplakát Ebbong határában
4. Én, Tonya
5. Ready Player One
6. Mission: Impossible - Utóhatás
7. Sztálin halála
8. BÚÉK!
9. Bohém rapszódia
10. Csillag születik

Tetszettek még:
A préri urai
Mamma Mia! - Sose hagyjuk abba

Kihagyott ziccer: Hang nélkül
Lehetett volna az év filmje is, zseniális hangulatteremtés, karakterépítés, családi dráma de emellett a film tele borzasztóan zavaró, ordító logikátlanságokkal

Szuperhős szekció: hozták az elvárt (megszokott) szintet, amíg nézem elszórakoztatnak, de egyre inkább fogy az érdeklődésem irányukban.

Nagy csalódások (voltak még amelyek nem tetszettek, de ezeknél jobbra számítottam):
A víz érintése
Valami Amerika 3.
0
2019. január 30., szerda 11:31
RENDKÍVÜLI SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY:

A szavazás egy órával korábban zárul! Január 31-én csütörtökön 16 óráig lehet küldeni a listákat!
0
2019. január 30., szerda 11:30
Nekem 60 filmet sikerült megnéznem a felhozatalból, és idén sem voltam túlságosan megelégedve a filmek minőségével. Egy filmet sem talaláltam ami igazán nagyon tetszett volna, így a 10-es listám csak a szimplán jó filmek rangsorolása.

1. Bohém rapszódia - /Bohemian Rhapsody/ (2018)
A filmnek vannak hibái, sok mindent hiányoltam: például sokkal több sláger születésének körülményére lettem volna kíváncsi, de még így is tetszett Rami Malek alakítása, és az utolsó 20 perc okozta idén az egyetlen libabőrös élményt, ezért ezt a filmet raknám az első helyre.

2. A préri urai - /Hell or High Water/ (2016)
Nagyon szerettem a film hangulatát, a lenyűgöző nyugat-texasi tájakat, az álmos kisvárosokat, és a vaskos déli akcentust, kitűnő alakításokat. Mindennek tetjébe még a történet is okos, kliséketől mentes volt!

3. A bűnös - /Den skyldige/ (2018)
Remek kamarathriller. Az egész film egy segélyhívó központban játszódik, ahol egy rendőrt látunk aki telefonálgat. Azért tetszett ez a film, mert a lehető legtöbbet hozta ki ebből az alaphelyzetből. Végig izgalmas, fordulatos történet!

4. BÚÉK (2018)
Az olasz eredeti történet ki tudja hányadik feldolgozása a magyar. Nekem ez volt a harmadik amit láttam, de úgy érzem kellett egy magyar remake is. A remek történet adott, a megvalósítás nem túl bonyolult, így a film csak a színészek teljesítményén áll vagy bukik. És miattuk működik a film!

5. Ready Player One - /Ready Player One/ (2018)
Nem nagy hatással vannak rám a mai hollywoodi blockbusterek, de mint nagy filmrajongót ez a film engem is levett a lábamról a sok filmes utalással. Klasszikus Spielberg dramaturgia. Nagyon élveztem.

6. Keresés - /Searching/ (2018)
Újabb kamathriller, ami ezúttal egy számítógép monitoron játszódik. Ugyanazért jó amiért A bűnös is, csak itt még jobban bele tudja élni magát a néző a szituációba, hisz mindannyian használunk internetet, és közösségi oldalakat aminek ismerjük a pozitív és a negatív oldalát is!

7. Kim Dzsongil bemutatja - /The Lovers & the Despot/ (2016)
Ez egy nagyon hangulatosan összreakott dokumentumfilm, ami egy hihetetlennek tűnő igaz történetet mesél az észak-koreai diktátor filmgyártáshoz való hozzáállásáról. Titokban rögzített hangfelvételek, és remekül elkészített illusztrációk váltják egymást.

8. Lucky - /Lucky/ (2017)
Harry Dean Stanton végső jutalomjátéka. Szinte semmi másról nem szól a film csak arról hogy jön-megy egy poros kisvárosban, néha beül a kocsmába ahol elbeszélget David Lynch-el, az ékszerteknősökről, és egyéb élet bölcsességekről. Én meg nagyon szerettem nézni a nagy karakterszínész minden rezdülését a vásznon.

9. Három óriásplakát Ebbing határában - /Three Billboards Outside Ebbing, Missouri/ (2017)
Ebben a fimben valahogy minden megvan hogy azonnal klasszikussá váljon. Minden megvan benne amit a feni filmekben is kiemeltem, de valahogy rám nem volt olyan nagy hatással mint a többségre. Ezért csak a kilencedik hely jutott neki.

10. A legsötétebb óra - /Darkest Hour/ (2017)
Érdekes történelmi tabló. Mintha csak a tavalyi nagy kedvenc Dunkirk kiegészítése lenne. Szerettem a filmet, csak amiatt volt hiányérzetem, hogy hogy Churchill pályafutásának csak egy ilyen kis szeletére koncentrál. Többet szerettem volna látni.

