Tegnap nem akartam nagyon vészmadárkodni, de csak b....a annyira a csőrömet a dolog, hogy muszáj kiírnom magamból.
A megtett körutamon szerzett tapasztalatok alapján annyit mondhatok, hogy a fémdobozok és a lentikuláris o-ringek tekintetében mindenki készüljön úgy, mintha lottósorsolás vagy sorsjegyvásárlás esete forogna fenn. Vagyis hogy ha szerencséje van, akkor akár kifoghat egy 90%-os épségű példányt. Ha nem, akkor egy elől-hátul (vagy az élein) lepattogott, megkarcolt steelbook, vagy egy a fóliázógép hője által meglágyult, deformálódott szélű lentikuláris lappal "díszített" o-ring jut neki. Az o-ring még egy nem kívánatos emléket is tartogat: ugyanolyan módon készült, mint a legutolsó Harry Pottereké, azaz a lentikuláris lap alatt nincs a kartonra nyomva kép, csak egy üres fehér téglalap, amibe ha pontosan illesztenék bele a felragasztandó lentikuláris lapot, akkor minden hávájdizsi volna, de mivel ez nem jött létre, így mindegyik példány szélein ott virítanak a nemkívánatos fehér csíkok. Fentiek alapján kitalálható, hogy a legpechesebb kombó az, ahol a ferde lentikuláris lap szélét a forró fóliázógéppel meglágyítják, eldeformálják, s aki tényleg mazochista, az még olyan - igazán díszcsomagolásnak számító - példányt is választhat, ahol az előző két opció mellé harmadiknak még az o-ring kartonja is megtörik hosszában a fóliázógép túlzott vákuuma miatt. A korábbi megjelenések (sápadt)fényében az már nem meglepetés, hogy a rosszul kezelt és már eleve ócsó fólia több helyen rondán ragacsossá teszi a kísérőlapokat, néhány esetben a lentikuláris felületet is.
Mindezek után az alábbi kérdések merülnek fel:
1. Vajon annak van igaza, aki ennyi pénzért olyan minőséget várna el, mint amit például az InterCom kiadványai többségében még ma is képesek hozni (szemben a ProVideo és a SeIect "dísz"kiadásaival) s mivel ez csak a legyártott mennyiség kis hányadában materializálódik, ezért levelezget, visszapostázgat, boltról boltra rohangál, kuncsorog mindenhol más trehánysága miatt, mert szeretné, ha a szívének kedves film fizikai hordozója szó szerint is a gyűjteményének a "dísze" legyen?
2. Vajon annak van igaza, aki megveszi, de leszarja a fentieket, az esetlegesen karcos, ujjlenyomatos, poros(!) lemezek miatt sem aggódik?
3. Vajon annak van igaza, aki azt mondja, hogy őt ne szívassák azok a magyar forgalmazók, ahol olyan lélektelen a vezetés, hogy pont beleszarnak abba, hogy a csomagolásra fordítandó költség megkurtításával kúrják el magát az egész terméket, s így inkább - bár lenne pénze - médiaboxot vesz és a terméknek nem a fizikai részét szerzi meg legálisan, hanem az adatverzióját az internetről?
4. Vagy annak a negyedik féle módon reagálónak van igaza, aki a fent felsorolt jelenségek folyamatos ismétlődése, jelenléte miatt annyira besokall, hogy veszi a sátorfáját, megelégeli ezt az egész szánalmas filmes cirkuszt és keres az életének valami értelmesebb elfoglaltságot, amiben rend van, nyugalom és harmónia?