BALLISTIC: ECKS VS SEVER
aszongya: directed by KAOS. ennél találóbb már csak az lenne, ha spielberg csinálna filmet játékokkal teli hegyről: ez a film tényleg tiszta káosz. egyrészt van benne egy kis rákocska, amelyik a vérben mászkálva gombnyomásra elő tud izéni szívrohamot. derék. aztán van benne banderas [ecks], aki a Robbanás után átment borostás-koszos-inggalléros ex-fbi ügynökbe, mivel a Robbanáskor elveszítette az aráját és 8 év alatt nem sikerült megtalálnia, pedig egy városban élnek, a pótapuci meg bandaras bögyében van. aztán van benne lucy liu [sever], aki fapofával ütver minden rosszfiút, közben földig ér a bőrkabija és j-los a napszemüvege. ő ilyen tenyésztett bérgyilok, aki kevesebbet beszél, mint kurt russell a soldierben, viszont nem olyan büdös. neki is bögyében van a pótapuci, ennek ellenére - ahogy a cím is sugallja - a két eszperente figura jó fél filmen át egymást gyakja, miközben lezúzzák a fél várost. pótapuci szőkített hajú félszegen mosolygó, szája sarkából morgó gregg henry, amolyan rent-a-badguy, a jobb kezét pedig ray park alakítja, de hiába is várod, hogy prezentáljon egy jó bunyót: többnyire csak szaladgál és hűséges titkár módjára mindenkinek megmondja a frankót, meg amit a főnök izent. na most, mi bajom van a ballistic-kal? közhelyes sztorira nem lehet fogni, mert hülye azért nem vagyok: akciófilmben eredeti történet az ritka, mint mátrixban a hiba [nagyon rossz rossz példa :], itt inkább az a gond, hogy az egész mű úgy el van baszva, mint annak a rendje. a vágás, az operatőri munka és a koreográfia szar: a kisváros című jeles magyar serialban jobban klappolnak az akciójelenetek, becsszó: lucy liun látszik, hogy nem az a belevaló ribi, csak csapkod önfeledten [fapofára koncentrálva], se stílusa, se dinamikája, de azért a kaszkadőrök hullanak körülötte, mintha csak papírból lennének. erről persze, nem ő tehet, mert az ötven éves bond is kifullad 5o méter sprint után, mégis ő a legnagyobb macsó a filmvásznon, mert ugyebár JÓL MEG VAN CSINÁLVA. ha ez esetleg nem elég a kábulathoz, akkor a filmben van sok robbanás, többnyire jelentősség hiányában, csak úgy: valamire költeni is kell a pénzt. a film amúgy nonstop akció, alatta folyamatosan dürrög a trendi breakbeat és a nyú metál, közben lassít, gyorsít, meg ide-oda vág, sőt banderas a legtöbb jelenetet dublőr hiányában csinálja, de végtére is olyan harmatos a kimenet, hogy mindig az akció közepén éreztem kényszert arra, hogy kimenjek egy sörért. a párbeszédeken legalább lehetett mosolyogni, pedig nem árulok el nagy titkot azzal, hogy komolyan gondolták. tehát a filmet KAOS rendezte [teljes nevén wych kaosayananda - hálás vagyok a rövidítésért], aki a messzi ázsiából érkezett és valószínűleg egy betüt sem beszél angolul. csak ez lehet kielégítő magyarázat erre.