Keresés

Moziajánló

2002. március 13., szerda 20:01
JEEPERS CREEPERS

a franc essen belé: már megint sikerült rendesen felnyomni az agyam: adott egy kurva jól felépített sztori, piszok jó, elhagyatott környezet [egyszerre idézte a texasi láncfűrészest , a hitchert vagy a deliverance-t], s egy borzongató első háromnegyed óra, amelyben bemutatkozik egy olyan villain, aki akár a legnagyobbak közé is beöldökölhette volna magát: félelmetes, stílusos, megvan a maga fegyvere, sőt kedvenc zenéje is :], a speckó tulajdonságokról enm is beszélve... sz'al akár megszülethetett volna a legújabb horror fenomenon, amikor egyszer csak elkezdik magyarázni a dolgokat, s csak mondják és mondják és mondják, az ember pedig legszívesebben a falat kaparná a sok okkult hülyeséget hallva. innentől kezdve a bádikánt értelmét veszti: a gonosz már céltudatosan öldököl egészen a kiábrándító végkifejletig. a fene essen belé. 1o/6.
0
2002. március 13., szerda 5:59
a trailer rulez volt, megdobogtatta a szivem, habár eléggé CGI szagú [most már yoda sem bábú :\ ], s mintha full mondatokat vettek volna át az első részből. a kíváncsiságomat viszont maximálisan felturbózta: májusban meglátjuk, érdemes volt-e várni rá.

simont meg állítólag én üldöztem el innen. üssetek.
0
2002. március 13., szerda 1:34
Nem sznobulok:)

Mondom, mindenki annyi jót hordott össze róla, hogy kialakult róla a fejemben egy kép. Ma megnéztem, és ez a kép nem az a kép ami kialakult bennem, érted?:)

nekem is tetszett, nagyon aranyos a csaj, csak az írások alapján többre számítottam, ennyi az egész! Inkább mondd el, hogy tetszett az új SW trailer?

Apropó, Simon Templar hova tűnt, már kezd hiányozni;)
0
2002. március 13., szerda 0:43
most kb. azt mondtad, hogy "nem jó, mert mindenkinek tetszik". sznobulsz, vazz? :]

az amélie egyébként nálam mindenidők egyik legjobb filmjévé avanzsált. akárhányszor láttam [eddig 3x], mindig jobban és jobban tetszett. akinek meg nem jött be [hál istennek, kevés az ilyen individium], az meg pukkadjon meg, érzéketlen tök. :]
0
2002. március 13., szerda 0:02
Amélie Csodálatos élete:

nem szeretnék itt kefejtősdit játszani, de szerintem ez a film eléggé túl van értékelve. Nem mintha nem tetszene, mert tényleg egy jó film, de amiket írnak róla az nagyon nagy túlzás.
Szórakoztátó, jó színészekkel, érdekes sztori, de mégsem az igazi, pedig imádom a French filmeket, de az Amélie-ban csalódtam, mert olyanokat olvastam róla, hogy nem ért fel a várakozásaimmal, ez az amúgy egész jó film.

10/6
0
2002. március 12., kedd 16:03
TRAINING DAY [KIKÉPZÉS]

friss szelek fújdogálnak a jó zsaru - rossz zsaru téma körül. nem olyan rég a szigorúan bizalmas öntött friss vizet a pohárba, most pedig fuqua filmje. igaz, a két film időpontja között jó 5o év, de a téma még mindig aktuális: mit kezdesz a kísértéssel, ha különleges hatalom kerül a kezedbe. denzel bedől. uralja az egész vásznat, királykodik mindenki felett, osztja elbaszott igazságcsomagjait, amit mindenki szépen bekajol, többek között a tanoncnak kirendelt ethan hawke is. a film lassú, de jól fókuszált kép a nagyvárosi bűnözésről és bűnüldözésről, amely csak a végére lendül be igazán, de akkor aztán okoz jó pár meglepetést. denzelt oscarra jelölték szerepéért, de imho, nem fog nyerni: a film végére elveszíti a fonalat, s erőteljes alakítása átmegy bohóckodásba. a film ettől még jó. 1o/7.