Van még néhány film ami egész jó volt idén:

Mission: Impossible - Utóhatás - /Mission: Impossible - Fallout/ (2018)
Elit játszma - /Molly s Game/ (2017)
Az első ember - /First Man/ (2018)
A néma forradalom - /Das schweigende Klassenzimmer/ (2018)
Barátom, Róbert Gida - /Christopher Robin/ (2018)
Ne hagyj nyomot! - /Leave no Trace/ (2018)


De a sorozatokról is beszéljünk egy kicsit. Én úgy vagyok vele hogy mostanában sokszor nagyobb élményt jelentenek számomra mint sok mozifilm. Így a 2018-ban látott sorozat évadokról is készítettem egy kis rangsort.

1.) Black Mirror (S-04) (2017)
2.) Dark (S-01) (2017)
3.) The Orville (S-01) (2017)
4.) Terápia (S-03) (2017)
5.) Mindhunter (S-01) (2017)
6.) O.J. Made In America (2016)
7.) The Crown (S-02) (2017)
8.) GLOW (S-01) (2017)
9.) The Deuce (S-01) (2017)
10.) Making A Murderer (S-02) (2018)
0
2019. január 30., szerda 11:22
Valóban nem könnyű tízre leszűkíteni, ráadásul azon belül is sorrendet erőltetni.
0
2019. január 30., szerda 10:24
Rengeteg jó film volt idén is, úgyhogy még küzdök a szűkítéssel. :)
Egyelőre ez a 40 van:

A bűnös /Den skyldige
A hihetetlen család 2. /Incredibles 2
A karácsony-mentőakció /Santa & Cie
A legsötétebb óra /Darkest Hour
A Pentagon titkai /The Post
A préri urai /Hell or High Water
A víz érintése /The Shape of Water
Aquaman /Aquaman
Az első ember /First Man
Bohém rapszódia /Bohemian Rhapsody
Csillag születik /A Star Is Born
Csuklyások - BlacKkKlansman /BlacKkKlansman
Éjszakai játék /Game Night
Elit játszma /Molly s Game
Én, Tonya /I, Tonya
Fantomszál /Phantom Thread
Fekete Párduc /Black Panther
Hang nélkül /A Quiet Place
Három óriásplakát Ebbing határában /Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Hegyek között /The Mountain Between Us
Keresés /Searching
Kicsinyítés /Downsizing
Kszi, Simon /Love, Simon
Kutyák szigete /Isle of Dogs
Lady Bird /Lady Bird
Legendás állatok: Grindelwald bűntettei /Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald
Mary Poppins visszatér /Mary Poppins Returns
Mission: Impossible - Utóhatás /Mission: Impossible - Fallout
Nap nap után /Every Day
Ready Player One /Ready Player One
Ruben Brandt, a gyűjtő
Solo: Egy Star Wars-történet /Solo: A Star Wars Story
Szerelembe gurulva /Tout le monde debout
Szólíts a neveden /Call Me By Your Name
The Commuter - Nincs kiszállás /The Commuter
Űrdongó /Bumblebee
Valami Amerika 3.
Viszlát, Christopher Robin! /Goodbye Christopher Robin
Viszontlátásra odafönt! /Au revoir là-haut
Vissza a gyökerekhez /La ch tite famille
most posts by TM
0
2019. január 30., szerda 2:52
1. Bosszúállók - Végtelen háború
2. Mission: Impossible - Utóhatás
3. Rossz versek
4. A hihetetlen család 2.
5. Három óriásplakát Ebbing határában
6. Remélem legközelebb sikerül meghalnod
7. Kaliforniai rémálom
8. Brigsby mackó
9. A préri urai
10. Sztálin halála
0
2019. január 29., kedd 16:55
1. Három óriásplakát Ebbing határában
2. Egy nap
3. Bosszúállók - Végtelen háború
4. A Hangya és a Darázs
5. Én, Tonya
6. Mamma Mia! Sose hagyjuk abba
7. Barátom, Róbert Gida
8. Egy kis szívesség
9. Könyvklub
10.A kém, aki dobott engem

0
2019. január 29., kedd 16:05
1. Bosszúállók 3.
2. M:I - Utóhatás
3. Három óriásplakát Ebbing határában
4. Az első ember
5. Keresés
6. Hangya és a Darázs
7. 12 katona
8. Deadpool 2.
9. 22 mérföld
10. Tomb Raider
0
2019. január 29., kedd 15:06
01. Solo: Egy Star Wars-történet
02. Mission:Impossible - Utóhatás
03. Tomb Raider
04. A Hangya és a Darázs
05. Három óriásplakát Ebbing határában
06. A védelmező 2.
07. Hegyek között
08. Sicario 2. - A zsoldos
09. Én, Tonya
10. Predator - A ragadozó

(74 filmet sikerült megnéznem a tavalyi kínálatból.)

0