A BEUTIFUL MIND [EGY CSODÁLATOS ELME]

ron howard három egész estét betöltő filmes sarokpontot [dráma, románc, kémkedés] gyúrt egy filmbe, ráadásul megtörtént eseményeket feldolgozva: hálás téma és kiváló lehetőség színészi erő fitogtatására john nash paranoid skizofrén zsenijének visszaadása, ráadásul közel 5o évet feldolgozva. russell crowe produkál, az tény. a film viszont felejthető: előre lezsírozott oscarok reményében véletlenül sem merészkedik ismeretlen vizekre: inkább merít a nagyoktól. egy kis hatodik érzék itt, egy kis rettebthetlen[!] ott, rain man is bekopog, s keresgéljük a holt költőket is. a három elem pedig csak nem akar normálisan kifejlődni: a dráma nem elég drámai, a románc nem elég romantikus, a kémek pedig hamar lelépnek. moziban inkább kerüljük: otthon, fotelból kisképernyőn sokkal elviselhetőbb az etetés. 1o/5.

BUTCH CASSIDY & THE SUNDANCE KID

33 évvel a bemutató után jelent meg dvd-n a Nagy Páros oscar díjas westernje, de míg a színészek rengeteget öregedtek a nagy menekülés óta, addig a film mit sem veszített fiatalos lendületéből: paul newman és robert redford a vad banda tagjaként országosan körözött vonatrablókat alakítanak: az ő futásukról szól george roy hill keserédes westernje nagyszerű dialógokkal, sok-sok puffogtatással és john wayne-t mellőző hangulattal. imádnivaló. 1o/9.
0
2002. március 12., kedd 15:35
Pán Péter - Visszatérés Sohaországba /Return To Neverland/ (2002) itthoni start: 2002. március 28.

Veszélyes vizekre evickélt a Disney stúdió, amikor szakítva az eddigi hagyományaival - miszerint, klasszikus rajzfilm folytatásait csak videóra készítik el - az 1953-as Pán Péter-nek, ezüstvásznú folytatást készítettek. De nincsen siker kockázat nélkül, és ez most bejött nekik. Egy rendkívül hangulatosra sikeredett folytatás kap a nagyérdemű. Az alaptörténet kb. 20 évvel az első film története után kezdődik. Wendy már felnőtt és két gyerek mamája. A film főszereplője immár Jane, Wendy lánya, aki mamája Pán Péter meséin cseperedik fel. De a külvilág erőszakosan betolakszik az életükbe. Angliát is eléri a második világháború és London a folyamatos bombázások árnyékában él. Jane papája bevonul, és az élet zordsága, a korai felnőtté válás felé lökdösi a kislányt. Már nem hisz Pán Péterben, és emiatt jól össze is veszik az öccsével. Ám még aznap este egy kalózhajó repül a házuk fölé, és elkezdőik Jane legvadabb kalandja. A film bámulatosan jó stílusérzékkel egyensúlyoz a valóság és a mesevilág összekapcsolásakor. Ami pedig sohaországot illeti, az maga a tökéletes Disney mese. Akcióval, humorral és jó adag romantikával ellátott film a Visszatérés Sohaországba, ami az utóbbi idők egyik legszebben rajzolt Disney filmje is egyben. Igazi családi szórakozás. Nekem ez biztos kell DVD-n!
0
2002. március 12., kedd 14:35
Dragonfly (2002)

Végy egy adag Vészhelyzetet, egy adag Ghost-ot, és miután kellően összegyúrtad őket, öntsd nyakon egy jó adag Hatodik Érzékkel. A végén díszítsd fel egy kis Smaragd Románc-ás venezuelai dzsungellel és már kész is a legújabb Kevin Costner film. Vigyázat! Lehet, hogy a főztöd meg fogja feküdni egy-két ember gyomrát, de a többség egyszer fogyaszthatónak fogja tartani. A film pozitívuma, hogy valami egyedi hangulatot mégiscsak létre tud hozni, ebből a hitetlen lopkovic alapanyagból. A magyar bemutató időpontja és a cím, még ismeretlen.
0
2002. március 10., vasárnap 4:43
13 Ghosts.

túlbonyolított történet, hülye befejezés, de a paráztatások, és a kísértetek ultrakirályok lettek, szóval a látványvilág feledteti a sztori, és a film egyéb hiányosságait.

3/5
0
2002. március 9., szombat 19:19
Vanília Égbolt ( Vanilla Sky )

Őszintén szólva úgy mentem be erre a filmre, hogy abszolút fogalmam sem volt, hogy miről fog szólni valójában. Tudtam, hogy Tom Cruis és Penelopé Crúz játszik benne... aztán semmi több! Ahogy kezdtek hol térben, hol pedig időben ugrálni az események, próbáltam egyre jobban figyelni, nehogy elveszítsem a fonalat, de aztán nem sikerült. Más kérdés persze, hogy erre választ ad az utolsó, "leleplező" tíz perc... ezt tartottam jónak a filmben, hogy teljesen összezavar két óra alatt ( legalábbis engem :), de aztán egy csapásra megold mindent a végén ( nem lövöm le a poént ). Így tehát nem róvom fel negatívumként azt, hogy a filmet nem nagyon lehet érteni, ugyanis nincs is rajta mit. Nekem személy szerint nagyon tetszett, lehet hogy beülök rá mégegyszer... geek voltam.
0
2002. március 9., szombat 13:00
Az előbb lefejtettem: Britney Spears - Az álmok útján.
  Bemutató: 2002. március 14.
0
2002. március 9., szombat 12:50
Britney Spears - Az Álmok útján /Crossroads/ 2002.

Még mielőtt valaki elfogultsággal vádolna, elismerem valóban kedvelem Britney-t. Tehát a  most vesézésre kerülő filmet, abszolút szubjektív véleményként tessék kezelni. A főszereplő kiléte számomra erősen elhomályosítja a film valós értékét. Aki menekülni szeretne, az most nyomja meg a vissza nyilat....

   Aki maradt annak pedig felfedem, hogy Ms. Spears mit domborít :) élete első filmjében. Alapjában véve ez egy tini road movie, ami nem is igazán vígjáték. A trailerek alapján nem túl sok jót vártam. Erőltetettnek és túlontúl egyszerűnek tűnt az egész. Szerencsére a film az előbbi két jelzőből csak az egyszerűséget őrizte meg. A történet 8 évvel ezelőtt kezdődik, amikor Lucy (Britney) és két barátnője elhatározzák, hogy elássák mindegyikük egy kívánságát, és csak az érettségi báljuk estéjén ássák majd csak ki. Persze 8 év nagy idő és három lány addigra már nem igazán barátnője egymásnak. Közülük Mimi - akinek sikerült részegen teherbe esnie - éppen arra készül, hogy eljusson LA-be, ahol egy lemezkiadó tehetségkutató versenyén akar fellépni. Ez adja meg az alapot egy jó kis autókázáshoz. Lucy a mamáját keresi, aki három évesen otthagyta, Kiki pedig a vőlegényét szeretné meglepni, aki szintén LA-ban van. A trió, veszekedés hegyek között útnak indul, egy frissen megismert gitáros sráccal. A dramaturgia mondhatni tökéletesen szabványos. Ami viszont teljesen a szereplők érdeme, hogy az egész könnyed és egy cseppet sem fárasztó szórakozássá változik. Ami tényleg jó, hogy bár Britney a főszereplő, egyenlő vászonidő jut szinte minden főbb szereplőnek. Nem hiszem, hogy túl sok szószaporításra lenne szükség.  Aki alapból utálja a hölgyet, az vagy nem nézi  meg, vagy majd jó lehúzza. Aki kedveli annak meg valószínűleg lesz egy kellemes másfél órája. Nem filmművészeti, nem világrengető, csak jó.
0
2002. március 8., péntek 14:10
40 nap és 40 éjszaka (2002) /40 days and 40 nights/

Egyszer nézhetőre sikeredett, vérbő és szókimondó sexkomédia. Bár még így is bőven lever egy bármilyen Amerikai pitét. Alapszitu. Élete nagy szerelme nemrég ejtette Matt-et (Josh Hartnet /Pearl Harbor/), aki jó férfi bosszúként minden jól kinéző és a környéken elérhető nőnemű lényt felpróbál. Eddig minden rendben is lenne, ha az elvesztett szerelem miatt nem lennének pánik rohamai Matt-nek. De vannak, és persze mindig csak szeretkezés közben. A szenvedésektől menekülve - és paptanonc bátyja példáján felbuzdulva - fogadalmat tesz. Böjtölni fog. Semmi szex, semmi petting, semmi csók és ölelés, sőt még az önkielégítés is tilos az elkövetkező 40 napig. Minden jól is megy addig, amíg a lepedőbajnok szobatárs (Paulo Constanzo /Road Trip/) meg nem tudja a dolgot, és Matt munkatársaival rendez egy fogadást arra, hogy meddig bírja Matt az önmegtartóztatást. Innentől minden a klasszikus vígjátéki szabályok szerint folyik. Előkerül egy új lány is, Erica (Shannyn Sossamon /Knight's Tale/) aki csak tovább bonyolítja főhősünk amúgy is egyre "merede(zőbb)kebb" problémáját. Ebből akár egy nagyon jó film is lehetett volna, de csak egy, a közepesnél jobb sikeredett. Azért egy nézést megér, főleg első randis barátnővel. Vagy elszalad, vagy rákattan. A tervezett bemutató itthon 2002. április 11.
0
2002. március 7., csütörtök 11:53
We were soliders (2002)

Volt szerencsém VCD-n megnézni Mel Gibson legújabb háborús eposzát. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Bár az amerikai filmes oldalak tele vannak azzal, hogy milyen véres a film, de szerintem a Ryan vagy a Starship Troopers, gore mennyiségben bőven ráver. Itt inkább a realisztikus megvalósítás és az igen komorra vett dramaturgia az, ami igencsak aládolgozik a látványnak, és sokkal nehezebben viselhetővé teszi a látottakat. Ez sem egy könnyed vasárnapi popcorn mozi. Természetesen a patrióta szál sem hagyható ki, de ismét csak sikerül teljesen emberi szinten tartani ezt. A film külön érdeme, hogy a vietnámi háborús filmek között ritka példaként embernek ábrázolja az ellenség katonáit is. Érzelmekkel és vérrel bőven ellátott film a We were soliders, de ezt - néhány kisebb botlástól eltekintve - igen jól elegyíti. Sokkal jobban, mint Pearl Harbor. Ez tipikusan az a film, ami sokáig ott motoszkál az ember fejében. Sajnos még se a magyar cím, se a bemutató dátuma nem ismert.
0
2002. március 4., hétfő 21:49
jó ok:)
De Redford a Bejrúti nagykövetségen üldögélt, és ha akkor már volt digitális moncsi, akkor nem hiszem, hogy egy nagykövetség nagy tételben vett volna magának, mert drága volt.

Jó mind1, ez márr offtopic:)
0
2002. március 4., hétfő 20:38
azért ott a cia-nál elégé sokminden volt sokkal előbb mint, hogy bemész a boltba és megveszed magadnak otthoni használatra :)

james bondnak is mennyi kütyüje van :)
0
2002. március 4., hétfő 18:13
nekem az volt az érdekes, hogy amikor a bejrúti, vagy milyen jelenetekben Redford a nagykövetségről telefonált Brad Pitt-tel, akkor az asztalán egy laza kis digitális monitor volt...

Kérdem én a 80as években volt már digitális monitor?:)
0
2002. március 4., hétfő 16:08
Hát szerintem meg pont a hiteles ábrázolással volt a probléma többek közt: 76-ban mintha 50-es évek beli kocsikkal utaznának Pitték. Az utcák füstölnek, ez tipikus amerikai húzás.
A sztori kiszámítható, igaz van benne 1-2 váratlan fordulat. A szerelmi szál dög unalmas és hidegen hagy.
A két főszereplő karaktere (és talán maga film is) erősen Tom Clancy-től van kölcsönvéve úgy érzem.
Viszont így utólag tényleg érdekesnek találtam a filmet. A zenéje nagyon jó (bár néha a kórus idegesítő).
Összeségében: Spy Game 10/6
0
2002. március 4., hétfő 14:21
spy game 10/8

egy igazán kellemes csalódás volt ez a film. egy nagyon jó korrajzot sikerült bemutatni, mindezt úgy, hogy a film messze nem az akciókra volt kihegyezve nem is volt benne igazán. (NEM AKCIÓ FILM, AKCIÓ FILM RAJONGÓK KERÜLJÉK.) volt viszont csavaros, fordulatos, okos történet. (nem volt kiszámitható.) a szereplők játéka teljes mértékben korrekt volt. amit még kiemelnék az az érdekes történet vezetés (múlt-jelen kapcsolata) és a sötét tónusú szinek használatát amitől nagyon érdekes képi világot sikerült adni a filmnek.
0
2002. március 4., hétfő 14:20
monsters inc. 10/9

hibátlan animáció, nekem sokkal jobban bejöttek a poénok, és a történet mint a pixar előző alkotásaiban. és ami abszolúte pozitiv volt, hogy NEM FAKADTAK DALRA. zenéje kellemes volt. a szörnyek bevonulási jelenete pedig a legnagyobb poén és fricska volt. kiváncsi lennék az eredeti hangokra. engem ez igy zavart egy kicsit.
0
2002. március 4., hétfő 14:19
requiem for a dream 10/10

lehet hívni drogos filmnek (Aronofsky is azt mondta, hogy ez az), de nekem sokkal inkább szólt a függőségről legyen az bármitől. és azzal se értek egyet, hogy klipszerű. mi az hogy klipszerű? mert gyors vágások vannak benne? na neee. a gyors vágások leginkább akkor vannak mikor a drogot beadják maguknak. miért? mert így lehet a legjobban érzékeltetni a drogozás rutin szintre való emelkedését. kb. mintha egy pohár vizet innánk meg, ennyit jelent belőni magunkat. azért elégé félelmetes erre a szintre eljutni. a teljes bedilizés és rabjává válás a 1szeretet1 tv müsorunktól. a női nem tárggyá válása és lealacsonyítása a pénz miatt. ebben a filmben szó sincs a trainspotting drogozunk, bulizunk, hu de cool dolog, majd jó útra térünk című happy-endről. itt nincs happy-end. itt jó nagy seggbe rúgás van és letaglózás 102 percen keresztül. hé ember ébresztő. nem add tanácsokat, csak bemutatja a maga kegyetlen, nyers és undorító valójában a függőséget, kiszolgáltatottságot, nyomort. mindezt egy egyedi képi világgal és az egyik legjobb filmzenével, amit valaha halottam
0
2002. március 2., szombat 22:47
Ocean's
0
2002. március 2., szombat 22:47
Oceans's 11 tényleg 10/8 minimum.

A rat race... habár majdnem mindegyik poén előre sejthető volt, mégis úgy tudták őket előadni, hogy jókat röhögtem, már hiányzott egy ilyen bolond "film"
0
2002. március 2., szombat 21:06
szerintem meg nincs

Ocean's 11: 10/8
0
2002. március 2., szombat 17:52
Hát lehet, hogy mozi-nem-ajánló-t kellett volna adnom a topicnak?

Ocean's 11: 10/5 Zalusnak igaza van. A szerintem majdnem dvdgyanús Mint a kámfor hangulatára hajaz, sikertelenül.

Rat Race: 10/5 A sok húzónév nem segít. A vígjátékoknál még elnézi az ember, ha nincs történet, mert ilyenkor helyzetkomikummal pótolják a hibát, csak nem itt. Az usa régi és új üdvöskéi nem tettek ki magukért, egyedül Jon Lovitz rakott le valamit (nemhiába profi). De azt nem értem miért van minden film végén ugyanaz a zene (Rat race, Mystery men, Shrek)?

13. ghost: 10/4 Eléggé vártam, mert már jó ideje nem volt valamire való horror. Jól idult, jó alapötlet, jó színészek aztán előjönnek a srtoboszkópszerüen megjelenő szellemek és ennyi.
Innentől teljesen kiszámítható romantikus melodráma 1pár szép mellel. No gore. Talán majd a Jeepers creepers!?
0